mutuelle April international vermelding op Ameli.fr

Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196995
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,
    Vanaf half maart zijn wij al bezig om de mutuelle van April international vermeld te krijgen bij de CPAM, en op Ameli.fr. Vele mails zijn al heen en weer gegaan tussen April / tussenpersoon SECARA en ons, maar er gebeurt helemaal niets. Zijn er forumleden die ook bij April verzekerd zijn die met hetzelfde probleem te maken hebben?
    Groeten,
    Elja

    #196998
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, Elja, m’n mutuelle loopt sinds jaren ook bij April en ik heb nimmer ’n probleem met de CPAM ondervonden. “April International” ken ik niet.

    Peter.

    #196999
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inmiddels niet meer aangesloten bij April, herinner ik me dat ik elk jaar van April een verzekeringsbewijsje kreeg. Daarmee en met m’n groene kaart van de CPAM ging ik dan even langs bij m’n pharmacie en die maakte binnen een paar seconden de juiste verbindingen.

    #197000
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Omdat de CPAM onze mutuelle (April) niet in hun dossier heeft staan, April heeft nog steeds niet doorgegeven dat wij hun klant zijn, staat op Ameli.fr ook geen mutuelle vermeld op onze pagina. We hebben via April wel een bewijsje van Angelys.
    De noodzakelijke verbindingen zijn zo niet te maken.
    Zijn er meer forumleden die dit probleem hebben, al dan niet met April?

    #197001
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het zou kunnen zijn dat ik me vergis, ik heb het probleem niet, maar is het niet andersom. Door bijvoorbeeld de pharmacie de koppeling te laten maken tussen CPAM en Mutuelle wordt daardoor de koppeling automatisch bij de CPAM gemaakt naar mijn mening. Begin dit jaar heb ik van mutuelle gewisseld en de procedure via de pharmacie heeft de koppeling gemaakt met als resultaat dat alles loopt zoals het behoort.

    #197002
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij zijn al meer dan 1 jaar aan het emailen met APRIL (Nathalie CARRARA) over hetzelfde probleem. In ons geval gaat het om mijn vrouw die ze maar niet aangemeld krijgen bij Ameli (connexion Noémie), nadat ze haar eigen carte vitale had ontvangen.

    #197003
     Noë
    Sleutelbeheerder

    We hebben vandaag een mail gekregen via SECARA dat men bij April denkt het probleem met Noémie (eindelijk) ontdekt te hebben. On verra.
    Hopelijk zullen wij en ook jullie, lesTourins, binnenkort de vermelding op Ameli.fr kunnen aanschouwen.

    #197004
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Klopt.
    Ze staat nu eindelijk vermeld bij Ameli.fr onder “Organisme Complémentaire”.

    #196997
     Noë
    Sleutelbeheerder

    LesTourins,
    Mag ik vragen wat er bij jullie staat vermeld als naam voor de mutuelle.
    Bij mijn man staat er eindelijk een naam: Axeria ????
    Bij mij, als conjoint, nog steeds niets.

    #196996
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @elja
    Bij ons staat bij Ameli ook Axeria vermeld als “organisme complémentaire”.
    Maar ik meen me te herinneren dat mijn vrouw pas na haar 65ste haar eigen numero de securité sociale kreeg en tot die tijd op mijn nummer te boek stond.

    #197005
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij zijn sinds vorig jaar juni bij April verzekerd. Ook mij lukt het niet ondanks vele mailtjes om voor elkaar te krijgen dat de CPAM weet dat ik een aanvullende verzekering heb bij April.
    Mijn vrouw heeft geen probleem gehad. Het is best lastig want je moet elke rekening opsturen naar April en dan maar afwachten en controleren.
    Elke keer doet April alsof het probleem met de connectie is opgelost maar na meer dan een jaar nog steeds niet.
    Ik heb inmiddels de moed opgegeven! Als ik 65 wordt dit jaar ontstaat er een andere situatie en misschien lukt het dan wel.
    Overigens snap ik er technisch helemaal niets van. Waarom zou er een probleem kunnen ontstaan met de connectie tussen April en CPAM?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?