Steiger Ringscaff / Layher allround

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #200586
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Toevallig ben ik in twee gevallen een steiger systeem tegengekomen met een “ring systeem”. Ik kende dat systeem niet, maar de snelheid van opbouw en de flexibiliteit vond ik indrukwekkend.

    Ik ben er inmiddels achter dat het op de markt wordt gebracht onder diverse namen, o.a. Layher Allround /Ringscaff.

    Wij hebben al langer het idee om een steiger te kopen ipv huren, we hebben hem bijna overal bij nodig en over langere tijd. We zijn van plan de onderdelen gebruikt te kopen en als we klaar zijn weer te verkopen.

    Heeft iemand ervaringen met dit steiger-systeem?

    Mij werd geadviseerd geen staanders van 4 meter te kopen omdat die erg zwaar zijn, maar we moeten op een punt tot op 8 meter komen en dan leek mij minder delen toch stabieler?

    Layher_all_round_scaffolding_systems.jpg

    B.v.d Timo

    #200587
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goedemorgen, wij doen alles met een oude aluminium rolsteiger van altrex. Voldoet waarschijnlijk niet meer aan de eisen maar werkt uitstekend. Denk ik wel 2 dehands te vinden. 8 meter geen probleem met een stel stabilisatorstangen en een beetje scheef tegen de gevel. Die vaste steigers moeten weer in de muur gezekerd worden. misschien een idee?
    Anton

    #200588
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit anton op 28/01/2014 08:12
    Goedemorgen, wij doen alles met een oude aluminium rolsteiger van altrex. Voldoet waarschijnlijk niet meer aan de eisen maar werkt uitstekend. Denk ik wel 2 dehands te vinden. 8 meter geen probleem met een stel stabilisatorstangen en een beetje scheef tegen de gevel. Die vaste steigers moeten weer in de muur gezekerd worden. misschien een idee?
    Anton

    Daar dacht ik eerst ook aan, maar dit systeem lijkt mij bij een ongelijke ondergrond beter bruikbaar. In de ondergrond zit bij ons in sommige gevallen heel een verschil van ruim een meter.

    #200589
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als er te grote verschillen zijn leggen we wat binten onder een of 2 wielen. Een ander voordeel is dat we hem ook binnen kunnen opbouwen voor werk aan plafonds etc, staat een stuk beter dan op een trap.

    #200590
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit anton op 28/01/2014 18:02
    Als er te grote verschillen zijn leggen we wat binten onder een of 2 wielen. Een ander voordeel is dat we hem ook binnen kunnen opbouwen voor werk aan plafonds etc, staat een stuk beter dan op een trap.

    Ok, bedankt voor de reactie.
    Maar mijn vraag was eigenlijk of er mensen zijn die ervaring hebben met het layher systeem..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?