lening overal geweigerd door ziekte

Dit onderwerp bevat 15 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #197278
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij wonen al bijna 2 jaar in Frankrijk (Var) en het bevalt ons super en willen nooit meer weg.
    Om hier een huis te kunnen kopen moesten wij onze huidige woning verkopen en hebben actie ondernomen. Ons huis was nog geen 5 weken te koop en wij hebben al een koper, documenten zijn ondertekend en akte zal in januari ondertekend worden. Ik en mijn man blij want nu konden wij ons huis in Frankrijk kopen. Er was een huis dat ons erg beviel en willen dit kopen maar ontbreken 30000 euro. Wij dachten geen probleem, even naar de bank en lenen maar echter is er een groot heuvel.
    Mijn man is hartpatiënt en krijgen hier nergens de lening en hebben nu al meerdere banken afgelopen. Telkens weer hetzelfde, wij leven van zijn invaliditeitsuitkering en dit geeft hier al problemen, dan nog hartpatiënt en het is klaar, we mogen vertrekken. Daar mijn man een goed job had is de uitkering niet slecht, zelf zeer goed en kunnen makkelijk 30000 euro afbetalen. Probleem bij de banken is echter de invaliditeit en de hartziekte.

    Nooit hadden wij kunnen denken dat 30000 euro lenen voor een woning van 400000 euro problemen kon vergen. Hypotheek willen ze niet nemen op de aankoop. Onze verkoop kunnen we niet meer stoppen, resultaat…geen lening geen adres meer tegen februari, het is verschrikkelijk en weten geen raad meer.

    Veel groeten,
    Veronique

    #197279
     Noë
    Sleutelbeheerder

    huren en verder sparen?

    #197280
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit au petit l’arbre op 10/10/2013 00:35
    huren en verder sparen?

    Is niet mijn plan, dan zou ik bijna 2 jaar zuinig moeten leven om 30000 euro te kunnen sparen. Het huis dat we nu dan zouden willen kopen zal dan ook verkocht zijn.

    Begrijp de Franse banken niet, ze kunnen hypotheek nemen op het huis dat we aankopen maar dit willen ze niet. Ook het bedrag dat we willen lenen is een peulschil tov de aankoopprijs en indien ze het lenen is de maandelijkse aflossing nog geen 25% van onze inkomsten.

    #197281
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien wil de verkoper €30.000 als crédit vendeur inleggen. Dat betekent dat u dat bedrag afbetaalt, tegen een commerciële rente en afbetaaltermijn, meestal in maandelijkse termijnen aan de verkoper. De verkoper kan voor extra zekerheid deze lening als een hypotheek inschrijven in het Franse hypotheekregister. De notaris kan dit allemaal regelen in het compromis de vente, als de verkoper er voor voelt.

    #197282
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit voorstel is besproken met de makelaar en verkoopster, helaas is de verkoopster hiermee niet akkoord.

    #197283
     bosbess
    Deelnemer

    Er zijn ook NL hypotheekverstrekkers in Frankrijk. Google eens op “Hypotheek in Frankrijk”. Vaak stellen ze wel als voorwaarde een minimaal te lenen bedrag. Ik kwam bv hier terecht, waar de lening minimaal 50.000 euro moet bedragen. Ik weet natuurlijk niet of dit voor jullie bezwaarlijk is en ook niet of de invaliditeitsuitkering een hinderpaal zal blijken, maar dat kan je vragen.

    Net als jij begrijp ik niet waarom ze moeilijk doen, want er staat een huis tegenover. Aan de andere kant eisen ze meestal ook een levensverzekering en dat zal voor je man wel een probleem worden. Zelf heb ik op mijn 68e nog een hypotheek gekregen, toen vanwege mijn leeftijd een levensverzekering niet meer mogelijk was. Daar stond dan wel een hogere hypotheekrente tegenover. Want als ze via de levensverzekering niet extra aan je kunnen verdienen, dan via de hypotheek. Dus dat is misschien in geval van nood ook nog voor te stellen. In ieder geval hoop ik dat jullie begin volgend jaar toch onder de (droom)pannen zijn. Laat je hier nog even weten hoe het afloopt? Sterkte en succes!

    #197284
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een stap verder is het te spelen via de Convention Aeras, en kijken of de banken deze verplichting ook hebben opgevolgd! Meer informatie hierover: http://vosdroits.service-public.fr/particuliers/F20520.xhtmlen dit is hun site: http://www.aeras-infos.fr/site/aeras/lang/fr/Accueil

    #197285
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Om veiligheidsredenen verwijderd.

    #197286
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit bosbess op 10/10/2013 06:28
    Net als jij begrijp ik niet waarom ze moeilijk doen, want er staat een huis tegenover.

    Frankrijk is ook op dit gebied helaas achterlijk.
    Als de schuldenaar in gebreke blijft is het uiterst omslachtig voor de schuldeiser om zijn centen terug te krijgen. Ik heb nog een soortgelijk geval lopen in 11290 Villeneuve les Montreal. waarbij ik waarschijnlijk naar mijn centen kan fluiten. Ik denk dat beleggen in Griekenland meestal veiliger is dan Nederlanders in nood helpen. Ik heb over deze kwestie een paar jaar geleden een vraag gesteld op deze site, maar daar werd niet serieus op in gegaan (‘je bent gek als je mensen zo’n bedrag leent’ en eigen schuld dikke bult was de communis opinio)

    #197287
     bosbess
    Deelnemer

    Dat laatste is niet het eerste dat bij mij opkomt, HansPiet. Ik dacht: “Wat een simpele oplossing en snel ook! En wat een kans!” Ik zou hem grijpen en snel ook.

    Ik begrijp wel dat je een zeker risico loopt, maar je kunt het je kennelijk permitteren en ik begrijp dat de waarde van het huis vele malen hoger is dan die 30.000 euro. Dus voor welk bedrag het in geval van nood ook wordt verkocht, je geld krijg je altijd terug. Daarom begrijp ik die banken ook niet.

    Hoe het ook zij, ik vind je aanbod om deze mensen te helpen fantastisch.

    #197288
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit bosbess op 10/10/2013 12:11
    ….dat de waarde van het huis vele malen hoger is dan die 30.000 euro. Dus voor welk bedrag het in geval van nood ook wordt verkocht, je geld krijg je altijd terug. Daarom begrijp ik die banken ook niet.

    Dat is niet zo makkelijk allemaal. Je kunt een huis niet zomaar executeren als de schuldenaar in gebreken blijft. Ook die mensen uit 11290 Villeneuve les Montreal hebben hun huis ingezet, maar het lukt mij toch niet om het geld terug te krijgen. Ze reageren niet meer en verblijven het grootste deel van hun tijd in Spanje. Je kunt niet zomaar een lening inschrijven in het FRanse hypotheekregister, daarom heb ik nu als voorwaarde Wim van T gesteld.

    Overigens kreeg ik na mijn aanbod binnen korte tijd via de mail veel spam met aanbod en vraag van leningen.Dus de privacy op deze site is ook dubieus. Daarom ga ik straks mijn aanbod verwijderen. 🙁

    #197289
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @HansPiet. Dat is een heel aardig aanbod en natuurlijk wil ik daar met alle plezier bij helpen om er voor te zorgen dat e.e.a. contractueel word dichtgetimmerd. De vraagsteller zal ook graag willen verifiëren dat dit een bona fide aanbod is. Uiteraard dient er een notaris aan te pas te komen en de private lening moet al in het compromis de vente worden opgenomen. Inschrijven in het hypotheekregister is ook voor particuliere investeerders mogelijk, maar niet gratis. Omdat de vraagsteller hiermee geholpen wordt, lijkt het me logische dat ze de kosten van deze lening dragen. Indien ze geïnteresseerd zijn in dit aanbod, moeten we de discussie maar off-line voortzetten, lijkt me.

    Wim

    #197290
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @WimvT

    Natuurlijk moeten zij de kosten betalen, ook voor de inschakeling van jou. Jij hebt hier jouw beroep van gemaakt. Ik niet en ik sta ook niet te springen voor hun ‘klandizie’ Ik ben oud en grijs, en help waar ik kan.
    Ik hebt nog niets van ze gehoord, dus ik haal het aanbod morgen weg.Ik maak van hulp ook niet mijn beroep. Het is dus graag of niet.

    #197291
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste mensen,

    Sorry dat ik nog op geen enkel bericht heb gereageerd. Wij hadden hier nooit zoveel reacties verwacht en zeker geen voorstellen. Zelf waren wij sinds dit bericht hopeloos op zoek naar een oplossing bij de plaatselijke banken..helaas.

    HansPiet, wij waarderen jou voorstel ontzettend. Dit ga ik straks zeker bespreken met mijn man, hoop enkel dat de woning nog beschikbaar is want er was nog iemand met interesse.

    Wij hebben zeker geen probleem om Win Teeffelen indien nodig de zaken te laten regelen. Heb al veel over hem gelezen en heb hem zelf ook al eens raad gevraagd. Hij is trouwens de geschikte man om zulke zaken tot een goed eind te brengen.

    Tot vanavond en veel dank aan allen hier voor hun reacties.

    Groetjes,
    Véronique

    #197292
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niets meer van ze gehoord, dus aanbod is hierbij ingetrokken. Kennelijk was de nood niet hoog genoeg.

    #197293
     bosbess
    Deelnemer

    Hoogst merkwaardig. Het minste wat iemand kan doen is toch even bedanken voor het vriendelijke aanbod. Enfin, jij hebt je best gedaan.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?