PayPal probleem

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #195264
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als ik inlog in mijn PayPal account kan ik niet naar andere opties, zie afbeelding.

    De volgende tekst is te lezen:
    Security Measures

    We are currently performing regular maintenance of our security measures. Your account has been randomly selected for this maintenance, and you will now be taken through a series of identity verification pages.

    Protecting the security of your PayPal account is our primary concern, and we apologize for any inconvenience this may cause.

    Via de helpfunctie op de site heb ik gevraagd hoe ik mijn gegevens kan wijzigen.
    Hierop kreeg ik na een aantal keren vragen 2 e-mailberichten over hetzelfde onderwerp met een vrijwel gelijke inhoud.
    onder andere:
    Here are steps how to link and confirm your credit card:
    1. Go to http://www.paypal.co.uk and log in to your account.
    2. Click ‘Profile’ near the top of the page.
    3. Click ‘My money.’
    4. Click ‘Update’ beside ‘Debit and credit cards.’
    4. Click ‘Link and Confirm My Card.’
    5. Click ‘Save and Continue.’

    Ik heb mijn sterke twijfels of dit allemaal wel goed is en ik beland ben op phishingsite. Ik ben bang dat ondanks mijn beveiliging op mijn computer er toch kwaadaardige software op mijn computer is geinstalleerd.
    Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hier meer over vertellen?
    Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet
    Paul
    0qp4r-ScreenHunter_23-Dec.-06-19.56.jpg

    #195265
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Paul,

    Ik ben een langjarige Paypal gebruiker maar heb dit nog niet eerder gezien. Het schijnt overigens een normale Paypal procedure te zijn, zie onder andere hier en hier.

    De in de E-mails beschreven procedure is correct en kan in principe geen kwaad, mits je direct vanuit je browser naar http://www.paypal.co.uk/ gaat. Dus nooit een link uit een E-mail volgen. Op het moment dat je je account benadert moet je overgaan op een secure HTTP verbinding, de URL in je browser adresbalk begint dan met

    Code:
    https:

    en in je browserbalk verschijnt een klein hangslotje.

    Als je je nog steeds niet gerust voelt en je wilt meer zekerheid, voer de procedure dan uit vanaf een andere computer dan die van jezelf.

    Salutations, Jos

    #195266
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Jos,

    Hartelijk dank voor je antwoord op mijn vraag en de betreffende links.
    Sinds de jaren dat ik PayPal gebruik ben ik deze melding nog niet tegengekomen.

    De forumberichten hierover heb ik gelezen en begrijp hieruit dat het inderdaad geen ongebruikelijke melding is.
    Als ik naar paypal.com ga dan verschijnt de securitymelding zoals jij die beschrijft: https://met slotje, niets aan de hand zou je denken. Toch ben ik nu huiverig om opnieuw de gegevens van mijn bankkaart in te geven.

    Prettige avond gewenst,
    met vriendelijke groet
    Paul

    #195267
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Uit veiligheidsoverwegingen verwijder ik na elke transactie de creditcard en voeg die pas weer toe zodra ik iets wens te gaan betalen. Mocht mijn account dan gehackt worden, dan kan er toch niks betaald worden bij gebrek aan betaalmiddelen.

    Volgens de nieuwe voorwaarden gaat paypal in februari ook sepa incasso’s mogelijk maken. Wellicht wordt het dan mogelijk om een Nederlandse bankrekening aan een Frans account te hangen, nu kan dat niet.

    #195268
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Jako,

    Dank voor je antwoord, dat is een goed idee om het zo te doen.
    Zal vanaf februari dan wel eenvoudiger worden door het sepa systeem.

    Vriendelijke groet
    Paul

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?