Joyne, nieuwe satellietaanbieder voor NL televisie?

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188600
     Noë
    Sleutelbeheerder

    “Joyne (https://www.joyne.nl) heeft maandag middels een persbericht aangekondigd medio april te willen starten met nieuw televisie-aanbod via satelliet. Joyne blijkt een initiatief te zijn van Peter van der Meer (van Megros uit Drachten), Rolf Edens (van Arob Antennebouw uit Siegerswoude) en Hans Brunas (van Rian uit Waalre). Joyne is gevestigd in Drachten. Het bedrijf is daarbij ook in gesprek met een financiële investeerder om investeringskosten te kunnen dragen.” zie voor het het hele artikel mediamagazine

    Elke vorm van concurrentie met CanalDigitaal is natuurlijk goed, maar gezien de kosten van transponderhuur vermoed ik dat het hier niet gaat om een nieuwe aanbieder, maar om een wederverkoper. Een provider met minder dan 100.000 abonnees is niet gebonden aan de mediawet. Dat biedt de mogelijkheid om kleinere pakketten dan de door de mediawet voorgeschreven 30 zenders aan te bieden. Het lijkt dus een constructie om kleinere pakketten met meer flexibiliteit aan te bieden dan nu mogelijk is.

    #188601
     bosbess
    Deelnemer

    ’t Is duidelijk bedoeld voor Nederland en voor Nederlanders die met vakantie gaan in het buitenland. Je moet namelijk aangeven hoe vaak en hoe lang je gemiddeld per jaar met vakantie gaat. Nul keer en nul weken is niet mogelijk. Ik heb dan maar ingevuld dat ik één keer per jaar één week met vakantie ga, als land alleen Frankrijk aangekruist en dat ik 12 maanden per jaar een abonnement wil voor 10 euro per maand. Mij benieuwen.

    #188602
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In het persbericht vermelden ze “een compleet en betaalbaar radio en televisiepakket voor recreanten en thuis gebruik. ”

    Onder thuisgebruik versta ik toch het hele jaar. Maar inderdaad lijkt het er op dat ze vooral abonnementen voor korte vakantieperiodes willen aanbieden, in tegenstelling tot CanalDigitaal.

    Een bedrijf dat zelf geen enkele informatie geeft, maar een potentiële klant wel de hemd van het lijf vraagt krijgt van mij overigens geen informatie. De webpagina van joyne lijkt meer op een gratis marktonderzoek van een student dan een serieuze provider.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?