School matrassen, vraag aan Steven.

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191507
     Anoniem
    Inactief

    Een vraag voor dokter Steven ;
    Ik heb al vaker gezien dat de jongen staat te krabben maar verweet het altijd aan de slechte hygiene van de fransen.
    Vanmorgen stond hij overmatig te krabben, in zijn kruis, zijn benen aan en toen hij zijn mouw optrok om te kijken zag ik bij toeval grote rode plekken.
    Ik vroeg ernaar, eczeem.
    Hij heeft het opgelopen op school (internaat) en heeft van de schoolleiding een keer een matras gewisseld maar nu hebben ze niets meer, geen geld namelijk.
    Zijn moeder zegt er niets van, wat me niet verbaasd, maar ik vind het absurd.
    Het is toch te gek voor woorden dat je op een internaat van een school het bed deelt met beestjes en wat nog meer voor ellende waar je ze ziek van wordt dat je niet eens naar een zwembad of strand durft.
    Is daar nou niets tegen te doen Steven?
    Ik bedoel, je hebt toch wetten in dit land?
    De school poeiert je gewoon af met jammer voor U, koop maar een pilletje.
    Voor eczeemplekken van wel tien centimeter die tot bloedens toe kapot gekrabt worden koop je niet zomaar een pilletje, dan is er wel wat anders aan de hand lijkt me.
    Hoe oud is zo’n matras, dertig jaar.
    Zal me niets verbazen, onze buur slaapt nog op een op houtvulling gevuld bed.

    #191509
     Anoniem
    Inactief

    Misschien is het wel schurft ‘la gale’.

    Ingrid

    #191510
     bosbess
    Deelnemer

    Als het schurft is, bestaat er een behandeling voor. Daar moet zo snel mogelijk mee worden begonnen. Maar uiteraard moet ook de oorzaak worden gevonden en weggenomen. Zie hier info over schurft.

    #191511
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het lijkt mij eerder om de bedwants (Cimex lectularius) oftewel “punaise des lits” te gaan hoewel Ingrid ook gelijk kan hebben: la “gale” (schurft) komt ook steeds vaker voor.
    Matras verwisselen helpt in beide gevallen niet, de tent moet gedesonfecteerd worden.
    Dus eerst beestjes zoeken. De bedwants is makkelijk te vinden, de schurftmijt is te klein om te zien.
    De jongen zou door een dermatoloog gezien moeten worden.
    De school kan zich er zomaar niet vanaf maken. De ARS (agence régionale de santé, vroeger DDASS) heeft toezicht op hygiene op scholen.
    Advies is om daar een melding te doen. Als het een apprenti van jou is, kun jij dat ook doen, anders de ouders.

    Steven

    #191508
     Anoniem
    Inactief

    Dank je wel Steven, ik ga morgen bellen.
    Mijn vraag was dus niet wat het is en hoe te behandelen, maar welke “rechten” heeft een leerling op een internaat.
    Nogmaals mijn dank.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?