Paspoort verlengen Schiphol

Dit onderwerp bevat 16 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198520
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Augustus a.s ga ik snel even op en neer naar Schiphol om een nieuw paspoort te halen. Iemand hier ervaring hoeveel dagen dat in beslag neemt met een spoedprocedure?

    #198530
     Noë
    Sleutelbeheerder

    hoeveel dagen dat in beslag neemt met een spoedprocedure?

    Drie werkdagen, normalerwijs, volgens de balie op Schiphol.
    De spoedprocedure bij de gemeente Haarlemmermeer vergt twee werkdagen.

    Peter.

    #198531
     Anoniem
    Inactief

    Spoedgeval in Maastricht: Maandag aanvraag afgegeven, donderdag alles klaar.
    Er schijnt aardig wat variatie in de duur te zitten …

    succes

    Peter

    #198532
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Drie werkdagen, normalerwijs, volgens de balie op Schiphol.
    De spoedprocedure bij de gemeente Haarlemmermeer vergt twee werkdagen.

    Ik las dat ook, maar was eigenlijk benieuwd of iemand dit ook al werkelijk meegemaakt had. Plannen op drie dagen en dan, terwijl je verplicht bent het nieuwe paspoort zelf in ontvangst te nemen, er achter komen dat het toch langer duurt lijkt me niet zo fijn.

    #198533
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Spoedgeval in Maastricht: Maandag aanvraag afgegeven, donderdag alles klaar.
    Er schijnt aardig wat variatie in de duur te zitten …

    Als die variatie er op Schiphol ook is, zou ik dat graag willen weten. Iemand al ervaring hiermee op Schiphol?

    #198534
     Noë
    Sleutelbeheerder

    succes

    Dank u wel.

    #198525
     Anoniem
    Inactief

    Bijkomstige surprise:
    Wij hebben NL in 1981 verlaten. Dit was voordat in NL iedereen digitaal geregistreerd werd. Wij dus niet. Ga dan maar eens bewijzen, dat je nog Nederlander bent. Gelukkig had ik copien van diverse documenten op m’n laptop waarmee dit uiteindelijk gelukt is.
    Zo niet, doet de instantie waar men de paspoort-aanvraag deponeert een onderzoek via de emigratiedienst. Is men daar niet geregistreerd dan is alles ok. Probleem: hier staat geen tijdlimiet voor. Maak dan je borst maar nat.
    Moraal van het verhaal: plan genoeg tijd in en neem aan papieren mee wat je hebt.
    Moraal 2: in Frankrijk hebben ze misschien de burocratie uitgevonden maar Nederland komt op een verdiende tweede plaats …

    Groet

    Peter

    #198521
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Schiphol, vorig jaar Augustus, zeer goed bevallen. Pasfoto voldeed niet aan de eisen, kreeg de mogelijkheid om aldaar in de fotoshop nieuwe te laten maken.
    Conclusie : na afspraak maandag formaliteiten ingeleverd, woensdag kon het paspoort worden afgehaald. Let op : tijdens vacantieperiode kan het langer duren, was de mededeling tijdens eerste telefonisch contact.

    TAP

    #198522
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @ TAP

    Bedankt. Ik had me al voorgenomen de pasfoto’s daar maar te laten maken. Kennelijk gaat het dus inderdaad snel daar. Ik houd mijn verblijf in Nederland liefst zo kort mogelijk.

    #198523
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook nog iets: ik heb in april mijn paspoort in den Haag ingewisseld, duurde een week. Dat was niet het probleem. Ik had van alles mee als bewijs van domicilie contract EDF, Orange, maar net niet datgeen dat ze bij de balie het meest handig vinden: het bewijs dat je in het gemeentelijk kiesregister staat opgenomen.

    #198524
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als je op Schiphol (gem. Haarlemmermeer) je paspoort gaat verlengen, kan je via de site van de gemeente zo’n drie maanden van te voren een afspraak maken. Daar, op die site, staat ook precies aangegeven wat ze van je verwachten dat je meeneemt.
    Zie https://haarlemmermeergemeente.nl/taak/gemeentebalie-schiphol

    #198535
     Noë
    Sleutelbeheerder

    site van de gemeente zo’n drie maanden van te voren een afspraak maken

    Dat heb ik dus gedaan. De afspraak staat voor woensdagmorgen 12 augustus a.s. Om geen risico te nemen, laat ik ter plekke de pasfoto’s maken. Kopieën van de vereiste papieren zijn reeds in hun bezit, tijdens het regelen van de afspraak via de site opgezonden. Neem ze uiteraard ook nog mee.

    Ben benieuwd. Laat na terugkomst weten hoe het verlopen is.

    Gelukkig tegenwoordig maar eens in de 10 jaar.

    #198526
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als beloofd even in het het kort mijn ervaringen.

    Dinsdag 11 augustus van Toulon/Hyères naar Rotterdam gevlogen.
    Woensdagmorgen 12 augustus had ik afspraak bij balie op Schiphol. Na beneden even de pasfoto’s gemaakt te hebben werd ik bij de desbetreffende balie keurig geholpen. Mij werd meedegedeeld dat het paspoort maandagmorgen 17 augustus (drie werkdagen dus, weekend ertussen) afgehaald kon worden. Maandagmorgen lag het paspoort inderdaad netjes klaar. Prima afgehandeld daar dus.

    Als “extraatje” heb ik afgelopen maandag de koudste 17 augustus sinds metingen/registraties in Nederland mee kunnen “genieten”.

    Vanmorgen weer terug gevlogen is inmiddels de kou en nattigheid weer vergeten en zit ik vanaf m’n terras in een heerlijke temperatuur over de zonovergoten Middellandse Zee uit te kijken.
    Over twee jaar nog een keer zo’n expeditie voor mijn vrouw, maar dan zien ze me even acht jaar (paspoort inmiddels tien jaar geldig) niet in Nederland.

    #198527
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir Krelis,

    Dank voor deze info, nuttig om te weten.

    Maarrrr… ben ik nu de enige die het volslagen absurd vindt dat je als in het buitenland wonende Nederlander 7 (!!) dagen in NL kwijt bent om je paspoort verlengd te krijgen?

    Salutations, Jos

    #198528
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goedenavond Jos,

    Tja de sluiting van de consulaten heeft gevolgen voor ons.

    Overigens is 7 dagen niet nodig. Als je bijvoorbeeld maandagmorgen een afspraak hebt op Schiphol is je paspoort normaal gesproken klaar op donderdag en bij een spoedprocedure zelfs al op woensdag.

    Je kan ook naar de ambassades in Parijs, Milaan en/of Barcelona, hoelang het daar duurt weet ik niet.

    Groet, Krelis

    #198529
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jos, geen stemming maken, de discussie hierover hebben we uit en te na gehad.
    Sommige dingen zijn nu eenmaal zo, zijn nu eenmaal zo verworden.

    Overigens kan zelfs Mr Hollande hier weinig aan doen, je moet hiervoor echt bij vrindje Rutte c.s. zijn.

    Peter.

    #208919
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Buiten kansje ;0

    Onderstaande post werd geplaatst op Nederlanders.fr op 30-01-2018
    __________________________________

    Bezoek Consulair Team ambassade Parijs aan Montpellier i.v.m. paspoortaanvragen

    Door Jako geplaatst op 30 Januari 2018 om 17.30
    Stuur bericht Bericht(-en) bekijken

    Ik kwam dit bericht tegen, wellicht voor sommigen interessant om een nieuw paspoort te regelen in Montpellier:

    ———–

    De ambassade Parijs zal op 27 en 28 maart 2018 een consulair team afvaardigen naar Montpellier met een mobiel aanvraagstation voor reisdocumenten (paspoort en/of identiteitskaart) als proef voor dienstverlening aan Nederlanders met medische beperkingen, of die om andere redenen niet naar Parijs kunnen komen. Zo krijgen Nederlanders met medische of andere beperkingen de kans om dicht(er) bij hun woonplaats een aanvraag in te dienen. Het is moeilijk in te schatten hoe groot de vraag zal zijn, en het kan daarom zijn dat we niet aan alle aanvragen zullen kunnen voldoen. Na de proef zal worden bekeken of het mogelijk is om ook andere regio’s van Frankrijk te bezoeken.

    Zoals hierboven aangegeven is het indienen van een paspoortaanvraag in de regio in beginsel bedoeld voor Nederlanders die gedurende een lange periode niet in staat zijn naar Parijs te reizen en dit kunnen aantonen door middel van een medische verklaring. Personen die niet in deze categorie vallen kunnen eveneens een gemotiveerd verzoek indienen. De ambassade bepaalt op basis van het beschikbare aantal plaatsen hoeveel personen uit deze tweede categorie in aanmerking zullen worden gebracht, en maakt –indien noodzakelijk- een selectie. Daarnaast blijft er voor de groep Nederlanders die om medische redenen niet in staat zijn naar Parijs te reizen uiteraard ook de mogelijkheid bestaan om een verzoek voor een Nederlandse identiteitskaart (NIK) schriftelijk in te dienen (geldig voor reizen binnen de EU).

    Uw aanvraag kunt u vóór 19 februari sturen naar PAR-CA@minbuza.nl (onder vermelding in het onderwerp van PAR/MVA/uw naam). Bij uw aanvraag dient u een kopie van uw paspoort(en) te voegen en de documenten waaruit blijkt dat u aan de gestelde voorwaarden voldoet en/of waarin u uw verzoek motiveert).

    Begin maart ontvangt u in reactie op uw mail een bericht of u in aanmerking komt voor het indienen van uw aanvraag. In die mail leest u waar en wanneer u precies wordt verwacht. U ontvangt daarbij een checklist met alle benodigde documenten die u dient mee te brengen naar Montpellier. Uw betaling zal voorafgaand aan uw afspraak door de ambassade moeten zijn ontvangen, en ook daarvoor treft u in deze mail instructies aan.

    U wordt verzocht de ambassade niet tussentijds te benaderen met vragen. Al uw vragen zullen uiteindelijk tijdens het hierboven aangegeven communicatiemoment worden beantwoord.

    Voor uw informatie: Het is eveneens mogelijk om op afspraak een aanvraag in te dienen bij de paspoortbalie in de aankomsthal op Schiphol danwel bij diverse Nederlandse (grens)gemeenten

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?