Taxe d'aménagement

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #213248
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben vorig jaar (2018) in privé een huis aangekocht en een bestemmingswijziging aangevraagd om een eventueel een commerciële activiteit te kunnen uitoefenen (klein restaurant). Alle renovatiewerkzaamheden zijn binnenshuis, geen constructie aanpassingen etc., dus normaal gesproken hadden wij zonder speciale vergunning kunnen renoveren. De ‘declaration préalable’ was alleen noodzakelijk vanwege de bestemmingswijziging.  Hierdoor zouden wij uiteraard ook aangeslagen worden voor ‘taxe d’aménagement’.
    Mijn vraag is of, indien door omstandigheden het plan om het restaurantje te openen niet doorgaat, en wij het huis dus louter privé zullen gebruiken (eventueel de toegewezen bestemmingswijziging terugdraaien?), daarmee de taxe d’aménagement ook komt te vervallen?

    #213249

    Na snelle lezing van deze Franse overheidsinformatie zie ik bij de ontheffingen (exonérations) geen omstandigheid genoemd worden die je in staat zou stellen een en ander terug te draaien. Op een andere website worden een paar voorbeelden genoemd om aan de betaling van deze belasting te ontsnappen die niet meteen van toepassing lijken te zijn op bouwkundige aanpassingen die wel zijn uitgevoerd maar waarvan de indiener van de déclaration achteraf geen gebruik wenst te maken.

    #213250
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Rob, voor de snelle reactie. Misschien dat er toch (onder raison1) iets valt te doen. Ik ga er even rustig voor zitten..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?