voegen terra rond zwembad

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199952
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De voegen van het terras rond het buitenzwembad zijn in de loop der jaren brokkelig geworden en los gaan zitten. Wat is nu de beste manier om deze voegen te vervangen? Ik dacht zelf aan het uitslijpen van de voegen en ze vervolgens weer te voegen. Mogelijk met een elastische voeg. Is dat laatste zinvol? We zitten in de Puy-de-Dome, en daar kan het nog wel eens vriezen.

    Ik hoor graag jullie advies.

    Groet!

    Tjitte

    #199953
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Is dat brokkelig geworden door beweging of door andere oorzaken?

    Als de specie nog enigszins flexibel moet zijn, dan is specie met een groot deel kalk een optie. De kalk zorgt voor enige flexibiliteit (één deel witte cement,twee delen kalk en drie delen zand).

    Ik heb vorig jaar een dak vervangen en de randen afgewerkt met deze kalkspecie. Resultaten op lange termijn ken ik dus nog niet.

    De temperatuursverschillen in de Puy-de-Dome kunnen inderdaad aanzienlijk zijn, en dat zie je. Als een schuur/muur ‘en Pierre’ niet regelmatig wordt onderhouden stort hij na verloop van tijd zelf in. Vorig jaar kwamen wij begin mei aan voor een korte vakantie. Het was 27 graden geweest die dag. De volgende dag lag er sneeuw…

    Succes!

    Leon (ook Puy-de-dome)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?