man (f/h) met vele petten

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #191665
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De Assemblée nationale mag dan akkoord zijn gegaan met het voorstel om dat cumul de mandats te beperken, maar hoe zit dat met ’t kleine, lokale bestuur ?

    ’n Verkozen burgemeester die qualitate qua ook president is van de RPI (regroupement pédagogique intercommunale), de schooldirecteur. En omdat er ’n agence postale communale is, is-t-ie eveneens baas van de lokettist, en van de kantinejuffrouw, en sponsor van de lokale kruidenier – zijn vriendinnetje en moeder van z’n kind – omdat deze de muren van de gemeente huurt voor twee appels en ’n half ei.

    Wat te doen als je nu ’n pedagogisch probleem met de schooljuf hebt ? Of met La Poste en haar postbode ? Je komt altijd uit bij dezelfde verkozen burgemeester …

    ’t Is aan de ene kant goed dat er volgend jaar gemeentelijke verkiezingen zijn. Aan de andere kant : dan heb je opeens ’n nieuwe baas 😮

    Peter.

    #191666
     Anoniem
    Inactief

    Hier gaan er al maanden geruchten dat er een nieuwe groep is voor de verkiezingen, maar niemand schijnt te weten wie.
    Een ding zijn ze het bijna allemaal over eens, deze burgervader moet zo snel mogelijk van het toneel verdwijnen.
    Er zijn twee clans in het dorp, oude boeren families die elkaars macht aftroeven.
    Je kiest op een groep, dan schuiven ze een man naar voren die als een marionet alles doet wat ze zeggen en daar heb je dan naar te luisteren.
    Ik ben geen lieverdje, dat weet ik, en ik ben er trots op geen lieverdje te zijn, dus ook al zal de burgemeester me ter wille willen zijn, hij wordt terug gefloten door “de boer” met zijn clan.
    Er is een half miljoen euro destijds betaald voor de oude salle de fête, de Marie beloofde een nieuwe en daar wachten we nog steeds op, want het geld is weg.
    De personeelskosten zijn zeshonderdduizend euro, in een dorpje met nog geen drieduizend inwoners, we hebben een machinepark waar ze in de stad van blozen.
    Bloemen langs de straat zijn verboden, met een rugspuit op zijn rug zittend op ene piepklein trekkertje komt de gemeentedienst eens per maand door de straten en spuit alles wat maar enigszins plantje zou kunnen worden met roundup naar de verdoemenis.
    De volgende verkiezingen zal net als de Statenverkiezingen gaan lopen, stemmen op de tegenpartij om de huidige partij in ieder geval niet terug te krijgen.
    Of het er beter van wordt? Wie zal het zeggen, de mensen morren dat ze bloemen willen, ik denk dat we het voordeel hebben van veel “import” die langzaamaan de boeren verdrijven met hun piepers en tuinbonen.
    Onze huidige clan wordt geleid door een man die al jaren de boel voor het zeggen heeft, hij rijd in een bescheiden kleine daihatsjoe, doet niets geks, en iedereen luistert naar hem, behalve die laste cees.
    Poetin noem ik hem, zijn ogen branden als ik op een paar meter afstand van hem kom.
    Hij is fel tegenstander van het homohuwelijk, van uitbereiding van het dorp, van feesten, van ontwikkelingen, van, ja van wat niet eigenlijk.
    Hij vecht met hand en tand om het dorp te houden zoals het al eeuwen is.
    Ik zei tegen de burgemeester (vroeg een vergunning aan waar de wenkbrauwen mee omhoog gingen) U bent het probleem niet, dat is Uw baas.
    Hij begreep me niet, ik legde toen uit dat dat precies de reden is waarom hij door poetin als burgemeester is gemaakt, “niets vragen gewoon doen”.
    Ik was altijd bang dat poetin het nooit te horen zou krijgen, maar dat was ongegronde angst, de stand van zijn ogen waren de barometer van zijn gevoelens naar mij.
    Ik heb twintig jaar van m’n leven moeten liegen voor zelfbehoud, angst ontdekt te worden dat ik niet van meisjes hield, ik laat me echt niet meer leven door wie dan ook, en dat zeg ik hardop, tja en daar heeft poetin nou juist zo de pest in.

    (even een boodschap, iemand geïnteresseerd in een goedlopende skipiste? De eigenaar wil de boel verkopen om in de retraite te gaan.
    Locatie; 30 minuten van Roanne(42). Ca: 250duizend.
    Piste, machinepark, kabelbanen, skiverhuur, restaurant, woning)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?