Opstarten project

Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #200986
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben op zoek naar mensen die zin hebben om een project op te starten. Ik denk aan een klein schalig project het creëren van (vakantie) woningen voor eigen gebruik en verhuur.

    Vele zaken moeten nog ingevult worden. Problemen zullen er genoeg zijn maar gezamelijk zal gezocht worden naar de oplossingen.

    Wie heeft er zin om mee te denken/doen?

    In afwachting van jullie reacties.

    Piet

    #200994
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als architect wil ik best meedenken. Maar niet gratis. Is er een budget bij gedacht?

    #200995
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Piet,

    waar is meer informatie hierover te vinden?
    – Locatie
    – Omvang (hoeveel partners/woningen)
    – Bouw met aannemer of veel zelfbouw
    – Bouwtechniek (traditioneel of energiebewust)
    – etc etc

    Christian

    #200989
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Piet, ik ontving een lege mail met dit onderwerp in de inbox van infofrankrijk.com – wellicht ook een idee om een oproep bij ‘diverse oproepen’ te plaatsen met wat meer informatie.
    Vriendelijke groet, Marietta

    #200990
     Noë
    Sleutelbeheerder

    waar is meer informatie hierover te vinden?
    – Locatie
    – Omvang (hoeveel partners/woningen)
    – Bouw met aannemer of veel zelfbouw
    – Bouwtechniek (traditioneel of energiebewust)
    – etc etc

    Christian
    Beste Christian,

    IK ben nog redelijk blanco in mijn voorkeuren. Dit doe ik bewust omdat er toekomstige partners zijn die wel bepaalde zaken belangrijk vinden. Locatie, omvang, stijl, doelgroep etc.
    Wel vind ik het belangrijk om een project op te starten met een groepje. Daar zitten div. voordelen in maar ook nadelen. Goede afspraken maken en weten wat je van de ander kan verwachten is daarom ontzettend belangrijk. Dit heb ik ook ervaren in mijn werkzame periode.
    Minimaal 3 partners heeft de voorkeur.
    Ik denk aan zelfbouw/verbouw. Energie bewust heeft de voorkeur.

    Met vriendelijke groet,
    Piet

    #200988
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Piet, “redelijk blanco” bent u zeker. Wellicht is ’t wel zo uitnodigend om allereerst uzelf enigszins te introduceren om reacties van min of meer gelijkgestemden te verkrijgen.

    Zo voel ik vooralsnog weinig om inhoudelijk op uw ideeën te reageren, want ik ken u in ’t geheel niet.

    Peter.

    #200991
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Peter,

    Je hebt gelijk, ik zal iets vertellen over ons zelf en onze motieven.
    Wij naderen de 60 jaar en hebben een boerderijtje in Zuid-Holland. Wij zijn voornemens om de overstap gedeeltelijk naar Frankrijk te maken. Dus voor en najaar in Frankrijk wonen. Heb recentelijk in een boerderij in Frankrijk geklust en daarmee ervaring opgedaan. Dit beviel mij goed.
    Wij zijn met pensioen en hebben daardoor tijd genoeg om een nieuwe uitdaging aan te gaan.

    Mvg,
    Piet

    #200992
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Helder, Piet, maar mij te mager. U zoekt “handjes aan ’t bed” terwijl u ’t brengt alsof u partners beoogt.

    Peter.

    #200993
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat u een verkeerd beeld hebt van mijn intentie. Ik zoek partners die gelijkwaardig mee willen doen denken en klussen. Dus allemaal handjes aan het bed om met uw bewoording te spreken.

    Mvg,
    Piet

    #200987
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Piet, bij een concretere invulling krijg je denk ik betere respons. Ik kan me n.l. niet indenken dat het je (c.q. een ander) niet uitmaakt om óf in de Var, de Allier of Bretagne te wonen, in een eenvoudige modelwoning danwel een resortachtig gebeuren met zwembad, tussen de kinderen in een buitenwijk van een dorp danwel ergens in de bush op het Centraal Massief.

    Je doet er goed aan een soort “programma van eisen” op te stellen, daar zijn vast wel voorbeelden van te vinden, waarin je aangeeft wat “hard” is, wat bespreekbaar is etc.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?