Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door Rob van der Meulen.

  • Auteur
    Berichten
  • #187179
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij zijn ongeveer 10 weken per jaar in Frankrijk. Meestal 1 weekje, maar zomers meestal een week of 5. Ivm werkzaamheden in Nederland is een internetverbinding een welkome oplossing. Wij hebben geen vaste telefoon-verbinding. Wat zou een voordelige oplossing zijn? Of is een vaste telefoonverbinding toch handig? Ik kon niet veel opmaken uit de verschillende reacties.

    Ik hoor het graag.
    Alvast dank!

    Tjitte

    #187180
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zo’n “web trotter” van SFR – of “domino” van Orange – kan ’n goede oplossing zijn, er zal inmiddels overal ’n redelijke umts- of 3G-verbinding mogelijk zijn.
    De prijs van zo’n doosje is klein als je ’n abonnement neemt, anders 40 à 50 euros want je kunt er ook zo’n prepaid-simmetje in stoppen met beperkte doch herlaadbare tegoeden.

    Ga naar ’n SFR- of soortgelijke winkel, of natuurlijk naar de eerste de beste fastfoodketenvestiging want die hebben allemaal gratis wifi-toegang. Menig café overigens ook.

    Peter.

    #187181
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Helemaal eens met de suggesties van Peter hierboven.

    Ter aanvulling, voor dit soort situaties kan een tablet met 4G zoals de Google Nexus 7 4G heel erg handig zijn. In een publieke ruimt waar WiFi beschikbaar is communiceert u meestal gratis. Buiten WiFi bereik gebruikt u dan uw 4G tegoed.

    Een smartphone kan natuurlijk ook op deze wijze ingezet worden, mits u het kleine scherm geen probleem vindt.

    Salutations, Jos

    #187182
     Anoniem
    Inactief

    Tijdens onze verhuizing kregen we in dringende gevallen een sms en begaven ons dan naar het dichtsbijzijnde schotse specialiteiten restaurant. Zo slecht is de koffie daar niet 😉

    Groet

    Peter

    #187185

    Om even die opmerking van Jos op te pakken: die (Nederlandse) smartphone of gewone mobiele telefoon kan ook nog op een andere manier worden ingezet: als verkenner. In la France profonde is het bereik van providers als Orange, SFR, Bouygues en Free niet bij voorbaat verzekerd. Zit je in een buitengebied dan ontvang je als het tegenzit alleen maar in 2-G, en zelfs dat vergt soms nog wat zoekwerk. Email en een beetje surfen mogelijk, meer zit er dan echt niet in. Iemand anders een paar honderd meter verderop en iets hoger kan een fraai en stabiel 3-G signaal binnen krijgen. Dus eerst testen alvorens een clé-usb van provider x, y of z te kopen omdat het zo’n leuke aanbieding is. Een indicatie valt al op deze website te krijgen, wie staat waar met welke zendmasten, postcode invoeren rechtsboven onder géolocalisation.

    Verder: wanneer je voor je werk grote databestanden heen en weer moet fietsen tussen Frankrijk en Nederland dan loop je al snel tegen de data limiet op van dit soort internet-only abonnementen. In dat geval zou je nog de mogelijkheid kunnen verkennen om toch een vaste telefoon te nemen en het abonnement daags na plaatsing om te zetten in het type “ligne résidence secondaire” en kijken of er een redelijke adsl verbinding gerealiseerd zou kunnen worden. Dat type telefoonabonnement kun je tot zes keer per jaar in winterslaap brengen (suspension) en dan betaal je niets. Met adsl ben je in elk geval van die data limieten af. Wat er mogelijk is valt of na te vragen bij de buren, of eenvoudig te checken met een telefoonnummer van iemand in de buurt. Maar dan het hokje: “Je désire obtenir un contact personnalisé avec un expert en adsl” toch maar open laten….. Dat kan op een website als bijvoorbeeld dslvalley. Hoe verder van de telefooncentrale, des te minder snelheid, en na een kilometer of zes lukt het meestal niet meer. Zo’n adsl abonnement komt er dan nog bij, vroeger kon dat niet makkelijk (tijdelijk) worden opgezegd, de afgelopen jaren had Orange een formule waarbij je dat aardig kunt benaderen.

    #187183
     Noë
    Sleutelbeheerder

    (…) loop je al snel tegen de data limiet op van dit soort internet-only abonnementen.

    Hangt erg af van de gekozen vorm, en die zijn er in vele maten en prijzen. Zo is de mijne onbeperkt, maar ik betaal dan ook 24,98 euros TTC per maand (“SFR Connecté partout 12 GO”). Vanaf die twaalf giga verloopt de verbinding wat trager, zeggen ze, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
    M’n Franse herderinnetje met d’r iPhone 6+ evenmin (‘beperkt’ tot 5 GO).

    Kortom : informeert u zich via de sites en de winkels, nadat u uiteraard hebt verkend in welke staat de dekking in uw gebied verkeert.

    Peter.

    #187184
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geweldig veel dank! Kan ik goed mee uit de voeten. Ik zag wel dat de dekking door zendmasten bij ons huis erg beperkt is. Dat is helaas niet anders. Dus ik ga me eens goed verdiepen in de mogelijkheden.
    Nogmaals dank.
    Ik ben altijd erg geholpen door de reacties op het forum!

    Tjitte

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?