Nog eens: Volgen per e-mail

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  wannox 3 jaren, 11 maanden geleden.

• Auteur
     le bricoleur 
    Bijdrager

Wij hadden het eerder reeds hierover. Onderaan iedere discussie staat een aanvinkvakje en daarbij de tekst:
    Houd me op de hoogte van volgende reacties via e-mail
    Dit is als default aangevinkt. Ik moet het dus iedere keer uitvinken als ik geen e-mail wil.
    Voor mij zou het logischer zijn dat de default geen e-mail is en dat ik e-mails uitdrukkelijk door aanvinken moet kiezen.
    Wat is de mening van moderator en forumstechneut en van andere forumsdeelnemers hierover?

Christian von Klösterlein - bricoleur par passion, pas par necessité.
    http://www.klussen-in-frankrijk.eu/

JSwaal 
    Bijdrager

Eens. Als ik wil volgen zet ik het vinkje wel aan. En later uitzetten lukt niet zonder reageren.

JS

JSwaal 
    Bijdrager

En wie is het vinkje weer vergeten uit te zetten? Nou?

JS

de Mereltjes (26) 
    Bijdrager

Hoe wordt ik geïnformeerd als ik inschrijf op een draadje? Ik dacht per e-mail en dat bevalt me prima. Moet ik nu de conclusie trekken dat dat is om dat ik het vinkje heb laten staan? Zo ja, dan werkt die oplossing (de combinatie van inschrijven en vinkje) voor mij heel goed……

Als het vinkje aan staat (default) dan betekent dat u van reacties op de hoogte gehouden wordt per e-mail (als dit niet het geval is hoor ik het graag).

Dat dit de default status is lijkt mij – als techneut – de meest logische; u hebt bijgedragen aan een topic en dus het is aannemelijk dat u in het onderwerp bent geïnteresseerd en het wilt volgen, logischer dan dat u de moeite neemt om te reageren op een bepaald onderwerp maar het interesseert u zo weinig dat u het niet meer wilt volgen… dan had u net zo goed niet… vandaar deze keuze.

Het is kennelijk zo logisch dat ik als techneut deze default alleen kan veranderen door in de code het om te draaien. Het is geen simpele voorkeuze die ik als softwarebeheerder kan maken in deze applicatie.

wannox 
    Bijdrager

Hallo,

Zoals het nu is, is het min of meer de standaard op veel forums. In een al wat ouder draadje dreigt thover te vertrekken als het niet zo wordt als het nu is.

Met firefox en de autofill addon kun je het zelf veranderen. Heeft mij een half uur gekost en nu moet ik het persoonlijk weer aanvinken.

wimb

Zoals het hamertje thuis tikt, tikt het nergens

Inderdaad was het zo dat het vorige forum een andere default had met dezelfde complicaties om het aan te passen. Als er geen zwaarwegende argumenten komen laat ik het bij voorkeur zo. Ik kan u melden dat de moderator van dit forum het liefst heeft dat u alles leest.

le bricoleur 
    Bijdrager

Theo,

ik heb er mijn vrede mee.
    Wilde alleen nog even polsen of de algemene mening veranderd is.
    Vraagstuk voor mij afgesloten.

Christian von Klösterlein - bricoleur par passion, pas par necessité.
    http://www.klussen-in-frankrijk.eu/

JSwaal 
    Bijdrager

Dreigen met vertrekken? Is thover een bankier of zo?

Evengoed, met een volgen-via-email-vinkje gaan mensen wel alleen hun eigen draden volgen. Zònder email kijken ze natuurlijk méér op het forum, en gaan ze ook meepraten in andere draden. Toch? Toch?!

JS

wannox 
    Bijdrager

Dreigen met vertrekken? Is thover een bankier of zo?
    Evengoed, met een volgen-via-email-vinkje gaan mensen wel alleen hun eigen draden volgen. Zònder email kijken ze natuurlijk méér op het forum, en gaan ze ook meepraten in andere draden. Toch? Toch?!
    JS

Precies, thover gaf support voor zijn werkgever Orange en deed dat onder werktijd.
    Dus geen tijd om alles te lezen, maar op een email reageren kon nog net.
    Hier kun je lezen wat hij zoal schreef.

wimb

JSwaal 
    Bijdrager

Ik vind het gezeur, maar zeuren is toegestaan.

En hoe kom ik van het volgen van een draad af als ik er genoeg van heb? Dat vinkje krijg je niet meer uit zonder reageren.

JS

wannox 
    Bijdrager

Hallo,

Boven in de pagina:
    Auteur Berichten Favoriet | Uitschrijven
    klik op uitschrijven en je bent er vanaf

wimb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2018 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account