Wauw! Wat mooi!

Dit onderwerp bevat 16 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  bosbess 6 maanden, 1 week geleden.

• Auteur
     bosbess 
    Bijdrager

Eindelijk is het zover! Een geheel vernieuwde website! Ziet er aantrekkelijk en eigentijds uit.

Hopelijk is het gebruik ook eigentijds, dwz. gemakkelijk. Dat de homepagina start met twee berichten over dakramen vind ik minder positief. Maar alles moet waarschijnlijk nog z’n plaats krijgen.

Tot nu toe vind ik het een succes. Dat wens ik Anton (en ons allemaal) ook voor de toekomst.

Leonard 
    Bijdrager

De site mag er dan fraai uitzien, er is wel iets misgegaan met de conversie. Zie bijvoorbeeld de discussie op dit forum met als titel “Impot FR: Hoe/waar Ned. lijfrente opgeven”. De volgorde van de reacties klopt niet en daardoor is het geheel vrijwel onleesbaar/onbegrijpelijk geworden. Het lijkt er op, dat de reacties op reacties verkeerd zijn geplaatst in het geheel.

Noë 
    Sleutelbeheerder

Op 12 mei om 10:00 uur heeft de migratie van “Wonen en Leven in Frankrijk” (www.infofrankrijk.com) naar het nieuwe thema en platform plaatsgevonden.
    In de afgelopen maanden zijn ook in de structuur van de nieuwe website belangrijke wijzigingen doorgevoerd. De “oude’ website had een op pagina’s gebaseerde structuur. De inhoud werd weergegeven in pagina’s die naarmate de inhoud toenam ook steeds langer werden. Dit had als neveneffect dat pagina’s soms onoverzichtelijk werden. Een belangrijke wijziging is dat we de pagina’s converteren naar berichten en berichten krijgen een of meerdere labels.
    Als u nu op een menu-element klikt komt u niet op een pagina maar op de verzameling van berichten die een overeenkomstig label hebben.
    He menu bestaat uit drie groepen;
    1) Bovenin, in het paarse vlak met witte letter; de “huishoudelijke” menu-elementen zoals; inloggen | forum etc.
    2) Het hoofdmenu bestaat uit werkwoorden; “Wonen”, “Leven” etc. hier treft de bezoeker praktische informatie aan die met deze werkwoorden samenhangen.
    3) Het submenu bestaat uit zelfstandig naamwoorden; “Nieuws”, “Geldzaken” etc.
    We hebben een aanvang gemaakt met de conversie van pagina-inhoud naar gelabelde berichten. Die klus is nog niet geklaard! We zijn nog maar net begonnen. Bij die conversie liepen we tegen het probleem aan dat we niet de naam van de oorspronkelijke auteur konden meenemen. Zo kan een pagina die oorspronkelijk werd geschreven door Wim Bavelaar nu als auteur “Redactieteam” hebben. Wij vinden dit onaanvaardbaar. Inmiddels kunnen we berichten wel toewijzen aan de oorspronkelijke auteur en we zullen dit in de komende dagen, waar nodig, corrigeren.
    Er is door ons veel aandacht besteed aan de zoekfunctie. De wijze waarop zoekresultaten worden weergegeven is toegankelijker.
    Het overzetten van de inhoud is geslaagd. Alle inhoud van pagina’s en berichten is overgezet. De laatste forumdiscussies en reacties zijn over. Ook is het gelukt, voor zover wij dat kunnen beoordelen, om de inhoud van de elektronische brievenbus te migreren. Het Wannox-archief is een tabje onder “Forum” geworden.
    De oude website blijft natuurlijk behouden. Over enkele dagen zullen we deze als zandbak.infofrankrijk.com toegankelijk maken.
    Advertenties zijn grotendeels verwijderd en we zijn nog in beraad of we dat zo laten.
    Tenslotte, we hopen op de medewerking van de vaste bezoekers en gebruikers van ons “Réseau Social” bij het vele werk dat nodig is om de migratie van pagina-structuur naar berichten-structuur te voltooien. Redacteurs en Auteurs zullen een breder pakket van rechten en bevoegdheden krijgen om deze ondersteuning te kunnen leveren. Hierover volgt nog informatie.
    We realiseren ons dat we het geduld van veel vaste bezoekers en forumdeelnemers op de proef hebben gesteld en we zijn hen zeer erkentelijk voor hun geduld. Ook nu, op de dag van de migratie is nog niet alles zoals we dat graag willen hebben. Er zullen ongetwijfeld nog problemen aan de orde komen. We hopen op uw begrip en vertrouwen.
    Met vriendelijke groet
    Anton Noë

Noë 
    Sleutelbeheerder

Conversieproblemen mbt de volgtijdigheid worden opgepakt.

Leonard 
    Bijdrager

Anton, bedankt voor je reactie. Ik realiseer me nu, dat ik een beetje snel was met mijn opmerking over een onvolkomenheid in de conversie. Simpelweg, omdat ik even alleen geïnteresseerd was in die ene discussie, die plots vrij onherkenbaar was geworden.
    Ik begrijp nu dat de conversie nog in volle gang is.
    Veel succes daarmee.

Noë 
    Sleutelbeheerder

Dankjewel Leonard,
    we zijn je erkentelijk voor deze oplettendheid. We denken dat we reacties en reacties op reacties snel weer in de juiste volgtijdigheid hebben staan.
    Groet
    Anton

Noë 
    Sleutelbeheerder

Het ziet er naar uit dat dit probleem is opgelost Leonard

bosbess 
    Bijdrager

Nu ik de website een paar keer heb gebruikt mis ik een aantal zaken. De belangrijkste betreft de homepagina. Ik mis de dagelijkse actualiteiten. Hopelijk komen die weer terug. Momenteel ziet de homepagina er qua uiterlijk wel aantrekkelijk uit met al die fraaie plaatjes, maar het is qua inhoud een bij elkaar geraapte verzameling van willekeurige onderwerpen die niets met elkaar te maken hebben. Bij een eerste aanblik krijg je de indruk dat je op een doe-het-zelf-site terecht bent gekomen. Kijk je verder dan is het een onsamenhangend geheel.

Het grote voordeel van de oude homepagina was nu juist dat deze de actuele artikelen van Wim Bavelaar zo mooi verving. Nu zijn alle dagelijkse actualiteiten weggevallen, die zo kenmerkend waren voor Wonen en Leven in Frankrijk en die ook voor een homepagina veel geschikter zijn dan zo’n “Kijk-eens-wat-wij-allemaal-in-huis-hebben”.

Het tweede wat ik mis zijn de laatste reacties achter de forumonderwerpen, wanneer je het forum opent. Je moet ieder onderwerp openen om te kijken of er een nieuw onderwerp is bijgekomen. Natuurlijk kan je ook afgaan op de rechterkolom, maar zelf vind ik die erg rommelig en onhandig. Achter iedere reactie staat wel een fotootje van de reageerder, maar of dat een nieuwe reactie is of een oudere dat is niet meer te zien, vooral omdat ook datum en tijd ontbreken.

Tenslotte probeerde ik mijn avatar te wijzigen (ik heb er speciaal mee gewacht tot de nieuwe website een feit zou zijn) en het lukt van geen kanten. Als ik via Profiel klik op Bijwerken verschijnt enkel de mededeling dat mijn profiel is bijgewerkt!

Noë 
    Sleutelbeheerder

De homepagina is een zorgenkindje momenteel, ook SEO-technisch. We gaan dat veranderen. Voor nu kun je nieuws vinden onder het menu-item “Nieuws”.

Het wijzigen van de profielgegevens, incl. foto, is nu ook mogelijk via het tabje “Uw profiel” onder “Forums”.

Het forum is een module van BBPRESS, een tool die veel mogelijkheden biedt om zowel uiterlijk als beheer van het forum aan te passen. We zullen eens onderzoeken of we de punten die je noemt kunne verbeteren.
    Bedankt voor de feedback trouwens! We hopen dat we meer terugkoppeling krijgen om de nieuwe site te optimaliseren.

Noë 
    Sleutelbeheerder

Het wijzigen van de profielgegevens, incl. foto, is nu ook mogelijk via het tabje “Uw profiel” onder “Forums”.

bosbess 
    Bijdrager

Dankjewel Anton, inderdaad bleek er nu een mogelijkheid toegevoegd om een foto te uploaden. Zoals je ziet heb ik dat dus meteen gedaan.

Tja, die homepagina. Volgens mij kan je Nieuws beter Home maken. Dat houdt de aloude traditie in stand en is een beter uithangbord voor InfoFrankrijk en voor de “bibliotheek”. Wat nu Nieuws is zou je bijvoorbeeld Bibliotheek kunnen noemen of Inhoudsopgave en daar verplaats je dan de inhoud van wat nu de Homepagina is naartoe. Maar dan wel veel gestructureerder. Niet op datum maar bijvoorbeeld op alfabetische volgorde, als een soort Inhoudsopgave. Dan kunnen mensen zoeken via de kop (Wonen, Leven enzovoort) maar ook op alfabet.

Ik roep maar wat, want ik heb natuurlijk geen flauw benul of dit allemaal mogelijk is. Ook ik ben trouwens zeer benieuwd wat de andere forumleden van de nieuwe website vinden. En welke ideeën zij kunnen aandragen. Tot nu toe lijken ze met stomheid geslagen.

Hopelijk heren, zijn jullie niet zodanig verfranst dat jullie iedere verandering als een bedreiging ervaren…

bosbess 
    Bijdrager

Nog meer praktische opmerkingen. Als je (niet-ingelogd) vrijblijvend in het forum wilt kijken en dan wilt reageren, moet je eerst inloggen. Daarvoor moet je dan helemaal naar boven scrollen, want een deel van de kop (waaronder Inloggen) valt weg wanneer je naar onderen gaat. Als je dan bent ingelogd, zit je niet meer in het forum en moet je daar dus opnieuw naartoe en vervolgens weer zoeken naar het onderwerp waarop je wilt reageren. Vreselijk onhandig en gecompliceerd.

Die lelijke zwarte balk onderin lijkt steeds meer plaats in te nemen en ziet er bijzonder rommelig uit.

Door mijn laatste reacties lijkt het net of ik alleen maar aanmerkingen heb. Dat is niet zo. Ik vind de nieuwe website nog steeds een geweldige verbetering. Ik probeer alleen mee te denken en noteer dus simpelweg waar ik persoonlijk tegenaan loop. Daarbij besef ik heel goed welke titanenarbeid er door jou en je medewerkers achter de schermen wordt geleverd en dat niet alles ineens perfect kan zijn. Sterkte en succes!

Leonard 
    Bijdrager

Een paar opmerkingen over de zoekfuncties op deze site. Ik besef, dat de site nog in ontwikkeling is en daardoor zijn mijn opmerkingen mogelijk voorbarig.
    Als ik bovenaan het scherm een of meer zoekargumenten opgeef, verschijnt er vervolgens een aantal berichten. Onduidelijk is de context waarin deze zoektermen voorkomen in de berichten (anders dan in de vorige versie van deze site en op google). Daardoor is het lastig om snel uit de getoonde lijst van berichten het geschikte bericht te kiezen. Bovendien bestaan berichten vaak uit een samenstel van verschillende artikelen. Is het de bedoeling om de huidige berichten verder op te delen?
    De zoekfunctie onderaan het scherm werkt voor mij niet (prettig, efficiënt….). Als ik een letter invoer, verschijnt een beperkte lijst met woorden in willekeurige volgorde. De zoekterm die ik wil gebruiken, komt meestal niet voor in het lijstje. Begrijp ik het niet of …..

Dan nog een opmerking over het gebruikte lettertype. Wat mij betreft mag de tekst iets donkerder worden gemaakt. Het huidige type vind ik moeilijk leesbaar (al ligt dat ongetwijfeld voor een deel aan de kwaliteit van mijn ogen).

le bricoleur 
    Bijdrager

Anton,
    gefeliciteerd met de nieuwe website!
    Eerst nog een beetje wennen, maar alles lijkt me logisch.
    Vormgeving en kleurenkeuze vind ik OK, alleen een opmerking:
    Is voor de leesbaarheid van de tekst zwart-op-wit niet beter dan het gekozen grijs-op-wit?

Christian von Klösterlein - bricoleur par passion, pas par necessité.
    http://www.klussen-in-frankrijk.eu/

Noë 
    Sleutelbeheerder

Heel hartelijk dank voor deze terugkoppeling!

>> de weergave van de zoekresultaten wordt bepaald door het thema van deze website, daar kunnen en willen we niets aan doen. Wat we wel zullen doen… zie volgende opmerking.
    >> de zoekfunctie in het donkere vlak aan de onderkant van de site wordt volgende week verbeterd.
    >> we zullen volgende week het lettertype donkerder maken. Overigen misschien ook iets groter.
    >> we overwegen een “zwevende” inlogknop

Met vriendelijke groet,
    Anton Noë

Pierro 
    Bijdrager

Ik denk dat iets meer contrast in de tekst het wat makkelijker laat lezen (zal wel met ouder worden te maken hebben…) het hoeft niet groter te worden.
    Voor de rest zeer tevreden met de nieuwe opset, chapeau.

bosbess 
    Bijdrager

De lettergrootte kun je zelf regelen met Ctrl en + of -. Grotere letters zijn dus inderdaad niet nodig.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2017 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account