Laatste reacties overzicht

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door

Leonard 9 maanden geleden.

• Auteur
     ratatouille 
    Bijdrager

Aan de rechterkant van het scherm was een overzicht van de laatste reacties te zien. Dit werd – in een nu gesloten draadje – door vrijwel iedereen als positief en handig beschouwd. Omdat je dan geen actieve bijdrages mist. Ineens was dat overzicht weg, dat is een gemis. Kan dat weer terug komen.

Jaap Pijpe 
    Bijdrager

Helemaal met Ratatouille eens. Graag dat overzicht laatste reacties terug in het rechter deel.
    De dank van, ik vermoed velen, zal groot zijn.
    Jaap

Leonard 
    Bijdrager

Het was mij niet eerder opgevallen, maar in de rechter kolom onder de Facebook verwijzingen staat een blok “Recente onderwerpen”. Daar wordt verwezen naar een in mijn ogen willekeurige combinatie van artikelen / forumonderwerpen en zeker niet recent. Is dat nieuw of heb ik dit over het hoofd gezien. En wat is het idee hierachter?

Noë 
    Sleutelbeheerder

Het betreft een test om recente acties op het forum en de site zichtbaar te maken. Het lijkt er op dat deze test is mislukt en we zullen de betreffende widget voorlopig verwijderen.

Jaap Pijpe 
    Bijdrager

En de eerdere vorm zoals door Ratatouille aanhangig gemaakt, doet het dan weer?

wannox 
    Bijdrager

Dat stukje met “Recente reacties” is wel heel vreemd. Links naar Google die een 404 error geven en links naar wat willekeurige forum topics.

Voor bbpres zijn er toch standaard shortcodes
    bv Shortcode: [bbpress_recent_replies_by_topic].

Wat ook nuttig is voor een goed technisch forum is een lijstje van “Topics with no replies” en op een “deluxe” forum is er voor de ingelogde leden een lijst met “unread topics”, zo heb je wat te doen op een regenachtige dag als vandaag.
    Altijd enkele extra’s maken voor de (ingelogde) leden.

nog een lijstje van een ander forum,
    – Latest Topics
    – Topics with no replies
    – Topics with no tags
    – Topics I’ve Started
    – Topics I’ve Participated In
    – Topics with the most views
    – Topics with the most posts
    – Topics with the least views
    – Topics with the least posts

wimb

Zoals het hamertje thuis tikt, tikt het nergens

Leonard 
    Bijdrager

De blokken met actuele onderwerpen en recente reacties zijn opnieuw veranderd of verplaatst, maar ik vraag me af of dit de beoogde oplossing is. Het lijkt nu een mix van diverse varianten en fouten, maar wellicht wordt er nog aan gewerkt.

wannox 
    Bijdrager

Maar het was toch goed ? Dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn om het terug te zetten.

dit is wat we nu missen
    Zo zag het eruit.

Vooral als ik een paar dagen onderweg ben zonder computer, met telefoon, dan kost het te veel tijd om te zien wat er nieuw is.
    Als workaround neem ik nu een abonnement op zowat alle topics.
    wimb

Zoals het hamertje thuis tikt, tikt het nergens

Noë 
    Sleutelbeheerder

Laatste forumreacties staat weer in de widget-kolom rechts. Het is voorlopig nog een experiment.
    Ook is nu een tijdelijke zoekmogelijkheid voor Wannox, NLFR en Infofrankrijk geplaatst.

Leonard 
    Bijdrager

Blokje “Recente reacties” lijkt weer als vanouds. Maar het blok “Actuele onderwerpen” lijkt nog een allegaartje wat betreft volgorde en inhoud. Voorheen stonden hier de nieuw begonnen onderwerpen op volgorde, maar nu??

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Volgens mij ziet alles aan de rechterkant er weer gewoon uit, the same as it ever was. Ook de actuele onderwerpen staan keurig in chronologische orde van plaatsing. Tenminste op mijn pc onder Windows 7 Pro met Chrome als browser. Met een smartphone (Android) merk ik dat om het dataverkeer te beperken vaak een beroep wordt gedaan op de al eerder opgeslagen web pagina’s. Een refresh helpt dan. En eigenlijk zou ik eens in de instellingen moeten duiken van m’n smartphone om dat actualiseren automatisch te laten plaatsvinden. Uitstel en afstel, ben ’t al langer van plan.

Leonard 
    Bijdrager

Ik gebruik Linux Mint met Firefox. Wellicht heb je gelijk, Rob. De volgorde wordt bepaald door het moment van starten van een onderwerp, de vermelde verstreken periode slaat op de laatste reactie op een onderwerp (de reden van de verwarring voor mij). Ik weet niet of dat laatste voorheen zo ook was, maar ik begrijp nu de volgorde.

Een ander puntje is de zoekfunctie onderaan de pagina. Als ik een zoekargument opgeef, zie ik niet de ingevoerde tekst (getest in Firefox en Chromium onder Linux). Werkt dus niet handig.

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Die search functie krijg ik zowel onder Chrome als Firefox niet aan de praat. Under construction dus, nog even geduld, geen Linux gerelateerd probleem. Ik ben geen website of database expert, maar wat ik als eindgebruiker merk is dat zoekfuncties onder WordPress forums nog wel eens onderdoen voor wat al aan boord is van sommige andere forum software. Vergt vaak een stevige extra inspanning van de kant van programmeurs.

Leonard 
    Bijdrager

Rob, de zoekfunctie onderaan de pagina werkt wel, maar het manco is, dat je tekst die je invoert, niet te zien krijgt tijdens het invoeren. Zoekresultaten worden gevonden op deze site, nederlanders.fr en het archief.

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Leonard, inderdaad, er is meer dan je meteen ziet. De zoekfunctie pakt nu ook resultaten in de zusterwebsite Nederlanders.fr en tevens in het oude “Wannox” archief zag ik, 154 resultaten in 0,41 seconden, teruggaand in de tijd tot 2007 voor het zoekargument “aardlekschakelaar”. Sneller bladeren lukt me niet.

Leonard 
    Bijdrager

Rob, iets vinden door te bladeren lijkt me een vrij hopeloze taak. Bekijk de sitemap (https://infofrankrijk.com/sitemap-infofrankrijk/) en je ziet waarom. In de vorige versie van deze site leverde zoeken via de menubalk vaak snel resultaat op, maar die vlieger gaat nu niet op. Staat er ergens beschreven hoe de informatie op deze site toegankelijk wordt gemaakt?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2018 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account