Uw Britse buren in Frankrijk

Dit onderwerp bevat 116 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #194537
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ” Ik kan mij de tijd dat er nog wel grenscontroles waren heel goed herinneren. Het oponthoud voor een vrachtwagen was nog geen tien minuten aan de grens met een carnet TIR. De douanier scheurde een velletje uit dat carnet en zette er een stempel op en keek eens of alle loodjes nog intact waren en hopla.”

    Een beetje kort door de bocht.
    Ik heb twee en een half uur in de file gestaan door grens controles bij Tournai.
    Het aantal personen en vrachtauto’s is niet vergelijkbaar met de tijd toen we nog geen EU hadden.

    Cees.

    #194538
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik was een weekje weg, dus kan nu pas reageren op de ‘apekool’ en ‘discriminatie’.

    Om te beginnen verbaast het me dat niemand merkt dat ik slechts de redenering die de Brexiteers volgen tegen Europese bevolkingsgroepen omzet naar Britten in Frankrijk. De dagelijkse beledigingen in de Britse pers, door politici en zelfs leden van de Britse regering ten aanzien van mede EU burgers in het VK zijn schokkend. Europese burgers ondergaan deze dagelijkse beledigingen al ruim 10 jaar en de Britten vinden dit heel ‘normaal’. Maar zodra je de Britten als overlastgevende bevolkingsgroep in het buitenland neerzet is dat plotseling ‘discriminatie’ en ‘u weet niet wat u zegt’.

    Ik vind het schokkend dat een bevolking zo kan ageren tegen de splinter in het oog van de EU en geheel blind is voor de balk in eigen oog.

    Het zijn de Engelsen zelf die discriminatie eisen: er moeten andere regels gelden voor het VK dan voor alle andere EU landen. Ze zien zichzelf als ‘beter’. De Britten willen ook uitsluitend meedoen met de EU om daar zelf beter van te worden, terwijl dat geheel niet strookt met de opzet van de EU. De EU is primair geen economisch vehikel, maar een politiek vehikel met als doel nooit meer oorlog in de EU. Economisch voordeel is voor 27 leden slechts een afgeleid doel.

    De Britten zullen gewoon bij de EU blijven, dus het snelle economische verval als gevolg van een Brexit zullen we nooit zien. Het zal een langzaam economisch verval zijn en de Britten zullen de EU als zondebok blijven gebruiken.

    Op lange termijn kan de Britse uitzonderingspositie natuurlijk nooit standhouden. Sommige dieren zijn niet meer gelijk dan andere dieren (Animal farm), dus op den duur zal het VK alsnog de keuze moeten maken: of helemaal in de EU of er helemaal uit.

    Ten aanzien van het democratisch gehalte van de EU: Dat kan beter, maar het zijn opnieuw juist niet de Britten die daar tegen zouden moeten ageren want de EU functioneert een stuk democratischer dan Groot-Brittannië.

    In de UK kan een politieke partij (Farage) 20 % van de stemmen behalen en toch maar 1 zetel krijgen. 1/5 van de bevolking krijgt momenteel slechts 1/650 representatie. Daarnaast wordt lidmaatschap van het ‘house of lords’ (eerste kamer) bepaald door vererving of benoeming door de Kroon. Lekker democratisch.

    #194539
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nou dat spat er vanaf, Jako is geen fan van de engelsen 😉
    Maar dat is ook waarom ik schreef; “Mijn persoonlijke visie: voor de EU is het beter als de Britten erin blijven, maar als ik Brit zou zijn zou ik uitstappen.”
    Inderdaad hebben de engelsen nooit een stap gezet om de EU beter te maken, dus waarom erin blijven als je toch niet met de spelregels mee wilt doen.
    Maar een Brexit zal voor de hele EU flinke gevolgen hebben, en ik zou daar op dit moment van economische rotzooi niet blij van worden.
    Een fout die de EU volgens mij heeft gemaakt is de snelheid waarmee ze alles op poten gezet hebben.
    Ik snap het wel; een idee groeit uit tot een echt gebeuren en dan gaat er alle energie in die maar mogelijk is.
    We wisten eigenlijk al in 2004 dat de toetreding van polen en consorten nogal wat problemen kon opleveren vanwegen cultuurverschillen en zo, maar toch gingen we door.
    We weten dat ook dondersgoed van Turkije vandaag de dag, en ik hoop van harte dat ze iets minder happig zijn in Brussel.
    Het idee EU is goed, ik sta er achter, maar er zitten genoeg schoonheidsfoutjes in en die zouden ze beter eerst eens op kunnen lossen.
    Een zo’n foutje is onderandere onze eilandbewoners met hun lords.

    De zogenoemde propaganda wat boven beschreven wordt vind ik onzin.
    Ik durf met zekerheid te stellen dat als we terug zouden gaan naar de verschillende muntvormen zoals weleer, menigeen die nu zo hard roept erg teleurgesteld zal worden.
    U vergelijkt verschillende muntjes met het kopen van een brood of bak koffie, echter gaat het niet om U als toerist maar over de industrie.
    Het gemak wat de EU ons geeft is groot, alleen als je het niet zien wilt dan zul je het nooit begrijpen.

    Cees.

    #194540
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je weet kennelijk niet dat ook die snelle uitbreiding van de EU uitsluitend door de Britse agenda werd gedreven. De Britten hebben de snelle uitbreiding van de EU naar het oosten doorgeduwd, vermoedelijk onder druk van hun Amerikaanse ‘vrienden’ en tegen de uitdrukkelijke wens van de meeste overige leden.

    De Britten hebben dan ook de beschikbare ‘noodrem’ om oost-Europese emigranten tegen te houden zelf niet gebruikt. Dat kon diplomatiek natuurlijk ook moeilijk als je je als land zo lang hard hebt gemaakt om Polen e.a. zo snel mogelijk toe te laten. Nu geven ze de EU daarvan de schuld en benaderen het probleem alsof de EU een vijandige vreemde mogendheid is.

    De gevolgen van een Brexit zijn voor het VK enorm veel groter dan de EU. Niet alleen economisch met 45% van de export naar de EU en maar ca 5% vice versa, maar ook voor de eenheid van het niet-zo-erg Verenigde Koninkrijk. De SNP heeft duidelijk gemaakt dat “ze zich niet door de Engelsen uit de EU laat trekken”. Bij een Brexit zullen de Schotten dus opnieuw aansturen op onafhankelijkheid hetgeen het einde zou betekenen van het VK.

    #194541
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Afgezien van meer of minder positieve kwalificaties van VK of EU lijkt mij van belang dat de EU geen regeling kan treffen die een lidstaat in strijd acht met zijn (financiële) belangen. Illustratief is het voortbestaan van verschillende nationale regels inzake de aansluiting van electrische apparaten, waardoor het gebruik van Duitse apparaten in Frankrijk en omgekeerd praktisch onmogelijk wordt gemaakt. Hetzelfde geldt m.m. op vele andere gebieden. Dit leidt er toe dat concurrentiebevorderende maatregelen geen kans maken. De regeldrift van de EU moet zich beperken tot minder gevoelige onderwerpen. Dat is te merken aan het resultaat.

    #194542
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja of de regeldrift van de EU moet geheel afgeschaft worden.
    Er komt helemaal geen Brexit.
    Brexit was de stok achter de deur waarmee Cameron heeft gekregen wat hij wilde hebben.

    Het VK zit niet in de Euro dus deelt niet mee in dat fiasco.
    Het VK zit niet in Schengen dus het kan binnenlaten wie het wil.
    Het VK heeft een enorm rebate waardoor ze veel minder hoeven bij te dragen aan de EU moloch die nergens toe dient.
    Het VK heeft nu 5 jaar wachttijd afgedwongen voor EU immigranten van de sociale voorzieningen/uitkeringen gebruik kunnen maken. Daarmee halen ze de werkers binnen als ze willen en houden ze de bijstandstoeristen buiten.
    En het VK wil handel drijven met de andere EU landen.
    Het VK heeft helemaal geen trek in moeilijke heronderhandelingen over een associatieverdrag en/of allerlei bilaterale verdragen.
    Ze hebben Brussel ( in casu Merkel en Hollande ) voor het blok gezet en die zijn door het stof gegaan. En de Heer Rutte heeft al helemaal niets te vertellen want die is koorknaap bij Frau Merkel. Want zij is de BANK van de EU.

    En zouden niet alle andere 27 EU lidstaten DOLGRAAG in de positie van het VK willen zitten ? En dat ga je dus binnenkort zien – die willen ook wat gaan binnenhalen van wat het VK allemaal voor elkaar gekregen heeft.

    En Capitano – Ik weet niet waarom u zo lang voor de grens heeft staan wachten.
    Ik had het over vrachtvervoer met TIR certificaat. En wij hadden een transportbedrijf.
    Echt waar – het kan makkelijk in 10 minuten. En met moderne apparatuur weet je dan echt wel zeker of er geen mensen tussen de lading verborgen zitten. En vang je terroristen.
    En drugs. En allerlei namaaktroep. En met risicoprofilering en een tip-top computersysteem weet je precies wie je hebben moet. Het gaat er komen mark my words….

    #194543

    @ Neeltje, de EU een moloch die nergens toe dient? Food for thought, deze speech uit 1946.

    #194544

    @ Onno Fokkens: verschillende nationale regels inzake de aansluiting van elektrische apparaten? Tegen de achtergrond van wat de Low Voltage Directive sinds zijn ontstaan aan handelsbelemmeringen uit de wereld heeft geholpen lijkt me dit niet iets dat de Europese Commissie verweten kan worden. Bovendien: de meeste EU lidstaten hebben zich grotendeels bekeerd tot de van oorsprong Duitse Schuko standaard, dat de Britten en Fransen vasthouden aan hun eigen stekkers en stopcontacten is een ander verhaal.

    #194545
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @ Neeltje,

    Ik zou verwachten dat GB na een eventuele Brexit eerder in de positie van Noorwegen en Zwitserland terecht komt.
    Beide landen volgen de EU regels en normen en betalen zelfs aan de EU, en dat helaas zonder enige inspraak. Allemaal uit welbegrepen eigenbelang: toegang tot de grootste interne markt ter wereld, die prettig eenvormig is.
    Met Jos ben ik het eens dat dit de facto een oorlog is die met wat modernere wapens wordt gestreden. Maar zo hebben de VS ook in luttele jaren Zwitserland op de knieën gekregen. Voor hun onderlinge verhouding geldt hetzelfde: keurig de VS regels volgen zonder enige inspraak. Wederom, welbegrepen eigenbelang. De mensen die dat spel aardig doorhebben zullen zeker geen Brexit adviseren. Geen bangmakerij maar gezond verstand.

    @Onno. Google eens op de term infractie procedure.

    Jeroen B, 62

    #194546
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Neeltje: Zelfs met die vermeende regeldrift van de EU lijkt het mee te vallen.
    David Cameron heeft daar enkele jaren geleden, vlak voor de Europese verkiezingen, onderzoek naar laten verrichten met de bedoeling om die verkiezingen te beïnvloeden. Het onderzoek werd groots aangekondigd: dit onderzoek zou wel even aantonen welke belachelijke regels allemaal uit Europa waren gekomen en welke uitstekende regelgeving de UK zelf heeft.

    De publikatie van het rapport werd echter ruim over de Europese verkiezingen heen getild en in plaats van een grootse presentatie is het rapport diep in een lade begraven. De eindconclusie bleek namelijk omgekeerd aan de verwachting: Het Britse bedrijfsleven heeft vooral last van wetgeving van eigen bodem en profijt van Europese wetgeving. Maar dat mag vooral niet publiek bekend raken.

    De “afgedwongen” 5 jaar wachttijd is een wassen neus, dat kan alsnog alleen na toestemming van de EU.

    De Euro een fiasco? Ik heb liever Euro’s dan Britse ponden. Na een Brexit zal de munt al snel minder waard worden dan het papier/plastic waarop het gedrukt is. De Britten hebben hun monetaire basis in de crisis maar liefst verzevenvoudigd door geld bij te ‘drukken’. Uiteindelijk zal dit resulteren in hyperinflatie. Brexit kan de trigger zijn om dit proces snel in gang te zetten, anders duurt het langer.

    Het VK zit niet in Schengen en moet desondanks elke EU burger toelaten. Daar hebben ze dus alleen last van en geen gemak. Zelfs Zwitserland zit in Schengen. Toeristen uit de hele wereld komen met 1 visum naar de EU, maar slaan Groot Brittannië noodgedwongen over omdat het visum daar niet geldig is en het te veel werk is om een 2e visum aan te vragen voor het bezoeken van slechts 1 eiland. Dat kost de Britten gewoon inkomen.

    Een post Brexit regeling als Noorwegen en Zwitserland met de EU is m.i. onmogelijk omdat de Britten dan alsnog alle EU regels moeten naleven en de uitslag van het referendum niet wordt gerespecteerd. Uit gelekte documenten blijkt overigens dat de EU na een Brexit pas nieuwe onderhandelingen wil starten nadat de scheiding een feit is per 1 juli 2018. De Britten zullen dus zonder overgangsregeling uit de EU moeten stappen.

    #194547
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Illustratief is het voortbestaan van verschillende nationale regels inzake de aansluiting van electrische apparaten, waardoor het gebruik van Duitse apparaten in Frankrijk en omgekeerd praktisch onmogelijk wordt gemaakt.

    Waar hebt u dat vandaan?
    Sinds jaren hebben toch alle apparaten stekkers met zowel rand- als pinaarde.
    Zie ook hier.

    #194548
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nu eerst even voor Rob Van der Meulen…
    Sinds 1945 is er wel het een en ander veranderd.
    En dus met diep respect voor Winston Churchill
    kunnen we toch beter naar de situatie van vandaag kijken.

    En voor Jako – Ja u schijnt het niet zo op de Britten begrepen te hebben.
    Maar dit is volgens mij de realiteit van vandaag. Het laatste nieuwtje THE SUN heeft zich achter het LEAVE kamp geschaard…

    En ik zie het dus zo :

    Paniek in het Verenigd Koninkrijk.
    THE SUN heeft zich achter het LEAVE kamp van Boris geschaard.
    Ja en THE SUN heeft wel invloed hoor.
    Die hebben het nog nooit fout gehad bij verkiezingen.
    Maar nu misschien dan voor de eerste keer ?

    Want , Brexit of geen Brexit, feit is dat het VK de buit al lang binnen heeft zodat het Britse lidmaatschap een maatpak is dat geheel op het lijf van de Heer Cameron is gesneden.

    Men is immers geen lid van Schengen en controleert de eigen grenzen.
    Men is niet toegetreden tot de vermaledijde Euro en heeft geen enkele last van die hele misere en hoeft ook Griekenland niet aan het infuus te leggen.
    Men kan zelf bepalen hoeveel vluchtelingen er binnen mogen en welke vluchtelingen.
    Men heeft een zeer aanzienlijk rabat uit-onderhandeld op de contributie aan de EU waardoor men voor een dubbeltje op de eerste rij zit.
    En men heeft nu voor elkaar gekregen dat men vijf jaar wachttijd kan toepassen zodat EU bijstandstoeristen het wel uit hun hoofd zullen laten zich in het VK te vestigen en men heeft het EHvJ buiten spel gezet.

    Hiermee heeft de Heer Cameron in pokertermen een ‘full house’ in handen.

    Terwijl hij wel een erezetel heeft in de Raad van Commissarissen van de EU B.V. en er 26 lidstaten hem naar de ogen kijken met de smeekbede de Duitsers enigzins onder controle te houden. En de handelsrechten hem toegang geven tot de gehele Europese markt.

    En dus was het hele referendum slechts een breekijzer om de bovenstaande doelen zeker te stellen.

    Een vermageringskuur voor de EU is niet meer mogelijk -vele ‘no-hopers’ zitten er al in en men probeert zelfs nog enkele uiterst gevaarlijke en giftige brokken binnen te loodsen zoals Ukraine en ’the ultimate Kiss of Death” de Ayatollah Erdogan met zijn zorgvuldig gesluierde harem.

    Maar de Britten zullen wel blijven en wrijven zich in de handen.

    En eigenlijk is de enige vraag die nog rest – hoe lang gaat het duren voor de andere lidstaten gaan zeggen – “Maar wat die Britten daar hebben aan condities dat willen wij OOK”.

    Want als je daar nu eens een referendum over gaat houden dan wil een overweldigende meerderheid van de Europese bevolking dat – eigenlijk alleen met uitzondering van landen als Griekenland, Bulgarije en Roemenie die er in zitten om eens ongestoord uit de rijk gevulde EU trog te kunnen vreten. Niet dat ik ze dat misgun natuurlijk.
    Maar het gaat wel ten koste van de eigen bevolking die maar telkens de broekriem moet aanhalen op het reeds uitgemergelde lijf. De participatiesamenleving en de mantelzorg weet u wel…..

    Maar niet getreurd hoor – omdat er verkiezingen aan zitten te komen hebben de Heer Rutte en zijn makkers nog een potje gevonden om de volgende ronde van bezuinigingen een jaartje uit te stellen tot na die verkiezingen.

    De zelfde oude afgezaagde truc die de Heer Rutte steeds opnieuw uithaalt.

    En het zal hem wel WEER lukken. Miljoenen ezels die zich altijd maar weer aan dezelfde steen blijven stoten. En Mark maar lachen…..

    U kunt rustig gaan slapen het komt inderdaad allemaal goed.

    THE SUN gaat voor niets op.

    #194564
     Noë
    Sleutelbeheerder

    p.s. En van die stekkers en stopcontacten liggen wij niet wakker hoor.
    Wij hebben nog een aantal apparaten waar wij niet eens de Engelse stekkers hebben afgehaald en wij hebben een la vol met van die converters waar je een Engelse stekker instopt die je zo in het Franse stopcontact kunt steken met randaarde en al.
    Die Engelse stekkers zijn eigenlijk wel goed want daar zit nog een apart zekeringetje in van zoveel ampere. Nu heb je dat bij de huidige beveiligde Franse installatie met allemaal van die aparte trip switches niet zo zeer nodig maar baat het niet dan schaadt het ook niet en dus is het “belt en braces” nog een extra beveiliging.
    En het werkte prima toen wij de heg aan het snoeien waren en door ons eigen snoer heen zaagden.

    #194565
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor Jako

    n.a.v. uw betoog over de Euro

    “De Euro een fiasco? Ik heb liever Euro’s dan Britse ponden. Na een Brexit zal de munt al snel minder waard worden dan het papier/plastic waarop het gedrukt is. De Britten hebben hun monetaire basis in de crisis maar liefst verzevenvoudigd door geld bij te ‘drukken’. Uiteindelijk zal dit resulteren in hyperinflatie. Brexit kan de trigger zijn om dit proces snel in gang te zetten, anders duurt het langer”.

    Ik heb net even wat geld over gemaakt – UK pensions.
    Ik kreeg 1.26 als rate of exchange
    Dus ik heb liever Ponden dan Euros.

    Ik wil wel een dealtje met u maken. Omdat u liever euros heeft.
    Ik maak 1000 euro aan u over – of elk veelvoud daar van en dan maakt u 1000 Pond Sterling aan mij over – of elk veelvoud daar van.
    Nou dat is toch een goed voorstel ?

    #194566
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Neeltje,

    Want , Brexit of geen Brexit, feit is dat het VK de buit al lang binnen heeft zodat het Britse lidmaatschap een maatpak is dat geheel op het lijf van de Heer Cameron is gesneden.

    Uw argumenten, net als die van de heer Cameron, zijn logisch en rationeel. Op die basis is er dan ook weinig of niets tegen in te brengen. In die trant verder redenerend zal het “remain” kamp een klinkende overwinning behalen “as a matter of consequence”.

    Echter, zoals ik al eerder heb aangestipt, de discussie in het VK begint in toenemende mate te verhitten, en emotionele trekken te vertonen. Een prachtig voorbeeld daarvan vond ik in onderstaand plaatje.

    Raus!

    Emotie is geen goede voedingsbodem voor het maken van een weloverwogen keuze op basis van feitelijke argumenten. Daarom blijf ik in nieuwsgierige afwachting van de uitslag van het Brexit referendum, die volgens mij inmiddels onvoorspelbaarder dan ooit is.

    Salutations, Jos

    #194567
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Jos,

    Ja natuurlijk daar heb je volledig gelijk in.
    Maar dat geldt niet alleen voor dit referendum maar voor alle verkiezingen ook die van het volgend jaar in Nederland. Hoe veel mensen kennen nu alle partijprogrammas en maken een weloverwogen keuze gebaseerd op rationale argumemten en feiten ?

    Het is gewoon een feit dat in een democratie de onderbuik van het volk regeert.
    Maar die onderbuik kan zoals je al eerder stelde heel erg makkelijk gemanipuleerd worden.
    Wat ‘sound-bites’ net als je hierboven hebt neergezet.

    En de Heer Rutte is daar ook wel goed in.

    Vandaar de prelude voor de 2 e Kamerverkiezingen van volgend jaar in Nederland.

    De ezel stoot zich IN HET GEMEEN,
    geen 2 x aan dezelfde steen.
    En dat weet Rutte ook wel.

    En dus verzint hij een list en gebruikt hij steeds een andere steen.
    Bij eerdere verkiezingen was het belastingverlaging.
    Maar toen hij eenmaal gekozen was ging dat natuurlijk niet door want de economie zat tegen.

    En bij de laatste verkiezingen was het “stem op MIJ want anders komt die kale Samson aan de macht en dan wordt je gen……”.
    En die kale Samson die riep “stem op ONS want anders komt die Rutte met zijn VVD ballen aan de macht en dan wordt je gen……”.

    En daarna zijn ze gezellig samen in een regering gaan zitten en hebben ze de sociale zekerheid afgebroken en bijna iedereen gen…..

    Nou ja behalve de Koning dan en zijn familie want die hoeven natuurlijk niet mee te betalen.
    Ja en de elite ook niet want die regelen het wel allemaal via Panama en Curacao en de Maagdeneilanden en Bermuda.

    En behalve de multinationals en de brievenbus firmas natuurlijk – ja want anders gaan die wel ergens anders zitten met hun brievenbussen he.

    Ja en nu is het dus weer een anders steen.
    De geplande bezuinigingen op de zorg etc. gaan niet door. En als hij dan weer gekozen is dan is het het jaar na de verkiezingen weer van “ja het valt weer allemaal wat tegen. We zijn veel geld kwijt aan die vluchtelingen en we moeten Ayatollah Erdogan nog een paar miljard geven en er zijn veel bonnetjes zoek en dus helaas moeten we nu die bezuinigingen toch doorvoeren”.

    Begrijp je Jos – er zijn zo veel stenen en wel 17 miljoen gemanipuleerde ezels in Nederland.

    Dat is allemaal het nadeel van de democratie – nu ook weer in het VK.
    You let the baker, and the greengrocer, and the pensioner, and the girl at the till at the LIDL, and somebody on benefits all his life decide purely based on emotions.
    And these emotions are created by politicians and that is their job and that is what they are trained in.

    En het is natuurlijk ergens een rotsysteem maar alle alternatieven zijn nog veel erger.

    C’est la vie.

    #194568
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik kreeg 1.26 als rate of exchange
    Dus ik heb liever Ponden dan Euros.

    De Britten waren gewend aan een exchange rate tussen €1.50 en €1.60, dus u verliest al zo’n 20% . Aan het begin van de crisis viel het pond bijna naar pariteit met de Euro en daar is ze nu weer naar onderweg. GBP=”toilet currency” zonder dekking, want de Britten hebben al decennia een groot en stijgend handelstekort wat ze financieren door geld bij te drukken. Hierdoor is er altijd meer aanbod dan vraag naar ponden zodat er een natuurlijke neerwaartse druk is op de waarde van het pond. De Eurozone draait een keurig handelsoverschot waardoor er altijd meer vraag is dan aanbod aan Euro’s en er van nature een opwaartse druk is op de waarde van de Euro.

    #194569
     Noë
    Sleutelbeheerder

    pound versus euro
    Het valt best me hoor.

    Ja toen ik op school zat in 1953 was het anders,
    En toen ik op de MULO zat in 1957 rekenden we met 9 gulden voor een pound sterling.
    En toen rekenden we in pounds shillings en pence.
    Maar de tijden veranderen nou eenmaal.

    Nergens reden voor paniek, de US en de UK economies doen het al jaren beter dan de eurozone met massieve (jeugd)werkloosheid. En dat is de tijdbom die tikt onder de EU en de Euro.

    #194570
     Noë
    Sleutelbeheerder


    Ik vraag me af waarom ik het grafiekje van euro tegenover het pond over 90 dagen er maar niet op kan krijgen. Maar het ligt ongetwijfeld aan mij.
    Probably I need an idiot’s guide….

    #194571
     Noë
    Sleutelbeheerder

    de US en de UK economies doen het al jaren beter dan de eurozone met massieve (jeugd)werkloosheid.

    Kijk dat is het resultaat van propaganda: uiteindelijk ga je het zelfs geloven, maar het is slechts ‘keeping up appearances”.
    De Britse economie presteert in werkelijkheid bar slecht. De Britten hebben een dramatisch groot handelstekort, fiscaal tekort en tekort op de lopende rekening. Volgens “Maastricht” allemaal niet toegestaan, maar het VK houdt zich aan geen enkel verdrag, dus ook niet aan “Maastricht”. Het hebben van historisch grote tekorten is echt geen luxe probleem van een prima draaiende economie, maar een teken dat de Britten totaal niet kunnen concurreren met de Eurozone. De huidige ‘groei’ van 2% is gekocht met een begrotingstekort van 5% een ROI van -3% en dat al jarenlang. De arbeidsproductiviteit daalt, dus steeds meer Britten produceren steeds minder en voor minder salaris. Het gaat daar echt geweldig, als je de Britse pers mag geloven.

    #194572
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nou Neeltje,

    Voor iemand die in 1957 op de Mulo heeft gezeten zie je er nog goed uit.
    Exact dezelfde tekst over de ezel en de steen en zo (letterlijk EXACT hetzelfde) is daarstraks door ‘Oscar Zwart’ op de website nederlandersinfrankrijk.com geplaatst. Oscar Zwart kennen we hier natuurlijk nog als EK. En mijn complimenten, Evert, wat weet je je hier nu keurig en beleefd te gedragen!

    Je toegenegen

    Frans

    #194573
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja die Oscar Zwart pikt wel eens teksten van mij.
    Een vervelend mannetje maar ja wat doe je er aan ?
    Trouwens

    #194574
     Noë
    Sleutelbeheerder

    OK, ik weet ’t nu zeker : ’t dominante geneuzel begint me te vervelen. Dat betreft niet alleen dit draadje.

    Hield ik me al op de vlakte, neuzelt u vrolijk verder.

    Peter.

    #194575
     Noë
    Sleutelbeheerder

    neuzelt u vrolijk verder.

    Namens alle deelnemers aan dit draadje kniel ik nederig diep in het stof en dank Uwe Doorluchtigheid voor Uw goedgunstige toestemming om door te mogen neuzelen. Werkelijk een pak van mijn hart.

    Salutations, Jos

    #194576
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat diepe in ’t stof is nu ook weer niet nodig, Jos, en de arrogantie waarmee u meent te mogen spreken namens en voor Alle Neuzelaars laat ik voor wat ’t u waard is.

    Neen, ik dacht dat dit forum ’n ander doel diende.

    En neen II : Neeltje is ’n trol.

    Peter.

    #194577
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste allen, dit was een interessant draadje, laat dat zo blijven. Zolang iedereen zich hoffelijk blijft gedragen is er geen probleem.

    #194578
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De kwaliteit van een forum wordt bepaald door de discussies die op dat forum plaatsvinden of al dan niet plaats mogen vinden.

    Open discussies waarin mensen op een positieve manier over een bepaald probleem of meerdere problemen kunnen discussieren. Liefst inhoudelijk en rationeel al komen bij het onderwerp EU al gemakkelijk de emoties bovendrijven. Dat is positieve energie – mensen discussieren over iets waar ze in geloven of nu juist niet in geloven.

    Daarbij moet niemand de illusie hebben dat hij of zij anderen kan overtuigen in zo’n forumdiscussie. Wel kan men de eigen argumenten eens op tafel leggen en zien of zij de tand van de kritiek kunnen weerstaan.

    Het is belangrijk negatieve gevoelens en uitingen te laten voor wat zij zijn.
    Want zij bederven helaas vele goede discussies.

    Om de deelnemers aan dit draadje af te doen als Alle Neuzelaars is nogal negatief.
    Vooral omdat de Heer Petrus geen enkele inhoudelijke bijdrage heeft geleverd.
    En het alias Petrus verschaft ook enig inzicht in de psyche van de persoon.
    Beschouwt hij zich als een discipel van Onze Lieve Heer zelve ?

    Voorts denkt hij dat dit forum een ander doel diende.
    Maar welk ander doel is dat dan ?
    Is het doel van een forum als dit nu niet juist een inhoudelijke discussie te kennen voeren over hoogst belangrijke zaken als de EU die ons allen raken ?
    En is het wel aan een zeer dominant lid(je) om te bepalen wat het doel van dit forum nu eigenlijk is of zou mogen/moeten zijn ?

    Want dat is toch aan de eigenaar/beheerder(s) omdat die bepalen wat ze er wel of niet graag op willen zien omdat het hun forum is en zij er in geinvesteerd hebben en nog investeren want het exploiteren van een dergelijk forum vergt tijd en geld.

    Wat wij hier zien is dat vaak enkele leden een dergelijk forum kapen.
    Zij beschouwen dat als HUN forum en wensen te bepalen wat er besproken mag worden en wie er al dan niet wat mogen zeggen.

    Zou een beheerder daaraan toegeven dan is zo’n forum ten dode opgeschreven.
    Want dergelijke leden die graag willen domineren hebben vaak zelf helemaal niet echt iets te zeggen. En daarmee bloedt dan zo’n forum langzaam maar zeker dood.

    Ik las vanochtend een zeer interessant stuk met een uitgebreide analyse over de politieke ontwikkelingen rond de EU en wat die mogelijk zullen gaan betekenen voor de Presidentsverkiezingen in Frankrijk en de verkiezingen voor de Tweede Kamer in Nederland.

    Ik zal dat – als dat mag – eens in een nieuwe draad op dit forum plaatsen en als iemand er dan behoefte aan heeft inhoudelijk mee te neuzelen dan kan hij of zij dat doen en wie niet mee wenst te neuzelen kan misschien zelf eens wat interessants plaatsen ?

    #194579

    Toch nog even terug naar de Britten zelf en een artikel van de inmiddels overleden redacteur Hugo Young uit 1999 waarvoor The Guardian vanochtend een aparte plaats inruimde. De titel zegt genoeg: ‘The Eurosceptics’ Little England is a claustrophobic timewarp’ – why I’m glad to be a European.

    #194563
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja Rob, The Guardian is de (s)preekbuis van de linker vleugel van de Labour Party.
    En het is een stuk uit 1999 waarin de auteur wat heeft zitten knippen en plakken en een beetje zitten updaten.
    Zoals mijn oude baas wel eens tegen mij zei als ik er mee aan kwam hoe wij het vroeger deden :

    “It’s dangerous to live in the past !”

    #194580
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik voeg aan mijn eerdere opmerking ook het woord inhoudelijk / on-topic toe: hoffelijk en on-topic.
    @Neeltje. Wat mij betreft liever niet het nieuwe draadje dat en zoals u het voorstelt. Ik heb dat al vele malen eerder zie eindigen een voortijdig einde van dergelijke draadjes.

30 berichten aan het bekijken - 31 tot 60 (van in totaal 117)

Het onderwerp ‘Uw Britse buren in Frankrijk’ is gesloten voor nieuwe reacties.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?