Overschakelen van tv Vlaanderen naar Franse satelliet

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188325
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo iedereen
    Ik wil in de vakantie naar de Tour de france kijken via een Franse zender. Nu is mijn schotel gericht naar astra (19 graden oost) met een dubbele kop. Waarheen dien ik te richten om Franse zenders te krijgen? Mijn abonnement tv Vlaanderen is opgezegd en kan enkel nog bvn (beste van Vlaanderen en Nederland) ontvangen. Mijn lg tv doet dient als sat receiver (mpeg4)

    Dank bij voorbaat

    #188326
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In principe kun je alle Franse TNT zenders eenvoudig met een ‘harkje’ op het dak ontvangen.

    Er van uitgaande dat de tour de France zoals gebruikelijk op France2 en -3 te zien zal zijn kun je de schotel uitrichten op Eutelsat 5 west waar deze momenteel in SD, maar vanaf 5 april in HD te zien zullen zijn. Wel blijft het afwachten of ook sportuitzendingen ongecodeerd zullen worden uitgezonden, men kan opteren om juist die te coderen vanwege de uitzendrechten. De SD uitzendingen van France2 en -3 zijn momenteel FTA te zien op 11555 MHz, V, 29950 , 7/8, QPSK.

    #188327
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Jako

    Dankjewel voor de info!
    Ik opteer om via de satelliet te kijken. Maar wat het uitrichten betreft: is dit vanuit het zuiden vijf graden naar het westen?
    En de inclinatie, is dit hetzelfde als bij astra?

    Met vriendelijke groeten.

    Paul

    #188328
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor de juiste gegevens kun je het beste gebruik maken van de site dishpointer. Vul je adres in en kies in de lijst de gewenste satelliet. De site berekent de exacte gegevens en tekent een lijn in de juiste richting vanaf je adres in google maps. Je kunt ook gebruik maken van een dispointer app op je smartphone.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?