'Oer-Nederlandse' liedjes hebben Franse wortels

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #206080
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds ik in Frankrijk woon kom ik tot de ontdekking dat er liedjes zijn die ik voor oer-nederlands hield maar die blijken van origine Frans te zijn zoals:
    “Het Dorp” van Wim Sonneveld; door Jean Ferrat als “La Montagne” gezongen.
    “Zo heerlijk rustig” van Wim Sonneveld; door Yves Montand als “La Chansonette” gezongen
    “Meisje van zestien” van Boudewijn de Groot; door Charles Aznavour als “Un enfant” gezongen.
    “Oh Waterlooplein” van Johnny en Rijk; door Joe Dassin als “Les Champs Elysees” gezongen.

    #206115
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat was in de jaren ’70 aan de orde van de dag. Wat te denken van de zomerhit van Gerard Cox, ’t is weer voorbij die mooie zomer. Dat origineel werd 3 jaar eerder in Amerika gelanceerd onder de titel City of New Orleans door Steve Goodman.
    Of dat kandelaartje voor het raam van Rob de Nijs. Dat was 9 jaar eerder door David McWilliams al op de markt gebracht (Can I get there by candlelight).
    En dat zijn er dan maar 2 die me zo in het hoofd schieten. Oja, Andre Hazes – hoogste tijd: het origineel is van Adamo.
    http://covers5.webnode.nl/nederlandstalige-covers/

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?