Nieuws van Raad&Daad 1

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #190411
     bosbess
    Deelnemer

    Het is enige tijd stil geweest rond Raad&Daad. Enerzijds is dat veroorzaakt door de afwezigheid van Wim, aan de andere kant blijken de voorbereidingen veel meer tijd en energie te vergen dan het R&D stuurteam had voorzien.

    Wim keert dit weekend weer terug uit Nederland en maandag gaat hij weer aan het werk. Onze IT-man PaulGJ kan dan samen met Wim de laatste hand gaan leggen aan de definitieve vorm van de Raad&Daad pagina.

    Ondertussen is er wel het een en ander gebeurd. Opnieuw hebben we twee enthousiaste vrijwilligers kunnen verwelkomen:
    – Petra Broek (forumnaam Jolly). Zij is beschikbaar voor twee departementen: de Puy-de-Dôme (63), waar ze sinds begin dit jaar samen met haar man woont en werkt, en de aangrenzende Allier (03), waar zij vele jaren hebben gewoond en gewerkt.
    – Ada Neijzing (forumnaam Gerada). Zij woont al jaren samen met haar man in Bretagne, in het departement Morbihan (56), en is bijna een rasechte Bretonse geworden.

    Het stuurteam van Raad&Daad heeft helaas afscheid moeten nemen van Cabagnous, de initiatiefnemer van Raad&Daad. Zijn drukke bezigheden kon hij niet langer combineren met de vele werkzaamheden waarvoor het stuurteam zich geplaatst ziet. Gelukkig blijft hij wel enthousiast meewerken als vrijwilliger voor de Tarn-et-Garonne (82). Ik spreek namens alle vrijwilligers als ik hem van harte bedank voor zijn initiatief én voor alles wat hij voor Raad&Daad heeft betekend. De twee andere leden van het stuurteam, PaulGJ en ik, danken hem voor zijn inzet en voor de goede samenwerking. We laten hem node gaan.

    Daar staat ook goed nieuws tegenover: een oproep door Cabagnous aan alle vrijwilligers leverde al snel drie mogelijke vervangers op. Na uitvoerig overleg hebben PaulGJ en ik uiteindelijk onze keuze laten vallen op Willem France (William van Emsbroek), vrijwilliger voor de Lot (46). Hij heeft veel bestuurlijke ervaring evenals een langdurige Frankrijk-ervaring. We heten hem van harte welkom in het stuurteam.

    Twee vrijwilligers hebben inmiddels een vraag ontvangen via het contactformulier op onze pagina. Een goed teken: zelfs in dit prille beginstadium weten mensen ons al te vinden. Helaas betrof het in beide gevallen geen verzoek om praktische hulp maar een onderwerp dat op het forum thuishoort. Beide personen zijn dan ook naar het forum doorverwezen.

    Tot slot: Raad&Daad kan nog steeds nieuwe vrijwilligers gebruiken, want al zijn we inmiddels met 17 vrijwilligers over een groot deel van Frankrijk verspreid, van een “netwerk” is nog geen sprake. Aanmelden kan bij onze nieuwe contactpersoon PaulGJ, via het contactformulier op onze pagina.

    #190412
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Quote:
    Quote uit bosbess op 8/11/2013 08:41
    Het stuurteam van Raad&Daad heeft helaas afscheid moeten nemen van Cabagnous, de initiatiefnemer van Raad&Daad. Zijn drukke bezigheden kon hij niet langer combineren met de vele werkzaamheden waarvoor het stuurteam zich geplaatst ziet. Gelukkig blijft hij wel enthousiast meewerken als vrijwilliger voor de Tarn-et-Garonne (82). Ik spreek namens alle vrijwilligers als ik hem van harte bedank voor zijn initiatief én voor alles wat hij voor Raad&Daad heeft betekend. De twee andere leden van het stuurteam, PaulGJ en ik, danken hem voor zijn inzet en voor de goede samenwerking. We laten hem node gaan.

    Bosbess heeft verwordt wat ook ik voel: dank aan de initiatiefnemer Peter Dek (Cagbagnous).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?