Nieuwe pagina openen

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  bosbess 4 maanden, 1 week geleden.

• Auteur
     bosbess 
    Bijdrager

Is het misschien mogelijk om de website zo in te stellen dat wanneer je op een link klikt een nieuwe pagina wordt geopend? Dat is bij Nederlanders.fr wel het geval, maar in het forum op InfoFrankrijk ben je meteen de oude pagina kwijt. Erg onhandig. Ik weet wel dat ik dat met ctrl kan voorkomen, maar dat vergeet ik iedere keer. Handiger is wanneer het automatisch zou gebeuren, zoals wel het geval is wanneer je op een Nieuwsitem uit A la Une klikt.

Noë 
    Sleutelbeheerder

Ja
    Kwestie van de betreffende optie aanvinken

wannox 
    Bijdrager

Dat haalt dan wel de keuzemogelijkheid weg die er nu is.

Links klikken ; zelfde venster
    Muiswielklik ; nieuw venster
    Eenvoudiger kan het toch niet.

Voor de websites waar dat niet werkt gebruik ik een “target killer” Add-on.
    Helaas werkt dat ook niet overal even goed.

wimb

Zoals het hamertje thuis tikt, tikt het nergens

bosbess 
    Bijdrager

Heren, dank jullie wel voor de hulp, maar ik zie geen opties om aan te vinken en ik heb geen muis.

Het gemakkelijkste voor mij is om ctrl plus klik te doen, maar zoals gezegd vergeet ik dat steeds. En als ik een muis had en een muiswiel (?), zou ik dat dus ook steeds vergeten. Er bestaan websites, zoals o.a. Nederlanders.fr, waar je gewoon op een link kunt klikken en dan kom je automatisch op een nieuwe pagina terecht. Dat is, neem ik met mijn domme hoofd maar aan, een kwestie van de techniek van de betreffende website. Want waarom de ene website wel en de andere niet?

Mijn vraag betrof dus niet, Anton, wat de lezer (i.c. ik) voor jou kan betekenen, maar wat jij voor de lezer (i.c. mij) kunt betekenen…

Fransco 
    Bijdrager

maar wat jij voor de lezer (i.c. mij) kunt betekenen…

Mag deze lezer aangeven dat hij liever niet met elke klik naar een andere pagina gaat. Soms kan het handig zijn, maar in de meeste gevallen is dat het niet (vind ik).

bosbess 
    Bijdrager

Fransco, dat werpt weer een ander licht op de zaak. Ik dacht werkelijk dat iedereen het ermee eens is dat het openen van een nieuwe pagina verre de voorkeur verdient boven het steeds weer moeten heen- en terugbladeren. Kun je misschien aangeven waarom het soms handig kan zijn en waarom meestal niet? Zelf vind ik het namelijk altijd handig.

In ieder geval is dus niet iedereen het met me eens, wat het in dit geval gemakkelijk maakt voor Anton. Ik zal me dus moeten aanwennen om ctrl + klik niet te vergeten. Toch blijft het me een raadsel waarom sommige websites het standaard wel doen en andere niet.

Fransco 
    Bijdrager

Dag Bosbess,
    Het hangt denk ik af van de manier waarop je ‘browst’. Ik klik een link aan en ga dan met een simpele druk (terugkeerknop op de muis of op het scherm bij een tablet) weer terug waar ik met een bepaalde reden was. Dat is onder meer het geval als Rob met een voorbeeld zijn technisch betoog illustreert. Alleen als een link naar een portal verwijst, zou een apart tabblad handig kúnnen zijn. Als op deze site elke link een apart tabblad opent, zit je binnen de kortste keren met een onoverzichtelijk woud aan pagina’s. Het beleid dat ik voor een site voorsta, is dat links die iemand wegsturen (je moet niet hier zijn, maar daar en je hoeft niet terug te komen) in een apart scherm openen. In alle andere gevallen voor het gemak graag in hetzelfde scherm openen.
    Frans

bosbess 
    Bijdrager

Bedankt voor de uitleg, Frans. Ik vind het juist fijn om o.a. de links van Rob in een nieuwe pagina te openen. Het woord portal moest ik opzoeken:

“Een portal is een website ontworpen om verschillende gebieden van Internet bij elkaar te brengen. De bedoeling is dat een internetgebruiker via zon portal allerlei informatie en andere websites kan vinden op het Internet, en hierdoor de portal een soortstartpagina` wordt voor de gebruiker.”

Maar heel vaak verwijzen ook andere websites die je via een link bezoekt naar weer andere artikelen die ook de moeite waard zijn (of lijken) en voor je het weet ben je tig pagina’s verder en is de oorspronkelijke pagina verdwenen. Ik vind het juist zo handig om tussen de diverse pagina’s heen en weer te kunnen switchen, indien nodig.

Maar zoals gezegd zal ik moeten leren om een link alleen nog met ctrl+klik te openen, ook op bijvoorbeeld Nederlanders.fr. Niet erg, went vanzelf. ’t Was ook maar een vraag. Leuk om te weten dat er ook lezers zijn die er heel anders over denken.

bosbess 
    Bijdrager

Heb geprobeerd om dat vreemde rode zinnetje in de gekopieerde tekst te veranderen, maar als ik het schrijf ziet het er heel gewoon uit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2017 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account