Inslagpluggen, les chevilles à frapper

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199226
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Naar aanleiding van een andere discussie in deze rubriek <Bouwen, klussen> heb ik een update (punt 9)van mijn stuk over pluggen gemaakt.
    Moge iedereen die kozijnen met dit soort pluggen plaatst hier nut van hebben.
    Vivent les bricoleurs!

    #199227
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met deze tips hoop ik het de volgende keer goed te doen, wellicht was ik wat overhaast.
    In ieder geval doe dan niet wat ik deed: met een moker rammen op het uitstekende stukje in de hoop het zo op te lossen. Ik kreeg hem er niet in -of uit- en zelfs het kruis voor de schroevendraaier was dicht gemept ;>)

    Laatst extra dunne metaal slijpschijven gekocht voor de haakse slijper, TRRRRRRENGGGGKKKK weg uitstekende deel…

    Maar ja, dat is niet de manier waarmee Grolsch nu zijn 400 jarige bestaan viert. ‘vakmanschap is meesterschap’.

    #199228
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het hoeft niet altijd met een (slag)plug.
    Toen ik onze eiken ramen ging plaatsen maakte de ebeniste die me daarbij hielp me attent op de zgn ‘vis menuiserie’. Een vrij dunne schroef met een fijne draad en een verzonken torxkop. Kozijn voorboren met houtboor (schuin richting de stenen feuillure). Daarna met de steenboor doorboren tot in de stenen kaderstenen. Zonder plug wordt de vis menuiserie ingeschroefd. Rock-solid! In 46 blijkbaar de methode om kozijnen te fixeren.

    Een voorbeeldje:

    http://www.diager.com/PDF/FR/fixation%20longue-3.pdf

    bas

    #199229
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bas,

    nog nooit gezien of ervan gehoord.
    Meteen het web geraadpleegd en ik vond een-twee-drie deze deze beschrijving.

    Weer iets geleerd!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?