Macron aan de winnende hand!

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 3 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #204370
     bosbess
    Deelnemer

    Volgens de belgische krant Le Soir gaat Macron de presidentsverkiezingen met ruime meerderheid winnen. Op grond van voorlopige schattingen van vier peilingsinstituten zou hij eindigen met meer dan 62% van de stemmen. De gunstigste schatting luidt zelfs 65%.

    Het uiteindelijke opkomst-percentage wordt laag ingeschat (74%); het aantal blanco en ongeldige stemmen zou groot zijn.

    De cijfers voor Fransen in Noord-Amerika (VS en Canada) laten enorme verschillen zien tussen Macron en LePen: VS minimaal 92 tegen 8%, Canada 90 tegen 10%. Bron: sms.

    #204371
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Erg tegenstrijdig allemaal Bosbess.
    Heeft ook geen enkele zin deze post te plaatsen.
    De Belgische krant heeft nul komma nul aan informatie.
    De peilingen die ze gebruikken in dit bericht zijn van voor de verkiezingen, waarschijnlijk de laatste die voor het verbod gegeven zijn.
    De lage opkomst kan een slecht teken zijn, en de grootste angst is de blanco of nul stem.
    Ik ben bang dat er heel veel mensen blanco stemmen.
    Vanavond weten we meer maar tot nu toe is het 50/50.

    Overigens zag ik net dat journalisten niet bij de party van FN welkom zijn na de uitslag.

    Cees.

    #204372
     bosbess
    Deelnemer

    Klopt niet Cees, lesoir.be heeft de laatste cijfers op basis van exit polls. Deze zijn weliswaar verboden in Frankrijk, maar ze doen het toch. En ze geven het vervolgens door aan lesoir.be en letemps.ch.

    Nu de uitslag ongeveer bekend is zie je het ook op de websites van de franse media. Ik kijk momenteel naar bfmtv.com. De percentages staan momenteel op 65,9 voor Macron en 34,1 voor LePen.

    Helaas woon ik in LePen-gebied. In onze gemeente, waar ik als conseillère municipale bij de dépouillement aanwezig moest zijn, zijn de cijfers:

    LePen 98
    Macron 82
    Blanc 34
    Nul 8

    En dat zal voor het hele departement ongeveer hetzelfde zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?