kan toch niet waar zijn

Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #195384
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er is grote consternatie in Frankrijk ontstaan omdat de regering maatregelen wil nemen om het probleem van het grote aantal stilvallende Mitsubishi Outlander PHEV’s langs de Route du Soleil tegen te gaan.(Er zijn er in NL 11000 verkocht door de grote subsidies) Minister Erica L. Ectricité wil om de 25m een geaard stopcontact aan laten leggen op de gehele route van Metz tot aan Perpignan om het hoofd te bieden aan al die stilvallende kaaskoppen die zo nodig met een hybride voertuig een caravan willen trekken en daarbij de actieradius van hun voertuig niet goed inschatten.
    Omdat de laadkabel standaard 5m is wordt aan het begin van een toltraject een verlengsnoer van 10m aan de betreffende voertuigen meegegeven welke bij het betaalpoortje weer kan worden ingeleverd.

    “C’est la seule façon d’éviter de surcharger notre service d’urgence. Le succès des ventes de la Mitsubishi Outlander PHEV aux Pays-Bas a conduit à cela. Il est nécessaire de prendre des mesures à l’avance contre cette tasses fromages! “, aldus de minister in een interview voor de Franse radio.

    Er gaat gewoon benzine in en rijdt gewoon 1:8 met een caravan van 1500 kg

    #195385
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het op vakantie gaan met een caravan achter een 4×4 kan niet.
    Caravanrijders zijn brave mensen die hun sleurhut ergens op een camping parkeren. Zij hoeven niet met een toiletrol onder de arm naar onhygiënische toiletten. Zij kunnen hun eigen macaroni koken in plaats van naar een altijd te duur restaurant met onleesbare menukaart te gaan.
    Caravans dienen getrokken te worden door stevige middenklassers dan wel busjes met dubbele cabine.

    4×4 rijders zoeken het avontuur op, rijden op onherbergzame wegen. Die gaan in een tent, gîte, chambre d’hôtes, hotelletje.

    Deze groepen kennen geen overlap.

    Uitgezonderd dan die enkele Gallobataven die een huis in F hebben en extra ruimte voor bezoek willen scheppen bij hun achteraf iets te ondermaatse dan wel te bewerkelijke stulpje.

    In het geval van de bedoelde milieuactivistische Mitsubishi-bezitters raad ik aan het dak van de caravan geheel met zonnecellen te bedekken en elke 20KM een oplaadstop maken. De macaroni onderweg kan op butagas gekookt worden om zo elke afhankelijkheid van de verwerpelijke Franse kernstroom te voorkomen.

    Steven

    #195386
     bosbess
    Deelnemer

    Goeiemorgen La Gravetière, ik heb niets gemerkt van “grote consternatie” en met googelen kom ik nergens. Waar heb je dat bericht vandaan? Toen ik je verhaal las moest ik me er even van verzekeren dat het nog steeds november is en niet 1 april. Van mij mogen ze hun sleurhut trekken met wat ze maar willen, maar hybride is hybride, dus als je batterie leeg is rijd je automatisch verder op diesel. Ik begrijp er dus niets van, graag een link naar een bericht.

    #195387
     Noë
    Sleutelbeheerder

    La Gravetière, mooi bericht, u heeft wél humor!..

    Salutations Kees

    #195388
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In andere landen loop je kans op een straf als je met een lege tank op een snelweg stil komt te staan.
    Hybrid betekent toch dat je op twee krachtbronnen kan rijden, zie de Mitsubishi website. Daar wordt een actieradius van meer dan 800km genoemd, dus van Amsterdam tot ver voorbij Dijon.
    Verkeerde zûnigheid?

    #195389
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Champvert op 28/11/2013 08:32
    La Gravetière, mooi bericht, u heeft wél humor!..

    Salutations Kees

    Die naam van die minister is ook zo mooi, moet zeggen ben er zelf ook ingetrapt. 😕

    #195390
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij zijn ook benaderd om een outlander aan te schaffen, met wilde verhalen dat je hem zakelijk bijna voor niks kon rijden. Schijnt inderdaad veel zakelijk te worden gereden, misschien als vervanging voor die busjes met dubbele cabine? 😉

    #195391
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Outlander-achtige gevaarten zie ik hier in Frankrijk toch vooral bestuurd worden door té blonde moeders (cheveux en carré) die met hun nazaten naar school rijden. Aangezien de oververmoeide Franse nazaten veel tijd nodig hebben om op te staan, te ontbijten en de boekentas vol te proppen terwijl hun moeder tussen het aansporen/uitschelden van het kroost door de kraaiepoten moeten dichtplamuren en de hondeharen van de Golden Retriever van het strakke rokje moet afschuieren.

    Deze dames moeten dus wel een stevige grip op de weg hebben want 120km/h op modderige binnenwegen brengt risico’s met zich mee….

    Steven

    #195392
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ik heb er ook een Outlander aangeschaft. De NL regering had een meerderheid nodig in de eerste kamer en heeft een zeer duur dealtje afgesloten met de partij groen links.

    ik als ondernemer heeft voor het eerst GL bedankt voor deze belachelijke subsidie. De auto kost €52.000,= ik krijg terug de BTW en drie milieu subsidies bij elkaar € 26.000,= ik mag als ik dit jaar winst maakt 75% afschrijven. Maar het allermooiste is dat ik geen bijtelling heb de eerste vijf jaar dus houd ik privé € 1000,= per maand in mijn zak. Goed mijn huidige auto is mooier maar in deze tijd is dit toch iets wat ik erg goed kan gebruiken. Met de kerst komt hij 9 maanden moeten wachten mocht wel een proefritje rijden en hij valt bijzonder mee eigenlijk helemaal geen verkeerde auto.

    #195393
     bosbess
    Deelnemer

    Krankzinnig! Maar leuk voor jou natuurlijk!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?