LCI nu gratis te ontvangen

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187169
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vooruitlopend op het ongecodeerd uitzenden via de ‘aardse’ TNT op 5 april a.s. is de nieuwszender LCI op satelliet vanaf heden vrij te ontvangen:

    LCI

    Deze zender die behoort tot de TF1 groep is de vierde Franse nieuwszender die zonder abonnement via de satelliet op Astra19.2 kan worden bekeken.De zenders France24, BFMTV en I>Télé gingen LCI al voor.

    Zenderparameters:
    LCI HD:
    12207 v 5/6 29700 dvbs-2/Qpsk

    LCI SD:
    11856 v 3/4 27500

    Ik ga er van uit dat CanalDigitaal deze zender bij de volgende herziening ook aan de fastscan zal toevoegen.

    #187170
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank weer Jan voor je altijd alerte info.

    Is het overigens zeker dat LCI op TNTSAT FTA blijft zoals BFMTV e.d. of zal dat per april, als de echte aardse TNT voor LCI gratis wordt, toch weer achter de TNTSAT codering verdwijnen?

    Jaap

    #187171
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niets is zeker in Frankrijk, maar het is onwaarschijnlijk dat men alsnog zal besluiten tot coderen. Er is geen reden om extra kosten te maken (ook coderen is niet gratis) en bij mijn weten zenden ze slechts eigen producties uit, niets waarmee uitzendrechten gemoeid zijn.

    Ik betwijfel of er in Frankrijk ruimte is voor zo veel nieuwszenders. LCI gaat ongecodeerd omdat er te weinig abonnementen worden verkocht om de huidige gecodeerde TNT uitzendingen nog langer te kunnen financieren. Ook Canal+ heeft het moeilijk, het omdopen van I>Télé naar C-news zal dat niet verhelpen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?