Onuitwisbare, ongewenste email op smartphone

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 8 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #188605
     bosbess
    Deelnemer

    Op mijn laptop en op mijn smartphone heb ik email. Deze zijn gelinked, dus ieder emailbericht ontvang ik in beide. Ik kan berichten ook in beide verwijderen en dan zijn ze ook in de andere verwijderd.

    Maar pas geleden ontving ik een email op mijn smartphone, die niet in mijn Postvak In van Thunderbird staat. Het is een uitnodiging om een app te installeren. Daartoe staat er een vakje Installer. Ik wil dat niet. Om de email te verwijderen moet ik hem openen en vervolgens op Corbeille klikken. Helaas, waar ik ook klik (uiteraard niet op Installer), altijd kom ik in het installer-menu terecht. Ik kan de email dus onmogelijk verwijderen of als spam noteren. Ook kan ik hem niet via mijn laptop verwijderen, want daar heb ik hem niet ontvangen.

    Vragen:
    1. Hoe kan een email wél in mijn smartphone en niet in mijn laptop komen?
    2. Moet ik de app installeren en dan weer desinstalleren? Dat vind ik eng, want je weet niet wat je binnenhaalt met zulke lui.
    3. Hoe kom ik er wél (veilig) van af?

    #188606
     Noë
    Sleutelbeheerder

    “email op mijn smartphone, die niet in mijn Postvak In van Thunderbird staat”

    Dan is het vermoedelijk geen email. Hoe bekijk je email op je smartphone? Gebruik je op je smartphone ook een email client zoals thunderbird op je PC?

    Het kan ook ‘gewoon’ een of andere besmetting zijn die je iets wil laten installeren, laat eens een virusscanner los op je smartphone.

    #188607
     bosbess
    Deelnemer

    Bedankt Jako, had nog nooit een virusscanner op mijn smartphone geïnstalleerd, nu dus Avast. Eén probleem, maar dat was niet in mijn email. Toch opgelost: per ongeluk kwam ik er nu achter dat ik het item opzij kon schuiven en toen verscheen een prullenbak. Daarop geklikt en weg!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?