HP laptop + Windows 8 + Comodo antivirus

Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187331
     bosbess
    Deelnemer

    Bij bol.com heb ik in NL een nieuwe HP laptop (Windows 8) gekocht en laten bezorgen bij een NL vriend die professioneel ITer is. Hij heeft voor mij vast diverse dingen geïnstalleerd, waaronder Windows 8.1 en Comodo antivirus. Hij en zijn vrouw hebben een huis in de Ardèche en een paar weken geleden bracht zijn vrouw mij de laptop, omdat ze daar een paar weken verbleef.

    Koud had ik de laptop aangezet en mijn wachtwoord ingevoerd of ik kreeg een WATCHDOG-VIOLATION foutmelding. De computer zou worden afgesloten en opnieuw worden opgestart. Het eerste gebeurde wel, het tweede niet. De enige manier om hem weer aan de praat te krijgen bleek om de batterij te herplaatsen. Maar vervolgens gebeurde weer precies hetzelfde. Indachtig de waarschuwing van Jako mbt Windows 8.1 gaf ik dat de schuld. Vooral toen mijn dochter met aanwijzingen van mijn vriend een complete reïnstallatie af-fabriek probeerde (dus terug naar Windows 8), maar met geen mogelijkheid om 8.1 heen kwam. Dat bleek vergrendeld. Laptop weer met vriendin mee terug naar NL.

    Daar is mijn vriend er opnieuw mee in de slag gegaan. Na heen en weer gemeel met HP zou de laptop door HP worden opgehaald voor reparatie. Maar toen ontdekte hij toch een mogelijkheid om de boel weer draaiende te krijgen, maar alleen op Windows 8, Windows 8.1 kon niet meer worden geïnstalleerd. Helaas, toen hij opnieuw Comodo had geïnstalleerd kwam precies hetzelfde probleem weer terug: WATCHDOG-VIOLATION en afsluiten.

    Zoeken op internet leverde op dat ook anderen met een HP laptop en Windows 8, die Comodo gebruiken, last hadden van hetzelfde probleem. Andere merken hebben er geen last van, althans geen meldingen. Mijn laptop draait nu perfect met een ander antivirus-programma en over enkele weken komt mijn vriend hem brengen. Hij heeft inmiddels HP ervan op de hoogte gesteld.

    Misschien hebben anderen hier ook iets aan. Wel vraag ik me nu af of het nut heeft om dit ook aan Comodo te melden. Ik vind het jammer dat ik het niet meer kan gebruiken, want op deze oude Asus laptop bevalt Comodo me heel goed.

    #187335
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vreemd verhaal, ik geef toch de upgrade de schuld, wellicht in combinatie met Comodo. Er lijkt in het algemeen een probleem te zijn met secure boot/uefi van windows 8.1. Uefi is de software vervanger van het bios wat min of meer vast in elke PC ‘gebakken’ zit. Na een 8.1 upgrade zijn er talloze meldingen van drivers die ineens niet goed lijken en secure boot foutmeldingen. De watchdog violation lijkt te wijzen naar een onjuiste werking van de harddisk (-driver).

    Laat Microsoft en HP het maar oplossen.Voor de ethernetpoort van mijn notebook is ook nog geen oplossing gevonden en de kans is groot dat jouw notebook dezelfde ethernetpoort heeft(realtek pcie fe family). Vermoedelijk moet HP hier een bios update voor uitbrengen.

    Comodo beviel mij overigens slecht: pakt veel CPU waardoor accu snel leeg, helpt vooral de EDF.;-)

    #187333
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb Comodo op Windows XP. Vandaag kreeg ik een updateaankondiging.
    Daarin stond het bovenstaande probleem omschreven als een bug die net is opgelost.
    https://forums.comodo.com/news-announcements-feedback-cis/comodo-internet-security-633012502972-released-t99571.0.html

    Ruud

    #187336
     bosbess
    Deelnemer

    Bedankt voor jullie antwoorden. Het probleem is inmiddels opgelost. Het is geen bug. HP levert met de laptop twee maanden gratis Norton antivirus mee. Dat moet dus eerst worden gedeïnstalleerd alvorens Comodo te installeren. Volgens mijn vriend lag het “aan Microsoft dat zijn deïnstallatie procedure niet al te best heeft geïmplementeerd. Dit speelt nl bij bijna alle programma’s. Alleen heb je er niet altijd last van. Ik switch wel vaker van Anti Virus software bij klanten en heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. Na het toepassen van de verwijder tool (van Norton) levert Comodo tot nu geen probleem meer op.”

    Installatie van Windows 8.1 lukt echter nog steeds niet, maar uit wat Jako en anderen daarover eerder schreven, heb ik begrepen dat ik daar niet rouwig om hoef te zijn. Oma zal mee moeten met de nieuwe tijd en wennen aan die enge gekleurde vlakken. Gelukkig is dochterlief meer bij de tijd en zij zal me helpen wegwijs te raken in de modernigheid.

    #187337
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Bosbess (en anderen)…Kijk eens hier http://www.schoonepc.nl/windows8.html

    #187338
     bosbess
    Deelnemer

    Bedankt Jaap, heel veel tips voor iedereen die 8.1 al heeft geïnstalleerd. Helaas lukt dat (nog) niet op mijn nieuwe laptop, maar mijn vriend blijft zoeken, hoewel ik heb gezegd dat het niet meer hoeft. Hopelijk helpen de tips mensen die allerlei problemen ondervinden met 8.1, zoals hier eerder gemeld.

    #187339
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je hoeft de tegels ook in W8 niet te gebruiken, maar kunt gewoon doorstarten naar de ‘vertrouwde’ buraubladomgeving. Veel programma’s werken niet eens goed als ze uit de ’tegelomgeving’ worden gestart, zoals internetbankieren. Als je geen aanraakscherm hebt zijn de tegels m.i. zowiezo nutteloze ballast.

    Gezien de lopende problemen met 8.1 zal het nog wel even duren voordat de update verplicht wordt uitgerold via de automatische update van windows.

    #187332
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Overigens, voor ik er Windows 8.1 op had gezet (inderdaad Jako, geen beste beurt van Microsoft, business as usual dus), heb ik voor een luttel bedragje, enkele euros, op Windows 8.0 het programmaatje Start8 geïnstalleerd. Heeeel handig. Maar het blijft natuurlijk van de zotten, dat je zoiets met doen om de capriolen van een leverancier te omzeilen.

    #187334
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als ik dit gisteren had gelezen had ik niet zoveel vraagtekens hoeven hebben.
    Ook een HP laptop +win 8 + comodo geinstalleert en ik had precies het zelfde.
    Dus BCC heeft deze computer weer ingenomen en ben de winkel uitgelopen met een ACER .Daarna was alles goed

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?