Dit onderwerp bevat 22 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #190067
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Forumleden,

    Nu de Hulpclub en het Netwerk Regionale hulpdiensten enig succes beginnen te krijgen stel ik voor om over te stappen naar de definitieve? naam Raad en Daad met dank aan Theodora Besse (Bosbess).
    Ik zal deze mededeling ook plaatsen in bovengenoemde onderwerpen, zodat we met één onderwerp verder kunnen.

    Wim Bavelaar heeft me gevraagd een en ander uit te werken, daar kom ik zo spoedig mogelijk op terug.
    Het aantal aanmeldingen stijgt, dus ik zal weer een nieuwe lijst maken.
    Een aantal enthousiasten heeft reeds alle gegevens verstrekt.
    Ik aarzel nog even voor wat betreft telefoonnummers.
    Misschien is het beter om eerst een emailtje af te wachten alvorens door “Jean et tout-le-monde” gebeld te worden.

    Groeten/Peter.

    #190068
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat telefoonnummers in eerste instantie niet nodig zijn. Eerste contacten zijn altijd bij mail en iedereen is via mail goed bereikbaar. Indien nodig kunnen die bilateraal uitgewisseld worden.

    Ik denk dat de “Raad en Daadgroep” op een apart plekje op de website kan worden gezet.

    Steven

    #190069
     bosbess
    Deelnemer

    Peter, ik wil je even feliciteren met het voorlopige resultaat. Ongetwijfeld zal Raad en Daad een opvallend plaatsje op de website worden toebedeeld. Misschien zou je van tijd tot tijd even de stand kunnen doorgeven: namen van nieuwe leden en het totale aantal. Dan blijft het onderwerp actueel en onder de aandacht.

    Wat betreft telefoonnummers aarzel ik, voor beide standpunten valt iets te zeggen. Misschien is ’t het beste om het aan iedereen zelf over te laten.

    Tenslotte lijkt het me leuk om op de duur op het forum ervaringen uit te wisselen, uiteraard anoniem. Maar dat is voorlopig nog even toekomstmuziek.

    #190070
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Persoonlijk heb ik geen moeite met telefoonnummers. De telefoon kan handig zijn omdat je directer kunt communiceren. Maar wellicht is het beter om deze discussies niet los te voeren maar een lijstje te maken en alle leden te vragen een reactie te geven.
    Bijvoorbeeld”
    – Ben je bereid om mee te gaan naar ….
    – Ben je bereid om telefonisch bereikbaar te zijn
    etc. etc.

    En wellicht, maar ik weet niet of de techniek dit kan een handig verwijssysteem. Bijvoorbeeld met een landkaart waarop of het ingeven van je postcode. Het moet voor de doelgroep makkelijk te vinden zijn. Bijvoorbeeld bij voorlichting via het internet heb ik altijd geleerd dat 5 muisklikken om iets te vinden veel te veel is en niet werkt.

    Wordt een hele klus maar m.i. ook wel een leuke klus. Mocht er behoefte zijn om een keer met enkele praktisch zaken door te nemen dan ben ik ook wel bereid om bijv. 200 km te rijden maar geen 700.

    Nogmaals, een heel mooi initiatief.

    met een groet uit Orniac, William

    #190071
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @ alle Vrijwilligers,

    Misschien is het handig voor de herkenbaarheid, dat de vrijwilligers voor Raad & Daad als handtekening onder hun berichten een logo met bijschrift plaatsen.
    Als voorzet hiertoe heb ik, een als voorbeeld dienende, logo gemaakt. Hoe denken jullie hierover.

    Met vriendelijke groet
    Paul

    #190072
     bosbess
    Deelnemer

    Dag Paul, het idee van een logo vind ik heel goed! Twijfels heb ik bij het gebruik als handtekening. Ik weet niet of het mogelijk is om onder de avatar links een klein logo te plaatsen met alleen het nummer van het departement (bv in de onderste ronding). Meer is niet nodig, omdat er ook een lijst met deelnemers komt en via “Stuur bericht” kan al eenvoudig contact worden gezocht. Het logootje zou als link naar de deelnemerslijst kunnen dienen.

    Maar dat zijn dingen waar alleen Wim over kan beslissen, omdat de vormgeving van dit forum vrij vast ligt. Maar misschien heeft iemand anders een beter idee?

    Edit: als het logo in de linkerkolom zou kunnen moet het waarschijnlijk wel vierkant worden.

    #190073
     bosbess
    Deelnemer

    Dag Paul, ik heb puur als experiment even zitten knutselen. Wat vind je ervan?

    Het is uiteraard niet de bedoeling om mijn eigen avatar te vervangen, maar om het te plaatsen onder de avatars van alle deelnemers. Als dat überhaupt mogelijk is. Morgen verander ik het weer terug.

    #190074
     Noë
    Sleutelbeheerder

    aanmelding
    Wilm Snellenberg
    forumnaam: wilm

    email privé: wilm@snellenberg.com
    email zakelijk: info@buildinginfrance.com

    website: http://www.maisondesmaitres.nl
    website; http://www.buildinginfrance.com

    Woonachtig in het noorden van de Lot, tegen de Corrèze aan.

    #190075
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste mensen,

    Met alle respect voor de creativiteit wil ik toch mijn ietwat afwijkende mening geven….. Het logo lijkt mij een prima idee voor toepassing op het gedeelte dat aan “Raad en Daad” toegekend gaat worden.

    Ik vind het z’n doel voorbij schieten om in elke posting van de Raad en Daad vrijwilligers in welke rubriek dan ook alle bekijkers de mogelijkheid te bieden via het logo/de link door te verwijzen naar de rubriek R&D. Iemand die informatie zoekt kun je prima via de Homepage naar ook deze rubriek verwijzen.

    Waar ik wel voor wil pleiten is het koppelen van het nummer van je Departement hetzij aan je “Roepnaam” of bijv. in een apart cirkeltje onder je avatar automatisch gevuld vanuit je profiel. Dit is m.i. in het algemeen een nuttige toevoeging.

    Jan Joost

    #190076
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik wil zeker niet meedoen aan deze subclub, maar verder alle succes toegewenst.
    Mijn enige opmerking is: waarom niet de Franse vlag in het logo?

    #190077
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien is het handiger om te wachten met het uitvoeren van een logo en vermeldingen totdat er duidelijkheid is over de manier van vermelden.
    Zoals je zegt @Bosbess, dit is een zaak voor Wim.

    Op voorhand zal ik mij gaan bezighouden met meerdere ontwerpen voor een logo en zal deze dan tzt plaatsen. Of er een logo gebruikt moet worden, en welke dat zal zijn, zal afhangen van de mening van alle vrijwilligers.

    Verdere ontwikkelingen wacht ik af en mocht ik iets kunnen doen dan houd ik mij aanbevolen.

    Met vriendelijke groet
    Paul.

    #190078
     bosbess
    Deelnemer

    Een aantal ontwerpen om uit te kiezen lijkt me prima. Een logo is goed voor de vindbaarheid en de herkenbaarheid. Boven de lijst kan een korte inleiding worden geschreven, zowel voor deelnemers als voor nieuwe immigranten. Of het logo ook op het forum komt, hangt af van Wim en daarna van de deelnemers.

    Voor het standpunt van Jan Joost is ook veel te zeggen. In principe staat Raad en Daad namelijk los van het forum, ook al is het idee ontsproten aan het brein van een forumdeelnemer (Peter). We zouden Raad en Daad zelfs op andere forums voor NLers in Frankrijk bekend kunnen maken en vragen of er geïnteresseerden zijn om deel te nemen. Raad en Daad blijft uiteraard wel een zaak van InfoFrankrijk.

    Ik ben benieuwd wat de andere R&D-leden van dit alles vinden.

    HansPiet, dankjewel voor je ondersteuning. Leuk om van een bewuste buitenstaander een positieve reactie te krijgen. Ik heb me hetzelfde afgevraagd als jij, maar ben tot de conclusie gekomen dat de NL vlag is gebruikt omdat het gaat om praktische hulp aan NLers door NLers (in Frankrijk). Zelf ben ik een kluns op dit gebied, maar twee vlaggen door of bij elkaar zou ook niet gek zijn, bv deze:

    16115154uv.gif

    en deze:

    16115202dd.gif

    Maar we wachten de diverse ontwerpen van Paul maar af.

    #190079
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Als de initiatiefnemers de grote lijn van de opzet rond hebben, zal op de website een aparte en herkenbare plaats worden ingeruimd voor Raad en Daad. Het plaatsen van een logo is uiteraard geen probleem. Het promoten van de activiteit op andere fora NL/F zou te overwegen zijn.

    Wim

    #190080
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor je antwoord Wim.
    Kun je al iets zeggen over het formaat van het logo?

    Met vriendelijke groet
    Paul

    #190081
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Forumleden,

    Ik zal morgen een bijgewerkte lijst maken en me bezig houden met het verzoek van Wim.
    Die NL vlag lijkt me wel leuk maar laten we alsjeblieft onze Vlaamse vrienden niet vergeten.

    mvg/peter

    #190082
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In mijn profiel staat duidelijk waar ik ongeveer woon en wat voor werk ik doe. Vragen zijn altijd (en altijd geweest) welkom via email en zo wil ik het laten.
    Ingrid

    #190083
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Peter,

    Logo heb ik gewijzigd.Bij deze ook rekening gehouden met onze Vlaamse vrienden.
    Op zich zal het logo kleiner kunnen, maar ik zou eerst de reactie af willen wachten.

    Vriendelijke groet
    Paul

    #190084
     bosbess
    Deelnemer

    Te gek, man! Heel mooi, opvallend en herkenbaar! Want dat moet een logo natuurlijk wel zijn. Peter ook tevreden (en de Vlamingen hopelijk ook).

    Als handtekening vind ik het nog steeds niet ideaal. Ook al zijn we nog maar met z’n tienen (?), dan staat binnenkort alle forumtekst er mee vol. Zelfs een enthousiasteling als ik moet daar niet aan denken. Het kleine vierkantje links daarentegen lijkt me prima, zeker met dit duidelijke ontwerp. Mits mogelijk onder de avatars. Lijkt me voor niemand storend. Kan er dan ook door iedereen zijn eigen departement-nummer ingevuld worden? Of kan jij dat voor ons doen?

    #190085
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Bosbess,

    Dank voor je positieve reactie.

    Voor wat betreft de plaatsing hiervan wachten we maar af op meerdere reacties en de mening van Wim en Peter.
    De avatar heb ik inmiddels gewijzigd door mijn departementnummer te vermelden. Dit kan voor iedere vrijwilliger doen, indien gewenst.

    Ook het logo heb ik aangepast door een vermelding van de website toe te voegen.

    Met vriendelijke groet
    Paul
    infofrankrijk.jpg

    #190086
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo @Peter. Ons aller @Bosbess heeft me gewezen op aanmelding via dit item/rubriek. Hierbij dus. Mijn lidmaatschap van de hulpclub voor de Haute Vienne (87) via email, jaappijpe@orange.fr.

    #190087
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Ziet er goed uit, het logo van Paul. Kan een vaste plaats krijgen op de homepage van de website met verwijzing/doorlinken naar de nieuw te maken pagina waar Nederlanders hun diensten aanbieden aan Nederlanders in Frankrijk (Raad & Daad, Aeneas, Nederlands consulaat, Fanf, sommigen NL verenigingen in F). Raad & Daad zal uiteraard een prominente plaats krijgen.

    Wim

    #190088
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor het compliment Wim en de aangeboden prominente plaats.
    Naar mijn idee zal het logo iets bescheidener in grootte moeten zijn. Als de definitieve plaats bekend is, zal ik dit hierop aanpassen.

    Met vriendelijke groet
    Paul

    #190089
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Forumleden,

    Gelukkig is Paul (zie boven) me te hulp gekomen.
    Hij heeft inmiddels de entree van Raad en Daad op deze site voorbereid.
    Het ziet er geweldig uit.
    Wim Bavelaar en alle aangemelde adviseurs hebben inmiddels de opzet van Paul ontvangen met ons verzoek om te reageren. Wim Bavelaar heeft dat al gedaan en is positief.
    We hopen dus spoedig van start te kunnen gaan. We zoeken nog wel wat vrijwilligers.
    De volgende departementen zijn nu voorzien.
    4, 19, 21, 24, 26, 30, 31, 32, 40, 45, 46, 52, 58, 70, 71, 81, 82, 84, 87, 89.
    Als je er wat voor voelt neem dan contact op met naam en nummer van je departement, dus niet de streek.

    Wordt vervolgd,
    Groeten/Peter (Cabagnous)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?