Versterken WIFIsignaal

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188532
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wie heeft een goede tip om een (openbaar) Wifisignaal te versterken.
    Op een twintigtal meters van ons huisje in de Drome is in de mairie een wifipunt (van Cigale; dat ook b.v. in VVV’s wordt gebruikt) aanwezig.
    Het signaal is echter net te zwak om ook bij ons binnenshuis te ontvangen.
    Ik heb al een ‘gewone’ huis tuin en keuken versterker geprobeerd en ook een TP-link TL-WR802N, maar zonder resultaat. Kennelijk gaat het om een ander soort signaal.
    Wie heeft een goede tip?

    johan

    #188535
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als er geen signaal is binnenshuis is er ook niets om te versterken. Bovendien is versterken eigenlijk een verkeerde term. Een zwak signaal kun je hooguit doorgeven. Versterken is er echt niet bij. U kunt proberen het signaal daar waar het het sterkst is (buiten dus) op te vangen en door te geven. Doe dat bedraad om goed door uw buitenmuur te kunnen dringen. Dat laatste is meestal eenvoudig omdat voor ontvangende repeater of acces point ook netspanning nodig is. Wellicht kunt u dan de elektriciteitsleiding dn gebruiken om de dikke pierres te passeren.
    Frans

    #188536
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor de tip tot zover. Mijn mobieltje vangt buiten wel het Hotspotsignaal op. Heb alleen nog geen Wifiversterker kunnen vinden die het signaal ook herkent. Kennelijk is een Hotspotsignaal iets anders dan het signaal van b.v. een draadloos Wifi zoals je die thuis kunt hebben. Ben dus op zoek naar een versterkertype die dit Hotspotsignaal herkent en kan doorgeven.

    johan

    #188537
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Natuurlijk kun je wifi wel versterken, dat noemen we een antenne. 😉

    In dit geval is een richtantenne nodig die zowel het ontvangen als het verzonden signaal versterkt. (bijna iedereen vergeet dat de hotspot jouw signaal ook moet kunnen ontvangen)

    Dit kan professioneel met een schotelantenne, maar je kunt dit eerst ‘voor weinig’ uitproberen met een usb wifi dongle in een metalen zeef die als schotel antenne dient. Zie hier voor een beschrijving.

    #188538
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij gebruiken al enige jaren Engenius Hotspotextender. Naar volle tevredenheid

    #188533
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Arnelly,

    Dank je wel. Ik heb even op de site van Engenius gekeken, maar er zijn ook bij hen verschillende types. Weet je zo nog wel type jullie gebruiken?
    Ik heb hem dus nodig om een wifi-signaal dat buiten ons huisje nog te ontvangen is zodanig te versterken dat het ook binnen te gebruiken is. De versterker zal ik dus ergens buiten moeten installeren.
    We gaan binnenkort weer naar frankrijk en ik zpou dan de zaak gelijk kunnen installeren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?