Wateraansluiting via Syndicate d'eau

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187186
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor onze woning hebben wij een wateraansluiting nodig. Wordt geregeld door het syndicate d’eau. De weg moet worden open gebroken en een watermeter moet worden geplaatst. Nu wordt ons een offerte gestuurd van € 1200,- voor de werken vanaf de gemeentelijke waterleiding naar de meter. Volgens mij zijn dit kosten voor het Syndicate en niet voor de particulier.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Martijn

    #187188
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Martijn,
    Ik heb de regelegeving niet paraat maar bij mijn weten zijn alle werkzaamheden tot de meter voor rekening van het syndicat.

    Jeroen B, 62

    #187189
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zie die meter nog wel geplaatst worden aan de rand van het perceel 😉

    JS

    #187191
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Martijn
    Klopt m.i., weet ook zo geen wetsartikel maar hebben hetzelfde meegemaakt bij de bouw van ons huis, is conform alle informatie die wij kregen van architect, gemeente, etc.
    Wees blij dat het “maar” 1200 is, bij ons op de causses was het 5000. En klopt bij ons wat JS zegt, tot de grens van ons terrein.
    Tip: normaal krijg je een leiding voor 1 huis, onze buurman heeft echter geregeld dat er, zonder meerkosten, een leiding gelegd is voor 2 1/2 huis. Dit met de gedachte dat als wij ooit een tweede huis zouden willen bouwen en/of een gastenverblijf de watervoorziening al aanwezig is.
    Veel succes, William

    #187190
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Martijn,

    zijn dit extra kosten naast de kosten voor de aansluiting? Ik betaalde € 1600 voor plaatsing van put, meter en aansluiting. De leiding vanaf de meter naar het huis, 40 meter, moest ik zelf verzorgen.

    Eric

    #187187
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik dacht eigenlijk dat het Syndicate de kosten voor haar rekening neemt tot en met de watermeter. En de particulier de kosten tot het huis betaald. Ik kan daar ook nergens iets over terug vinden bij het syndicate. Wij zitten in Haute Saône. Bousseraucourt.
    Martijn

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?