Staat de champagne klaar bij Cees?

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #195001
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vanmiddag is artikel 1 van het wetsvoorstel mbt de openstelling van het huwelijk voor personen van gelijk geslacht met 249 voorstemmers en 97 tegenstemmers aangenomen. Op de homepage wordt hier ook melding van gemaakt. Er volgen nog vele dagen van onwerkelijke debatten om op 12 februari het hele voorstel in stemmingbte brengen.

    Ik vraag mij af of Cees en toekomstige echtgenoot hun bestelling voor veel rose champagne hebben geplaatst. M.i. werd hier pakweg een jaar geleden een forum-huwelijk aangekondigd…..
    Hoe is de stemming bij les Tantes?

    #195002
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hij moet de cassoulet nog verteren…… ;-))

    Steven

    #195003
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waarom alleen bij Cees? Ik denk dat elk weldenkend mens hier blij mee moet zijn.

    #195004
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Natuurlijk, Jaap. Cees heeft verleden jaar echter meer dan eens en uitvoerig stil gestaan bij de voors en tegens van het kiezen van francois de eerste. Hij was ervan overtuigd dat hij eindelijk in het huwelijk kon treden. Er zijn zelfs virtuele uitnodigingen gestuurd.
    Vandaar mijn vraag aan Cees.

    #195005
     bosbess
    Deelnemer

    ’t Begin is er, nu de rest nog. Eerst zien, dan geloven. En als het zover is: proost! Ik las trouwens dat de UMP altijd tegen alle maatschappelijk noodzakelijke veranderingen heeft gestemd, oa tegen de afschaffing van de doodstraf. Op een gegeven moment komen die er toch door (door toedoen van links) en daarna hoor je niemand er meer over. Frappant.

    Daarbij moeten we ook niet uit het oog verliezen dat als B en W mogen blijven weigeren om een huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht te sluiten, de égalité toch weer het kind van de rekening is.

    #195006
     Anoniem
    Inactief

    JP, die champagne staat al jaren klaar, we zijn een soort grootverbruiker omdat we een heel goed adresje hebben van een “boer” die voor mij beter is als de grote merken, én goed betaalbaar (Robert Thoumy 51500 Chigny les Roses)
    Of de Mariage binnenkort aan gaat vangen is nog maar de vraag, wij hebben al een maire die niet wil, en geen van zijn assistenten dan alleen onze buurvrouw, en laten we daar nu zo’n contact mee hebben van “nee dank je”.
    Er wordt nu gekeken of we wellicht in La Rochelle kunnen huwen, of anders in Pouilly les Nonains waar mijn partner vandaan komt.
    Dat de tegenstemmers uit het vakje UMP komen is natuurlijk geen verrassing, als ook zal het geen verrassing moeten zijn (behalve voor de promotors van links) dat veel PS stemmers eveneens tegen het huwelijk zijn, maar die zie je om de doodeenvoudige reden niet in de zaal in Parijs want dat zou toch gek zijn, je roeptoetert dat je voor bent om stemmen te winnen en gaat tegen stemmen als het zover komt.
    In alle kampen komen tegenstemmers van het huwelijk voor met de adoptie als reden, ik heb het niet over ultra dit of ultra dat die tegen het huwelijk in het algemeen zijn, zoals de katoos.
    In mijn omgeving (la rochelle is de zetel van Ségolène Royal) zijn erg veel linkse tegen het huwelijk uit traditionele waarden voor het gezin, ze zijn niet tegen het huwelijk als de adoptie er uit zou liggen.
    Een pikant detail; de maire van La Rochelle liep afgelopen zaterdag mee in de demonstratie voor het huwelijk georganiseerd door “jong links”, en die week ervoor liep hij mee tegen het huwelijk in Parijs.
    Twee petten?
    Vooralsnog is alleen voor gestemd om de wet te gaan bekijken om het huwelijk mogelijk te maken, meer niet.
    Dat het huwelijk er komt is wel zeker, maar wanneer? Dat is nog de grote vraag.
    Het feit dat in een eerder bericht op de homepage van deze site stond aangegeven dat de fransen het praten over het huwelijk spuugzat zijn geeft al aan hoe stompzinnig hypocriet ze zijn.
    Politiek noch politieke aangelegenheden interesseert ze geen ruk, alleen als het hun eigen centjes aangaat, dan zetten ze de boel op z’n kop en hebben ze ronduit schijt aan de medemens die toevallig wel de trein moet halen.
    Tot die tijd vind ik het wel grappig, een discussie die al in zoveel landen is verloren en nu eindelijk hier eens op gang komt (hoezo loopt Frankrijk achter)
    Een moeder hield me deze week in de supermarkt staande met een soort overmoedig gevoel ‘ik heb met mijn kinderen ook gedemonstreerd tegen jullie huwelijk’ ze had lef, dat geef ik toe, met twee kleuters in een boodschappenwagen.
    Een paar mensen draaiden zich naar ons om, waarna ik haar vroeg ‘en als over pakembeet tien jaar een van Uw kinderen homo is, wat zegt U dan tegen hem?’
    Ik ben voor zestig procent doof, dus mijn stem is absoluut geen fluisterstem, het was opeens heel erg stil in de supermarkt, en bij de kassa zei het aardige juffie “bien dit monsieur” waarop haar enorme lippenstiftlippen zich van oor tot oor trokken.
    Ook tussen het AG en het eten van de cassoulet kwamen veel mensen naar ons toe om hoe of wat, op een gegeven moment stond mijn partner aan de ene kant van de zaal en ik aan de andere kant de mensen uit te leggen.
    Ik weet niet of er onderzoeken zijn gedaan, maar het zal me niet verbazen als de meeste tegenstemmers van het platteland komen (hoeveel TGV’s met demonstranten reden naar Parijs?)
    De mensen in onze salle de fête kwamen vooral met vragen, heel sympathiek en heel kwetsbaar, het waren niet de strijders in Parijs.
    “zouden jullie dan ook kinderen willen” vroeg een oude dame me, waarop ik zei dat het niet leuk voor het kind zou zijn als hij als hij zeventien is een papa zou hebben in een bejaardenhuis.
    Het is het onbegrip, ze luisteren naar de locale radio waar de dj zeventig is, ze kijken uren naar een journaal waar ze geen flikker van snappen, en ze groeien op tussen ouders en grootouders die al eeuwen het zelfde doen en zijn.
    Het is allemaal zo beangstigend nieuw voor ze, geef ze de tijd en het komt allemaal goed.
    Het zal U verbazen dat deze jongen opgegroeid in een orthodox gezin het huwelijk van Krol zo fanatiek heeft afgekeurd dat ik me er voor zou moeten schamen nu zo anders te zijn.
    Ook ik groei mee in een wereld die niet plat maar rond is, waar je van masturberen allang geen jeugdpuistjes meer krijg, en een huwelijk gaat of staat om liefde, niet om welk kruis waarvoor je dikwijls knielt.

    #195007
     bosbess
    Deelnemer

    Lees net tot m’n opluchting in de lopende band op de homepage dat de weigerburgemeester van de baan is.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?