Net meegemaakt met de Chambres dhotes

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #193455
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gistermorgen kwam de burgermeester annex brandweercommandant bij ons aankloppen.
    Hij had vanuit de internationale airport Bellegarde Limoges een landingsverzoek voor een helikopter ontvangen voor bij ons op het terrein. Ik wist nergens van zei ik tegen hem.
    We moeten aan het verzoek voldoen zei de burgermeester officiële aanvraag vanuit Parijs.
    Het moet voor een klant van jullie zijn, heb je reservering voor 3 dagen? Kom binnen voor een appero en dan kijken we even hoe het zit. En we hebben een reservering staan voor 3 mensen 2 kamers 3 nachten van iemand uit Engeland en vooruitbetaald.
    Een klant met de helikopter komt, nou nou, dat is echt Bobo, zeker uit Parijs vroeg de burgermeester. Nee uit London om precies te zijn.
    Oh la la, een rijke Roastbeef dat heb ik nog niet gezien, ik kom ook morgen.

    Nou ja, hij heeft samen met de lokale bromsnor een uurtje rond gehangen op ons land voor het huis. En ze hebben met oranje spuitbussen een cirkel van ongeveer 20 meter doorsnede aangegeven. De bromsnor zei dat moet je kortmaaien anders kan de helico niet landen.
    De brandweer zal morgen aanwezig zijn bij de verwachte landingstijd.
    Een uurtje later komen er twee geblindeerde Range Rovers met Engels kentekens als de brandweer bij ons de parking op scheuren. Kerels in donker pakken beginnen de omgeving te bestuderen en ook de landingsplaats wordt opgemeten.

    Een charme dame die zich voorstelt als de Personal Assistent of Sir PM. verklaart de ophef van al het gedoe. Sir PM schijnt een kennis te zijn van iemand die vorig jaar bij ons een week heeft gelogeerd. Ik vraag of Sir PM komt jagen, want als dat zo is dan moet er van alles geregeld worden om een jacht te organiseren, neen dat was niet het geval. Wij hebben gereserveerd voor 2 kamers voor 3 nachten en de groep arriveert morgenmiddag. En de beveiliging verblijft in hotel Central in het dorp.
    Chips gelijk het gras gemaaid en de kamers gechecked.

    Vandaag omstreeks 15.00 uur arriveert de volledige brandweer van ons dorp, in afwachting van de komst van Sir PM ga ik rond met de Ricard om vast een beetje voor te blussen, je weet maar nooit, Dutch courage werkt misschien ook voor de lokale brandweermannen. Die je overigens altijd te vriend moet houden.
    Exact op de aangegeven tijd horen vanuit de vallei het karakteristiek geluid van een helikopter, naar mate het geluid sterker wordt en iedereen verwachtingsvol in de richting van de vallei kijkt , schuift de burgermeester nog snel even z’n stoffige sjerp met de driekleur over z’n schouder.
    Achter ons nadert een nog harder geluid iedereen kijkt geïrriteerd om ,wie zou het wagen om een zeer belangrijke ontvangst te verstoren..

    Toen werd ik wakker van de vuilnisauto die altijd om 5 uur s’morgens komt.

    #193456
     bosbess
    Deelnemer

    Al is het buiten grauw en koud en klettert de regen tegen de ruiten, met zo’n verhaal begint mijn dag zonnig en met een lach!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?