TV programma Campinglife zoekt tips!

Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #189322
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Nederlanders in Frankrijk,

    Op dit moment zijn wij weer bezig met het produceren van een nieuw seizoen ‘Campinglife’. Deze zomer zullen we wederom verschillende afleveringen maken in Frankrijk. In de Dordogne, Grand Daque bij Atur en in Bretagne, in Dol-de-Bretagne.

    Wij zouden heel graag in contact willen komen met Nederlanders die daar wonen en die het leuk vinden om ons de allerleukste en mooiste tips te geven.
    Tevens zoeken we ‘locals’ (Nederlanders die in Frankrijk wonen) waarmee onze presentator een dagje uit kan en de mooiste plekken kan laten zien!

    Kortom; wij zoeken enthousiaste Franse Nederlanders die ons alles over deze mooie streken kunnen vertellen.

    Groeten,
    ‘Campinglife’
    Kirsten van Hesteren

    Redacteur/Verslaggever Campinglife RTL4
    e-mail: kirsten.van.hesteren@idtv.nl

    #189323
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Alstublieft forumgenoten, ga hier niet op in!! ik smeek jullie met de grootste smeekbede; laat Caravantrekkende, campinggeluk zoekende, broodje kaas als lunch etende, samen dezelfde fleece dragende, telegraaf bestellende, kroningslied zingende, “waar ligt de Senseo?” vragende, om klokslag zes uur in korte broek met hup Holland shirt het restaurant binnenkomende, en meer van dit soort aan stereotype en clichématige beschrijvingen voldoende Nederlanders ver weg van de rustige en onbedorven plekjes in Frankrijk. Alstublieft! Voor je het weet staat niet het schaap van de buren maar Gordon in je achtertuin te blaten.

    #189324
     Anoniem
    Inactief

    😉

    #189325
     bosbess
    Deelnemer

    Heb je dit zelf meegemaakt? Gezien het aantal reacties hier was toch al niemand het van plan, maar als jij slechte ervaringen hebt, kan zo’n waarschuwing geen kwaad. Of zie je het alleen maar voor je?

    Het ergste lijkt me nog als ze het k(r)oningslied gaan zingen. Wat een wangedrochtelijk produkt, zowel wat muziek als tekst betreft. Echt niet om aan te horen! Dat NL artiesten daar aan mee willen werken is voor mij onbegrijpelijk. Ze hadden beter het “Oranje boven” van André van Duin kunnen kiezen, waar Cees ons hier pas op vergastte. Geweldig! Volgens mij vinden WA en Máxima dat ook veel mooier.

    Als reactie komen er nu ook anti-k(r)oningsliederen van de grond. Gisteren hoorde ik een paar regels op tv:

    Ik wil ‘em niet, ik wil ‘em niet,
    Het koningschap is kierewiet.

    #189326
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gelukkig geen ervaring mee, moet er niet aan denken. Mijn reactie is begonnen met wat gezonde ironie die dan al snel overging in sarcasme toen ik aan het kroningslied dacht, ironisch genoeg 😉
    Maar ik zie natuurlijk wel een behoorlijke overeenkomst tussen campinglife van RTL4 en het niveau van het kroningslied.
    En ik heb het programma wel eens bekeken. Ik doe dat soms. Uit een soort bedenkelijk voyeurisme dat soort programma’s bekijken, gewoon om me een mening te kunnen vormen. (of die te bevestigen..)
    Net zoals ik altijd met heel veel plezier de ingezonden brieven in de ANWB gids lees, echt fantastisch! Puur cabaret.

    #189327
     Anoniem
    Inactief

    Het Franse persbureau AFP bericht ook uitgebreid over het officiële chanson voor de troonswisseling. Het citeert naast veel klagers ook positieve reacties zoals: „Het is een hele mooie melange van stijlen, van artiesten en van teksten” (bron DT)
    Nou gezien de resultaten met het Eurovisiesongfestival van beide landen verbaast me dit nou weer helemaal niets zeg.
    14194845jq.jpg

    #189328
     bosbess
    Deelnemer

    Staat een beetje slordig Cees, twee van die uit de zijkant uitstekende watjes, zeker als hij dadelijk in vol ornaat voor het volk verschijnt. Het gevaar dreigt bovendien dat ze hem WA-watje gaan noemen. Ik stel voor dat iedere Nederlander hem als kroningscadeau een doosje Oropax toestuurt. Zo’n waswattenbolletje ziet niemand en het helpt veel beter tegen ongewenste geluiden, zoals bv dreinerige k(r)oningsliederen. En dan heeft hij voor de rest van zijn leven meteen genoeg voor alle oervervelende toespraken en andere flauwekul die hij tot op hoge leeftijd beroepsmatig zal moeten aanhoren, de stakker.

    #189329
     bosbess
    Deelnemer

    Inmiddels is het k(r)oningslied al weer van de baan. De componist en schrijver heeft het lied teruggetrokken. De man is op schandelijke manier bejegend op twitter, zie hier. Er schijnen een paar alternatieven te bestaan, maar de sfeer rond het k(r)oningslied is door de alle te perken te buiten gaande reacties zo bedorven, dat het er naar uitziet, dat de samenzang helemaal niet doorgaat. Een voorbeeld van wat de componist naar z’n hoofd kreeg: ‘Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet’. Niet te geloven zulke reacties. Hoe slecht het lied ook was, dat verdient niemand.

    #189330
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bwoah! ook weer lichtelijk uit verband hoor. Door dat inzoomen op die paar berichtjes met dat soort verachtelijke taal wordt de aanleiding ineens wat verdoezeld. Iemand die de pretentie heeft een lied te kunnen componeren waar heel het volk achter staat moet wel tegen een stootje kunnen.
    Maar blijkbaar is er hoop: Nederland wordt niet door de halve bevolking in Joop van den Ende/X-factor achtige oppervlakkigheid gedompeld, de andere helft heeft ook nog iets in te brengen. (even vanuit de ongeveer 50/50 mooi/lelijk verhouding over dit lied geredeneerd)

    #189331
     Anoniem
    Inactief

    Nederland laat weer eens zien waar het voor staat, afbranden als het niet goed is en reageren als de beste stuurlui die aan wal staan.
    Alsof die andere liedjes wel goed zijn, een is gewoon een kopie van een liedje wat ooit ontzettend populair was dus denken ze, ’t ging toen ook.
    Weer anderen liften mee op muziek van vergane glorie en die dan nog overblijven zijn ronduit belachelijk, je gaat zo’n liedje van zo’n ouwe kerel toch niet aan de koning schenken, een tranentrekker!
    Ze hebben de poten van de stoel van de componist gevonden en met z’n allen zijn ze aan het zagen, wat een helden zeg.
    Als ik de Prins was zou ik zeggen; “zing het wilhellumus maar, en verder niets, ’t hoeft al niet meer!”
    Wat een feest had moeten worden is door toedoen van leeghoofden uitgelopen in een wrange smaak, met de media als aanvoerder.
    Nederland op z’n best, steek je hoofd niet boven het maaiveld uit.
    Over campinglife, hans heeft misschien gelijk, maar hoeveel nederlanders wonen niet allemaal in dezelfde franse straat?
    En dan de vraag, is de fransmens zo’n fijne campinggast dan?
    Laat me niet lachen.
    Ik ben voor alles als het de toeristensector kan verbeteren, ongeacht of ze nu Gordon brallen of Johny halliday, of ze nu crêpes staan te bakken of bitterballen.

    #189332
     bosbess
    Deelnemer

    Nieuwe episode in de poldersoap: het k(r)oningslied gaat gewoon door! Joop van den Ende kwam het persoonlijk aankondigen in het NOS-Journaal. Ik ben er, wat tegenstrijdig, blij mee. Een lied is maar een lied, maar:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?