Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188569
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er is zowaar in de ADSL infrastructuur geïnvesteerd in ons dorp.
    Waar onze buren voorheen maximaal 0.6Mb haalden via ADSL, is dat nu 5Mb.
    1.5 km verderop zelfs 20Mb.
    Tijd dus om van Mobiel internet (niet heel stabiel wel 3Mb gemiddeld) over te schakelen naar ADSL.

    Ik wil een vast ip-adres (omdat sommige klanten ip filtering gebruiken in hun firewall).
    Nou heb ik me door de provider sites & fora geworsteld en als ik het goed begrijp kan ik via Free (adres check geeft aan dat een abonnement niet mogelijk is) of Orange Pro (vrij duur) een vast ip-adres krijgen.
    Weet iemand nog een andere mogelijkheid?

    Bvd Timo

    #188570
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als je te maken hebt met een wisselend ip nummer, bijvoorbeeld als de router van orange opnieuw opstart bestaat er de mogelijkheid van aanmelden bij een dyndns service. Er zijn betaalde of onbetaalde diensten.
    In mijn orange livebox is die mogelijkheid beschikbaar.

    ‘Cette page vous permet de configurer une DynDNS. Le service DynDNS vous permet d’attribuer un nom de domaine et d’hôte fixe, facile à mémoriser, à une adresse IP statique ou dynamique ou une longue URL. Ainsi vous pourrez accéder à votre serveur sur votre réseau local.’

    Ik heb het zelf niet ingesteld. Je moet je dus aanmelden bij een dyndns service. In de livebox geef je dan de gegevens op die door de service verstrekt wordt, waardoor je een vast ip adres toegewezen krijgt die door je livebox gevolgd en gebruikt wordt. Je kan daardoor via dat adres van buitenaf je netwerk benaderen.
    Misschien hebben anderen meer informatie.

    #188571
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als je te maken hebt met een wisselend ip nummer, bijvoorbeeld als de router van orange opnieuw opstart bestaat er de mogelijkheid van aanmelden bij een dyndns service. Er zijn betaalde of onbetaalde diensten.
    In mijn orange livebox is die mogelijkheid beschikbaar.

    ‘Cette page vous permet de configurer une DynDNS. Le service DynDNS vous permet d’attribuer un nom de domaine et d’hôte fixe, facile à mémoriser, à une adresse IP statique ou dynamique ou une longue URL. Ainsi vous pourrez accéder à votre serveur sur votre réseau local.’

    Ik heb het zelf niet ingesteld. Je moet je dus aanmelden bij een dyndns service. In de livebox geef je dan de gegevens op die door de service verstrekt wordt, waardoor je een vast ip adres toegewezen krijgt die door je livebox gevolgd en gebruikt wordt. Je kan daardoor via dat adres van buitenaf je netwerk benaderen.
    Misschien hebben anderen meer informatie.

    Volgens mij heb je dan nog steeds geen vast IP adres, maar een DNS entry naar een dynamisch ip adres. Ik moet echt een vast IP adres hebben, omdat ik anders niet (of heel omslachtig) op de server van bepaalde klanten kan komen. Die filteren namelijk op IP adres in hun firewall zoals ik schreef.

    #188572
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad, je hebt gelijk. Ik heb zelf nu ook gegoogled, maar zie ook geen andere simpele oplossing. Je zal dus deze pagina ook al gevonden hebben Free-vast ip

    #188573
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit is ook nog een mogelijkheid. Een eigen vpn server. VPN-unlimited lifetime vpn server à €499 , (voor zolang lifetime geldt) Ik heb er al een dik jaar een vpn abo, zonder klachten.

    Ook nog uitgebreider: een lijst met vpn providers met vast ip’s

    #188574
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit is ook nog een mogelijkheid. Een eigen vpn server. VPN-unlimited lifetime vpn server à €499 , (voor zolang lifetime geldt) Ik heb er al een dik jaar een vpn abo, zonder klachten.

    Ook nog uitgebreider: een lijst met vpn providers met vast ip’s

    Ok, ik heb altijd gedoe met VPN verbindingen vandaar dat ik liever een vast ip-adres gebruik. 🙂

    #188575
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zie nu op de Free website dat er wel een abonnement mogelijk is. Geen idee waarom dat eerder vandaag niet leek te kunnen. 🙂

    #188576
     Noë
    Sleutelbeheerder

    🙂

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?