orange naar sosh, nu livebox play, en telefoon werkt niet meer

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187537
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Na de overgang van orange naar sosh en de overgang van de oude livebox naar de livebox play werkt wel het internet, maar niet de telefoon. De lijn schijnt in orde (de diagnostiek geeft een probleem bij ons thuis aan) en volgens mij zitten alle kabeltjes ook goed, dus mijn vraag is: kan dit een probleem van de telefoon zelf (beocom 6000 uit nederland, zeker 10 jaar oud) zijn en zo ja wat zou dat kunnen zijn.
    Bij voorbaat dank voor het meedenken.

    #187538

    1) Al uitgeprobeerd met een andere telefoon, al was het maar een gewone ouderwetse téléphone fixe (zonder draaischijf uiteraard)? 2) In het verleden had Orange een lijstje met compatibele internet telefoons, nu is er een wat algemenere helppagina op de assistance website. 3) Beocom: onlangs nog bekeken of ik handsets die bij een ISDN basisset hoorden zou kunnen gebruiken in een analoge (POTS) opstelling. Dat zou in principe moeten kunnen, maar vergde een software update die slechts op afspraak door erkende dealers eventueel zou kunnen worden uitgevoerd. Dat was me de moeite niet waard. Ik ga er gemakshalve maar van uit dat deze Beocom set dezelfde is als in de vorige Livebox opstellingen en dan is het uiteraard merkwaardig dat deze combinatie het nu niet meer zou doen. Maar Beocom is en blijft natuurlijk geen “main-stream” merk en wie weet zit daar nu misschien een software probleempje.

    #187539
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb inmiddels nog wat gerommeld, ik weet niet wat ik heb gedaan, maar het resultaat is in ieder geval dat de telefoon weer werkt. Het vreemde is dat de kiestoon van een gewoon 1-toon geluid is veranderd in een toon-2toon geluid; beetje irritant, maar als dat het ergste is.

    #187540

    Weer een probleem minder.
    De volgende keer hou ik me in m’n antwoord maar angstvallig aan de uitstekende diagnose receptuur van Orange. Zelf durf ik de eenvoudige vraag: alle bedrading en pluggen (RJ11 – RJ45 – scart – hdmi – coax – audio etc.) een paar keer loshalen en er weer insteken, modem aan/uit niet meer te stellen omdat ik ze te voor de hand liggend vind en bang ben iemand virtueel tegen de schenen te schoppen.
    Weer wat geleerd: niet al te beleefd zijn.

    #187541
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het vreemde is dat de kiestoon van een gewoon 1-toon geluid is veranderd in een toon-2toon geluid; beetje irritant, maar als dat het ergste is.

    Bij mij geeft de wijziging van 1-toon naar een 2-toon aan dat er berichten zitten in de berichtenbox. Dat kan ook gewoon de melding zijn dat er iemand heeft gebeld zonder verder een boodschap achter te laten.
    Groet,
    Frans

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?