hulp bij schade verhalen verzekering

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196537
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goede dag,
    Ik heb een vraag aangaande hulp bij een verzekerings afhandeling.
    Ik heb een vakantie huis in de Puy de Dome met veel hagel schade.
    Dat wil zeggen dat het cement leien dak van het huis en de leien van de schuur kapot zijn.
    (ongeveer 240m2)
    De brandweer heeft gelukkig een zeil over het huis getrokken voor de eerste regenbuien,maar dit zeil was zeker niet storm bestendig.
    Dus heb ik een Franse aannemer gevraagd hier een goed zeil aan te brengen en een offerte voor herstel van de daken aan te bieden.
    Dat deed hij graag, maar deed mij ook een voorstel om iemand in te schakelen die mijn zaak gratis gaat behartigen bij de verzekering.( “expert d’assuré”,een verzekering deskundige die zijn kosten weer verhaald op mijn verzekering) Dit van wegen de afstand (ik zit in Nederland) en de conplexiteit van de verzekerings wetten.
    Hij verzekert mij dat dit de vergoeding en de snelheid van afhandeling ten goede komt.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Is deze hulp gebruikelijk of zelfs noodzakelijk in Frankrijk?
    De meneer van de verzekering is heel vriendelijk, maar ik heb geen idee hoe dit uit gaat pakken zonder hulp.

    Alvast bedankt,
    Gert

    #196538
     bosbess
    Deelnemer

    Dag Gert, ik had er nog nooit van gehoord, maar een expert d’assuré blijkt in Frankrijk een erkend beroep te zijn. Het is ontstaan uit het feit dat degenen die schade lijden meestal geen partij zijn voor verzekeringmaatschappijen met hun deskundige (vaak heel vriendelijke!) experts en daardoor in veel gevallen sterk worden benadeeld.

    Experts d’assuré zijn verzekeringsdeskundigen die in geval van schade uitsluitend de belangen van verzekerden behartigen. Zie hier voor meer info. Maar pas op: het is niet altijd zeker dat de kosten van een expert d’assuré door de verzekeringmaatschappij worden vergoed. Dat is alleen zo, wanneer het in de verzekeringsovereenkomst is bepaald. Dat moet je dus wel even (laten) nakijken. Als het er in staat, zou ik altijd zo’n expert d’assuré in de arm nemen, temeer omdat je zelf in NL woont. Als het er niet in is opgenomen, dan vind je hier verdere uitleg over de rol van experts d’assuré en hun (standaard) tarieven.

    Ten overvloede: het lijkt me in het algemeen aan te raden om vóór het afsluiten van een verzekering te controleren of het honorarium van een expert d’assuré in de verzekeringsvoorwaarden is opgenomen. Dat geldt altijd, maar eens te meer voor buitenlanders in Frankrijk.

    #196539
     bosbess
    Deelnemer

    Heb voor de zekerheid even de polisvoorwaarden van mijn eigen verzekering (Matmut) bekeken. Daarin staat uitdrukkelijk dat als ik ook een eigen expert inschakel, deze geheel voor mijn rekening komt. Als de twee experts het samen niet eens kunnen worden, kan er een derde expert worden gekozen. De kosten daarvan worden door de verzekerde en de verzekeringmaatschappij ieder voor de helft gedragen.

    #196540
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Bosbess,hartelijk dank voor de snelle reactie.
    Of dit gedekt is door de verzekering zal ik moeten navragen.
    Ik heb de aannemer gezegd dat ik bij de GAN verzekerd ben,het kan zijn dat de aannemer of de
    expert d’assuré (dit is zijn vriend)weet dat de GAN dit dekt.
    De tarieven kolom op de site van expertdassure kan ik niet veel wijs uit.
    Nogmaals bedankt voor de gedane moeite.
    Gert

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2023 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?