ING Direct

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #197323
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ben ik de enige die zo moet lachen om de bank ING Direct en de daar in uitvoering zijnde ‘operatie Sepa’ ?
    ’t Is er ’n zooitje, dat is duidelijk. En die arme jongens & meisjes van de klantenservice worden er ook niet vrolijker van.

    Enfin, ’t zal allemaal wel eens goed komen.

    Peter.

    #197326
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Is het geen spam/fishing bericht?

    #197325
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat bedoel je, Dit ?

    Ter adstructie : ING Direct is sinds ’n maand of twee bezig met ’n Grote Hervorming want de codes voor de bank zijn gewijzigd, dus ieders IBAN eveneens (’t rekeningnummer zelf verandert niet).

    En waar ING Direct belooft zich over alles en iedereen te ontfermen en dat de klant vooral niets hoeft te doen, gaat er dus van alles mis. “Alles” ? Neen, betalen en overschrijven vormen geen groot probleem. Vooral bijschrijvingen mislukken, en dat is natuurlijk vervelend voor de klant.
    Zo worden ’n bijschrijving van de CPAM en van de mutuelle geweigerd, ’n incasso aan EDF, &c. De klant zoekt contact met de bank, krijgt te maken met iedere keer ’n andere téléoperatrice (h/f) en dan wordt ’t standaard verhaaltje afgedraaid : “U hoeft niets te doen, uw oude IBAN blijft werken tot mei 2015.”
    En dat is dus niet zo.

    Mijn persoonlijk advies : mocht u ’n rekening hebben lopen bij ING Direct, houdt dan ’n beetje in de gaten of de te verwachten bijschrijvingen ook werkelijk worden bijgeschreven.

    Peter.

    #197327
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is toch een bekend verhaal:
    De banken , en niet alleen ING, waren het minst voorbereid op de gevolgen (en mogelijkheden!) van de Euro.
    – Eerst de moeilijkheden met internationale overboekingen (tot er geconstateerd werd dat overboekingen binnen het euro-gebied net zo makkelijk en goedkoop kunnen gaan als binnenlandse overboekingen),
    – nu de moelijkheden met de overgang naar de SEPA (Singe European Payment Area), waarvoor de IBAN’s en BIC’s aangepast moeten worden.
    Hebben deze mensen nog nooit iets gehoord van een gestructureerde (en klantvriendelijke) aanpak?

    #197328
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Volgens mij is ’t ’n hobby van automatiseerders en andere ingenieurs : ‘werk maken met werk’, want dan kun je immers facturen blijven sturen.
    Nadat ik m’n nieuwe Iban had opgegeven aan EDF, kwam er ’n bevestiging : m’n rekening liep tegenwoordig bij “ING BELGIUM SA SUCCURSALE EN FRANCE”, bij voorbeeld.
    En ING Direct : ach, tja.

    Peter.

    #197324
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn ervaring is, dat bij grote veranderingen, bijv. van XP naar W7/8, iedereen aan de Iban, nieuwe pasjes van ING nl, etc, er lieden zijn die van de verwarring gebruik maken en aanbieden om je gegevens ”op orde te brengen”. Maar goed, het echte werk van in dit geval ING Direct moet toch ook gebeuren. Dus in dergelijke situaties altijd opletten wie met wat bezig is. Maar weten we al.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?