Klanten niet welkom bij Intermarche?

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #195476
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Deed boodschappen bij Intermarché in Gourdon.
    Bij afrekenen op vertoon van mijn klantenkaart werd me verteld dat kaart was geblokkeerd.
    Had hem waarschijnlijk een jaar of zo niet gebruikt!
    Verlengen kon niet: Wel nieuwe kaart aanvragen bij informatiebalie bij ingang.
    Op kassabon wel aantekening: als u klant bij ons was had u € 7,50 korting gekregen!
    Maar waarom opnieuw al mijn gegevens opgeven voor een nieuw bezoek in toekomst? Dat zit er toch niet meer in voor zo’n desillusie!
    Klant is hier zelfs geen klant (en zeker geen koning) want je wordt alleen als klant aangezien als je wekelijks hier koopt. Dus ook toeristen zijn hier kennelijk niet als klant bedoeld. Zo raak je wel erg snel je klanten kwijt!

    #195478
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als hier het vakantie seizoen losbarst, gaan bij Intermarché de prijzen omhoog en stoppen de acties voor zeker anderhalve maand! Als iedereen weer naar huis gaat barsten de lage prijzen festivals weer los. Wij noemen die vakantie periode de “prix parisienne”. Er is dan echt sprake van een invasie.
    Ik ben benieuwd of dit elders ook het geval is.
    Hans er is geloof ik wat veranderd met de klantenkaart met betrekking op de retour recht van op gespaarde kortingen.

    Ik ga boodschappen doen,
    Albert 87

    #195479
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een klantenkaart is bedoeld om het reguliere koopgedrag van klanten te volgen. Met een minieme compensatie in de vorm van kortingen.
    Een af en toe aanwaaiende Bataaf is dus nauwelijks interessant.

    Steven

    #195480
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij de Intermarché moet je het op de kaart opgebouwde tegoed elk jaar voor een bepaalde datum, die in de winkels gecommuniceerd wordt, opmaken. Bij mijn weten is dat verplicht opdat de winkelketen de balans kan opmaken: er mogen geen onbekende uitstaande verplichtingen meer zijn. Dat de kaart na verloop van tijd ook vervalt vind ik ook logisch: er kan geen tegoed meer op staan en die klant komt te weinig om interessant te zijn voor de winkel.

    #195477
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ’t Kan nog erger : er zijn ketens waar je moet betalen voor ’n klantenkaart (JardiLand bij voorbeeld).
    ’t Kan ook prettiger : onbeperkte looptijd en restitutie van opgespaarde punten in ’n tegoedbon (Espace Emeraude, LeClerc bij voorbeeld).
    Leader Price geeft je kortingsbonnen van 5 à 8 euros bij ’n besteding van 40, 50 euros, ook te downloaden via hun site, en als je ’n kar vol hebt en je hebt wel twee bonnen geprint, slaat de dienstdoende caissière (m/v) af bij ’t passeren van de grens, om de klant twee keer die korting te gunnen.

    Peter.

    #195481
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een supermarkt die netjes het gespaarde geld in zijn eigen zak steekt als die buitenlanders dit niet op tijd opeisen: daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dat ze die lekker verdiende euros niet willen continueren en die de klant er maar uit gooien? Dan ben je toch verkeerd bezig!
    Maar die klant laat zich geen tweede keer ringeloren! Een nieuwe klant krijgen is moeilijker dan er een verliezen!
    Ga volgende keer gewoon voor LeClerc: die vindt je bijna overal met redelijk gereduceerde prijzen. En af en toe naar Lidl: die houdt zijn prijzen gewoon laag zonder klantenkortingen!

    #195482
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn bouwmarkt geeft coupons. Niet zoals bij de gamma: plak een sticker op een product en daarop 20% korting, nee coupons waarbij -als je in een periode van een maand voor zoveel geld spullen koopt-, je vervolgens een tegoedbon krijgt voor de volgende aankoop (een paar dagen later).

    Ik heb al uitgelegd aan klantenservice dat het voor mijn klantenkaart betekend dat ik meer moet betalen. Want binnen een week terug komen om dan de coupon te verzilveren, kost mij meer aan brandstofkosten dan de waarde van de tegoedcoupon.

    Dus: 300 euro afrekenen, met een klantenkaart, dan krijg je 20 euro tegoed voor de volgende keer dat je langs komt.
    Zo’n gedoe, dat ik afhaak, heb geen zin al die bonnen te lezen, te bewaren, te sparen etc. Nee, ik wil boter bij de vis, geen bonnen voor de volgende keer, maar gewoon lage prijzen of directe korting.

    #195483
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij Leaderprice voor €3,25 boodschappen gedaan gaf al een kortingsbon van €8,- Moet je wel voor tenminste €50,- besteden…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?