Smartphone springt steeds aan

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 1 maand geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #207018
     bosbess
    Deelnemer

    Mijn Wiko Fever bevalt me prima. Maar sinds enkele dagen loopt de batterij nogal snel leeg. Ik ontdekte dat iedere keer als er een nieuw bericht binnenkomt, bijvoorbeeld van een van de kranten-apps of een email, het scherm aanspringt. Soms gebeurt dat ook zomaar, zonder inkomend bericht. Het gaat gelukkig wel na 2 minuten (instelling) weer uit, maar het kost toch stroom. Als ik ernaast zit is het niet erg, dan zet ik het meteen uit, maar als de smartphone in mijn tas zit merk ik het niet. Dit is toe nog nooit gebeurd. Ik heb al in de Paramètres gekeken, maar kan geen oorzaak of remedie ontdekken.

    Iemand een idee wat de oorzaak (plus remedie) kan zijn? Of ben ik binnenkort aan een nieuwe smartphone toe?

    #207021

    Tot in Maleisië bekend deze Wiko Fever, van Franse origine en voor mij een volstrekt onbekende tot hedenochtend. Is er misschien een update geweest of is een nieuwe app geïnstalleerd die wat problemen veroorzaakt? Al gekeken of er iets in de eco-instellingen veranderd is? Power-save opties? Scannen en verwijderen van overbodige programma’s die actief zijn kan ook wel eens helpen.

    #207028
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ben niet zo’n ster in Android maar het lijkt erop dat je push berichten hebt aanstaan. Ik neem even aan dat Android draait op de Wiko.
    Ga naar instellingen en dan naar apps, selecteer de app waar je geen berichten van wilt ontvangen, selecteer meldingen uitschakelen of blokkeren. De laatste actie is app afhankelijk.
    Het kan ook zijn dat een app in zijn eigen instelling een mogelijkheid heeft meldingen te sturen dan wel uit te zetten. Succ6.

    #207035
     bosbess
    Deelnemer

    Rob en Ron, bedankt voor het meedenken. Gisteren de hele dag op stap geweest o.a. in gezelschap van goede vriend, IT-er, die het ook niet wist. Heb gisteravond ten einde raad de telefoon geredemarreerd, waarna het probleem bleek opgelost. Simple comme bonjour.

    Wiko is een prima telefoon en mijn volgende zal zeker weer een Wiko zijn. Inderdaad onbekend frans merk, maar komt goed uit tests en is betaalbaar, blijft meestal onder € 200. De nieuwste van 2017 (Wiko U pulse en Wiko Wim) zijn er ook in Lite versie (die ik wil). Prestaties “haut de gamme” voor nog steeds onder € 200. Maar voorlopig doet de Fever het nog prima (na redémarrage).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?