Verhuizen

Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #193652
     Anoniem
    Inactief

    Als er iemand een chambers d’hôtes zoekt, wij gaan de boel verkopen.
    Onze moeder woont nog alleen in een groot huis wat de nodige onderhoud vergt in de tuin en zo, en voor haar (en ons) plezier is het beter als we dichterbij wonen.
    We rijden nu drie keer paar jaar langs Peter, naar Roanne, een dikke zes uur als je niet stopt om te eten, en dat wordt een beetje te veel.
    We willen het mensje een fijne oude dag geven zo lang als dat kan en als het even meezit in haar eigen huis.
    Ik heb er een paar jaar over lopen dubben, maar de kogel is door de kerk.
    Niets houd ons vast om in deze regio van de Charente Maritime te blijven, de mensen zijn vreemd, er is niets actiefs voor jongen mensen, en ze lopen teveel met de neus is de lucht.
    Niet dat het een beroerde omgeving is, het is er heerlijk toeven, lekker eten, mooie natuur, prachtige stranden….. alleen, Ik ben iemand die erg gehecht is aan sociale contacten.
    Veel Nederlanders en Engelsen komen naar Frankrijk voor de rust, ik dus niet, ik wil actie.
    Waar een ander het heerlijk vind om een week geen mens over de vloer te hebben, wordt ik al gek als ik twee dagen niemand heb gezien.
    De mensen zeggen niets, al bouw je een torenflat in je tuin, ze halen hun schouders op en lopen door, ik word er gek van.
    Wat ik wil is een actieve gemeenschap, mensen die samen dingen doen, samen ondernemen, samen er tegen aan, dat mis ik hier.
    Daarom hebben we de knoop doorgehakt en gaan we in de buurt van Roanne wonen, boot in de Loire, het weekend kunnen we naar de middelandse zee als we willen.

    #193658
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees,
    Dat is een groot besluit man,
    Ik wens jullie sterkte bij de verkoop!
    Maar het leuke is het zoeken van een nieuwe plek, stad of dorp.
    Neem je tijd, jullie hebben de ervaring die maakt dat je precies weet wat je zoekt.

    Succes Albert

    #193659
     bosbess
    Deelnemer

    Gefeliciteerd Cees met het wijze besluit om te vertrekken uit een omgeving waar je je uiteindelijk nooit echt op je plek hebt gevoeld. Dat sijpelde in veel van je verhalen door. Op deze manier sla je bovendien twee vliegen in één klap: moeders is verzekerd van een zelfstandige en toch verzorgde oude dag en jullie zijn onder de pannen. ’t Lijkt me een hele uitdaging, maar al zullen de nodige bergen verzet moeten worden, het is altijd leuk en verfrissend om iets heel nieuws aan te gaan. Veel succes!

    #193655
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Alle wijsheid Cees, succes. Je kunt ook de Loire af, kom je weer aan de oceaankust. Over de nodige stuurmanskunst beschik je wel 🙂

    Peter.

    #193656
     Anoniem
    Inactief

    Het is niet dat we onder de pannen moeten zijn hoor, we hebben hier en daar nog wel wat om te vertoeven 😉
    Het is alleen het idee, tja, hoe leg je dat uit?
    Mijn moeder overleed een paar jaar geleden, ik heb haar op mijn schouders door het dorp naar de begraafplaats gebracht, honderden mensen stonden langs de weg, het verkeer stond stil.
    Moeders wens was eenvoud, ze wilde niet naar een kerk of aula, geen koekjes en soep, uit het huis naar de rustplaats, zo eenvoudig.
    Ik zie dat mijn schoonmoeder geniet als we er zijn, geniet als ik een klusje doe (ze heeft dan altijd ene lekker bordje eten voor me gemaakt) en ik zie om me heen mensen die terug kijken en zeggen “had ik maar….” typisch Frans, geen emoties, niet over hebben, tot het te laat is.
    Soms zeg ik gewoon tegen haar “stap is in mama” en dan rijden we de straat uit naar het kerkhof waar we de bloemen eens even schikken op papa’s graf, ongeorganiseerd, in de spijkerbox is ze dan bezig, eens zei ze “Maurice zal wel lachen me zo te zien”.
    Ik wil niet dat het voor mijn partner te laat is dat te beseffen, thats all.
    We hebben een prachtig stekkie op het oog, en er staat nog veel meer, we gaan ook gewoon weer een cdh opzetten.
    14757825gi.jpg
    Nu alleen de makelaar nog wakker zien te krijgen, die reageert tot nu toe helemaal nergens op.

    #193653
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees, ben er niet bang voor dat het je niet gaat lukken. Succes!

    Steven

    #193654
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beslissingen die met het hart gemaakt worden vind ik altijd de mooiste en doorgaans pakken ze goed uit. Hopelijk houd je ons allemaal op de hoogte van de nieuwe stek en hoe die bevalt (die op de foto ziet er alvast niet slecht uit). Vergeet niet dat de Lyonnais ook behoorlijk “kouwe kak” zijn, ook tijdens hun weekenden à la campagne….maar er komt in die regio meer voorbij…..
    Ik ga me vast verheugen op een nieuwe plek om te overnachten op mijn reisjes tussen Nl en Fr, Roanne ligt precies op de route.
    Ik wens je héél veel succes met je nieuwe plannen en hoop dat jullie (inclusief maman) er flink van zullen genieten.
    Rimke

    #193660
     bosbess
    Deelnemer

    Leuk optrekje! Ik heb eens wat rondgeneusd in en om Roanne, virtueel uiteraard, en er staat inderdaad nogal wat te koop. De prijzen lijken redelijk betaalbaar, hoewel je als je iets wilt vinden dat vergelijkbaar is met wat jullie op het oog hebben vaak iets dieper in de buidel moet tasten. Bovendien heeft dit huis natuurlijk een heel leuke uitstraling met die ronde toren. En een heel groot bijgebouw! Lijkt me ideaal. Uit je verhaal over de oude dame die helemaal alleen in een groot huis met grote tuin woont, had ik eigenlijk begrepen dat jullie in dat huis je chambres d’hôte wilden gaan uitbaten. Leek me wel gezellig voor haar, maar als ze al langer alleen is, zal ze inmiddels net als ik wel op haar rust zijn gesteld.

    #193657
     Anoniem
    Inactief

    Die oud dame is onze moeder en nee we willen daar niet wonen.
    We willen gewoon in de buurt wonen om er te zijn voor klusjes en zo.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?