Ramen van Lapeyre uit de jaren 90

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198784
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Messieurs les bricoleurs,

    net kwam ik bij buren weer ramen tegen waar de afdichtmassa (sealant) eruit droop. Het waren dezelfde dubbel beglaasde houten ramen van Lapeyre die ook in ons huis zaten. Daar hadden wij na aankoop alle afdichtmassa door een betere vervangen; de van Lapeyre in de jaren ’90 gebruikte ‘bijzonder elastische’ afdichtmassa heeft namelijk de eigenschap bij sterke zonneschijn weer zacht te worden en eruit te druipen. Dan heb je in de naden boven bijna geen sealant meer en in het onderste derde lelijke dikke worsten van dat bruine spul.
    14746688di.jpg

    Heeft iemand dezelfde ervaring? Eenvoudig eruitkrabben en opnieuw afdichten gaat dan niet, de hele ruit moet eruit. Als daar behoefte aan bestaat kan ik het hele verhaal eens hier plaatsen.

    #198785
     Anoniem
    Inactief

    Ik had hetzelfde fenomeen. Er bleek in de tachtigerjaren blijkbaar maar één firma die de producenten van ramen en deuren van mastiek voorzag.Bij mij had het goedje een donkerbruine, roodachtige kleur en het effect van de uitgelopen mastiek zag er erg slordig en lelijk uit.
    Niet alleen daarom maar ook omdat er slijtage op de ramen en deuren zat, heb ik er nieuwe laten plaatsen in pvc. Dit volgens een procédé zonder breekwerk, echt netjes.

    #198786
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heren,
    Ik snap het niet, waar zit de seal, en waar gaat het smelten. De foto geeft geen toelichting?

    Albert

    #198787
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oeps 2x aangemeld,

    #198788
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Albert,

    ik moet eerst alle foto’s over deze actie weer opduiken.
    De seal zit tussen het glas en de glaslatten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?