Kentekenplaat

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #192336
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Forumleden,
    Ik heb een praktisch probleem. Ik ben in Nederland en ik wil een aanhanger huren.
    Nu moet ik zelf voor een kentekenplaat zorgen voor de aanhanger.
    Probleem, ik heb een Frans kenteken.
    Vraag: Kan je zonder het overleggen van je Carte Grise in Frankrijk een kentekenplaat laten maken.
    Als dit mogelijk is dan kan ik m´n buurman vragen de plaat te laten maken en op te sturen.
    Bedankt voor jullie hulp.

    #192337
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kunt ook een aanhanger huren die een maximale massa heeft van meer dan 750 kilo, want die hebben een eigen kentekenplaat. De auto moet het wel kunnen trekken, maar leeg zijn ze niet zwaar. Misschien een optie?

    #192338
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wellicht, een oplossing. Ik zal eens informeren naar deze mogelijkheid.
    Bedankt, ratatouille.

    #192339
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Denk ook aan de verzekering, in frankrijk is de aanhanger gerelateerd aan de trekkende auto.

    #192340
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat is er mis met een kartonnen kenteken? Dit deden we vroeger niet anders. Ik weet dat het officieel niet mag maar een oogje knijpen ze meestal wel toe. Of doen ze vanuit de verhuur moeilijk?

    #192341
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Terugkoppeling v.w.b. kentekenplaat en het huren van aanhanger in Nederland met Frans kenteken/rijbewijs.

    Het kentekenprobleem is intussen opgelost. Mijn Franse garagist was zo vriendelijk een plaat te laten maken en op te sturen naar Nederland. Overleggen van een Carte Grise van de auto bleek niet nodig, hetgeen ik aanvankelijk dacht. De carte grise is, naar mijn ervaring, het eerste wat ze overal vragen als het je auto betreft.
    Opmerkelijk was bij het huren, dat de verhuurder aanvankelijk moeilijk deed dat ik geen Nederlands rijbewijs kon overleggen. Na enige uitleg en dat ik wel degelijk een groene kaart bezit bij mijn Franse verzekering kon deze hindernis ook worden overwonnen.

    #192342
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn principe is:
    Bij iedere auto meteen een extra kentekenplaat bij laten maken.
    Te laat voor erwe, maar misschien heeft iemand hieraan iets.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?