Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #208124
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zijn er hier ook imkers ? Liefhebbers van het Franse bijenvolk of hun honing? Die in de kelderkamer potjes met eigen oogst hebben staan? Op eigen land?

    #208125

    In het oud archief moet het een en ander terug te vinden zijn. Helaas is de zoekfunctie van het Wannox archief nog steeds buiten werking en zelfs met Google lijkt dat archief niet te benaderen.

    #208129
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met Google lukt het wel hoor. Zie hier.
    Zoeken op een site met Google doe je zo: site:https://archief2.infofrankrijk.com imker
    Groet,
    Frans

    #208132
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zucht… en samen met google gaat het over bedwantsen, betrouwbare dieselmotoren en de eeuwige taxe. En dat in een tijd dat het forum nog een rol had, informatie inderdaad te vinden was, en iedereen gewoon een avatar had die bleef…

    Ja, tijden veranderen. Ik las een aanplakbiljet in mijn dorp over opgave ruches, en beschermingsmaatregelen voor het behoud van de Franse bij. Mij lijkt het een mooie besteding van tijd en ik heb fascinatie voor het insect en de grillige natuur. Een imker is wel te vinden om het te leren.

    #208133
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat zoeken gaat inderdaad een beetje moeizaam. Maar als op imkers zoekt, meervoud dus, dan vind je bv:
    https://infofrankrijk.com/forums/topic/bijen-houden/

    op de zuster site is er veel meer over te vinden bv :
    http://www.nederlanders.fr/group/bijen-in-frankrijk/forum

    Ik lees altijd de imker dingen een beetje mee want twee van mijn kinderen hebben een imker als schoonvader. De ene schoonvader woont in Zwitserland, de ander in Roemenië. Toch komt er wel zo af en toe een potje hier naar Frankrijk.
    wimb

    #208143
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @rata,

    Volgens mij is Prinses(je) Imker.

    JeroenB, 62

    #208144
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor de diverse verwijzingen. Ik ga op zoek naar de imkers vereniging.
    Een heel oud boertje heeft verschillende kasten staan die hij al jaren niet meer in het oog kan houden. Maar een goed gesprek met hem is helaas niet mogelijk.

    Imkers moeten wel veel leren, investeren en geduld hebben. De bijenstand gaat omlaag, en de discussies over hoe dat komt gaan door. Hier is nog frisse lucht, en weinig bestrijdingsmiddelgebruik, dus wellicht lukt het hier. Alhoewel de winters lang en bar zijn.

    #208159
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Klopt Jeroen, prinsesje is een zelfs een grote imker, William

    #208292
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een oude bijenkast (uit 2009) gekregen, en in de schuur gezet. Afwachten maar. Tot 31 dec kon -moest- je opgeven hoeveel volken je hebt, waar die uit bestaan, en dergelijke info. Want ook de apiculteur ontkomt niet aan de bureaucratie. Cerfa 13995-04 om mee te beginnen. Dat maakt het meteen minder romantisch…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?