(nieuwe) kromgetrokken tuindeuren

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198805
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een paar dagen geleden bij de Bricodepot een kozijn incl. 2 openslaande tuindeuren gekocht. Bij het afladen viel al op dat 1 deur moeilijk sloot. Dat weet ik toen aan het feit dat het kozijn niet helemaal waterpast gehouden werd. Bij stellen van het kozijn bleek echter dat 1 deur in het midden kromgetrokken was. Het openen en sluiten gaat prima. Het vergrendelmechanisme waarmee de 2 deuren aan elkaar gekoppeld worden, gaat echter door de kromgetrokken deur bijzonder moeilijk.
    Ik kan natuurlijk terug gaan naar de Brico (90 km), maar wil het eigenlijk zelf zien op te lossen. Mijn idee is om de deuren te vergrendelen en dat een aantal weken zo te laten in de hoop dat de deur ‘rechtgetrokken’ wordt.
    Of zijn er nog andere mogelijkheden?

    Wim3

    #198806
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wim3,

    de beschreven methode zou ik ook toepassen, maar wel met een kleine
    verfijning:
    Ik heb in een vergelijkbaar geval op die plekken, waar de deur het eerst aanligt, stukken multiplex ondergelegd en de deur dan met kracht gesloten. Dan trekt men de deur als het ware de andere kant op krom. Als men de deur dan na een paar weken ontgrendelt heeft men een goede kans dat ie recht is.
    Ik heb mijn deur de hele winter over tegenovergesteld kromgetrokken gelaten, en in het voorjaar toen wij er weer waren was het goed.
    Ik weet niet of dat in alle gevallen zo makkelijk gaat, en of je deur in verloop van tijd niet opnieuw krom trekt.

    Christian

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?