Waterpomp activeren

Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #208024
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour!

    Op onze oude boerderij in de Dordogne is een prachtige waterput aanwezig. Toen we hier kwamen wonen was er een pomp op krachtstroom geïnstalleerd met een cuve van 150 liter. Deze was aangesloten op de badkamer (boiler, wasmachine, wc) en er kon met een kraan gekozen worden tussen leidingwater of putwater. Toen hebben we die buiten gebruik gesteld.
    Nu zou ik graag weer gebruik willen maken van de put voor boiler, toilet, wassen en tuin, maar… Ik lees dat het sinds enige jaren verplicht is om de put te declareren bij de mairie en bij gebruik tevens een meter te plaatsen. Nu lijkt me dat niet onredelijk, maar heeft iemand hier ervaring mee? Wat betekent dat: mag je zelf de compteur plaatsen of loopt dat niet zo’n vaart op het platteland? Kan het huidige systeem in tact blijven, aangezien deze is aangesloten op de bestaande waterleiding (met een kraan af te sluiten). Kortom: zijn er ervaringsdeskundigen?
    Ik hoor het graag!

    Ronald

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?