verzekering, moet ik iets doen?

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196170
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor mijn 30 jaar oude R4 heb ik een autoverzekering. Vorig jaar is deze zonder problemen gewoon verlengd. Nu kreeg ik een tijdje terug een brief met een strookje dat ik kon terugsturen. Ik was in de veronderstelling dat als ik de verzekering niet meer wilde ik dan het strookje moet terugsturen.
    Nu krijg ik een soort herinnering met de tekst: “Sauf erreur ou omission de notre part, vous n’avez pas réglé le cotisations ci-dessous. Merci de ne pas tenir compte de ce rappel si vous venez de nous envoyer ce règlement.”

    Moet ik nu iets doen om de verzekering door te laten lopen?

    Grt,
    Robert

    #196171
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Betrof die brief geen verlenging van ’t contract ? Dat strookje onderaan vergezelt dan de chèque om de premie te betalen.
    Uw verzekering denkt nu twee dingen : ’t contract wordt voortgezet, u hebt niet betaald.

    Ik zou snel die betaling in orde maken.

    Peter.

    #196172
     bosbess
    Deelnemer

    Je schrijft niet wat er in de eerste brief en op het strookje stond en ook niet waarom je in de veronderstelling verkeerde dat je het strookje moest terugsturen als je de verzekering niet meer wilde. Dat doet een verzekeringmaatschappij toch nooit? Als je een verzekering niet meer wilt, moet je hem opzeggen en dan nog ben je premie verschuldigd tot de geldige opzegdatum.

    Nu lijkt het me in ieder geval aan te bevelen dat je om de verzekering door te laten lopen je zo snel mogelijk de premie betaalt, waarvan het bedrag “ci-dessous” wordt genoemd. Mocht je de premie al hebben betaald, dan is er bij hen iets misgegaan. In dat geval moet je zo snel mogelijk kontakt met ze opnemen om dat te melden en/of ze een bewijs van betaling sturen.

    #196173
     bosbess
    Deelnemer

    Omdat je niets schrijft over de inhoud van de eerste brief vraag ik me bij nader inzien af of het te maken heeft met het feit dat je auto nu meer dan 30 jaar oud is. Daarvoor gelden speciale regels. Zo kan je (niet verplicht) je carte grise laten vervangen door een voor een “voiture de collection”, maar ook wat de regels met betrekking tot de verzekering betreft verandert het een en ander. Zie bijvoorbeeld hier.

    #196174
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb recent mijn verzekering laten omzetten naar een verzekering voor “oude beestjes”, mijn carte grise is ook aangepast. Ik heb ze maar een mailtje gestuurd met de vraag of ik iets moet doen voor de verlenging. Vorig jaar hebben ze het geld gewoon geincasseerd, ik krijg de indruk dat het nu daar ook om gaat.
    Dank voor de reacties!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?