Hogedrukreiniger kopen

Dit onderwerp bevat 10 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198718
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo forum leden,
    Ik wil een hogedrukreiniger aanschaffen. Zijn er mensen met ervaring in het gebruik?

    Ik wil hem gebruiken voor een keer 100 m2 gevel te reinigen en daarna (hopelijk) voor alledaagse klusjes om het huis.

    De gele ken ik maar weet niet op die goed zijn en Nilfisk. Dan zijn er nog de 100 euro aanbiedingen bij Lidl en consorten, maar daar lees ik van, slechte kwaliteit.

    Tips zijn van harte welkom en worden zeer gewaardeerd. 😉

    #198720
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Zelf goede ervaringen met de geel/zwarte en nog een andere Duitse gele (Alko). Nilfisk ken ik alleen als prima stofzuiger.
    Bij langdurig, continu gebruik van een uur wil de mijne nog wel eens via de thermische beveiliging uitvallen. Na een tien minuten afkoelen werkt ie dan weer prima.
    Koop hem vooral niet in LDF. Mij zijn de forse prijsverschillen met Nederland opgevallen.

    Jeroen B, 62

    #198721
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb 12 jaar gedaan met een kleine Kärcher die 120 bar blies. Nu een gekocht, ook van Kärcher, die 160 bar geeft. Om precies te zijn een K 5.600. 450€ maar ik denk er weer 10 jaar mee vooruit te kunnen. Bovendien de hulpstukken van de andere (o.m. De rioolontstopper) kunnen nog gebruikt worden.
    De roterende borstel om het terras schoon te maken kan ook voor gevels gebruikt worden.

    Koop goed spul. Wat je voor weinig bij de brico’s koopt houdt het vast minder lang uit en de keus voor hulpstukken is minder.

    Steven

    #198725
     Anoniem
    Inactief

    Kärcher is inderdaad marktleider en terecht volgens mij. Ik heb onlangs ook de complete K 5.600 gekocht bij Jardiland voor 320 (denk ik). Niet goedkoop maar ondertussen heb ik met mijn klantenkaart al heel wat gecompenseerd. Wat het reinigen van muren betreft: oppassen voor schade met hogedruk.Ik heb rond het zwembad halfhoge muurtjes die bekleed zijn met gelige crépi, die zagen er niet uit door mos en verkleuring. Besproeid met Javel en weer als nieuw. Zelfde geldt voor plaveiën buiten. Wel de nodige persoonlijke bescherming aanwenden (bril,wegwerpoverall,rubber handschoenen) en niet tegen de wind in sproeien.

    #198726
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zou voor een kleinere Stihl gaan. HET A-merk in deze markt (en in een paar andere ook). Je geld dubbel en dwars waard.

    #198727
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben een kleine gele (K3-150) een kennis heeft een vergelijkbare Nilfisk en die lijkt wat krachtiger.
    De Consumtentenbond heeft ze vorig jaar getest en ook daar kwam de Nilfisk er als krachtigste uit als ik me niet vergis.

    De terrasreiniger is ideaal, wij hebben er zelfs het plafond van een zwaar vervuilde kamer mee gedaan 🙂

    Bij onze gele vind ik de slang eigenlijk te stijf, dat is niet echt handig in een kleine ruimte, geen idee of dat bij duurdere series beter is..

    Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt om eerlijk te zijn, hoewel ik van een verkoper begreep dat je bij Nilfisk bij gelijke prijs eerder een metalen pomp hebt. (maar of dat waar is…?)

    #198728
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waarom niet eerst een huren bij een van de bekende Lou- of Loc-bedrijven en dan hetzelfde model kopen als die bevalt?

    #198719
     Anoniem
    Inactief

    Ik ben als ouwe sjacheraar al heel vroeg bij de lou geweest effe gepraat, de nodige veren her en der en reten gestoken, en duidelijk laten weten dat als ik eenmaal klant ben ik dat ook blijf, maar dat ligt aan jou jongen (ik tatouyeer onmiddellijk)
    Ik gebruik een of twee keer per jaar een hogedrukspuit, een mini-pelle, zo’n apparaat om de grond om te woelen, een zware kangoo, je kent het wel, je hebt het eens nodig en nooit meer.
    Ik betaal voor een hogedrukspuit 24 euro per dag, en als het anderhalve dag wordt zegt tie ook niets.
    Ik heb een kennis zo’n ding aan zien schaffen, hij is er elke dag mee bezig (wat volgens mij ook met een gewone tuinslang kan) en altijd is er wel wat stuk.
    Ik wil de kosten er niet voor nemen, voor de prijs van die van Steven kan ik acht jaar huren, zonder extra kosten.
    Ik wil maar zeggen, met dure apparaten gewoon rekenen of je de kosten eruit haalt of niet.

    #198723
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een klein geel ding wat in een aanbieding ooit iets van 50 gulden (!) kostte en die doet het nog steeds prima. Het zal uiteraard geen topkwaliteit zijn, maar hoe vaak gebruik je als niet-professional nou zo’n ding?

    #198724
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik weet niet hoe vaak jullie je HDR gebruiken maar ik
    – maak er drie auto’s elk een keer of vijf per jaar minstens mee schoon
    – mijn terras in het seizoen een keer per week (ik heb loslopende kippen en die poepen erop…)
    – maak de gevels van het het huis en garage een paar keer per jaar schoon
    – het tuinmeubilair zo vaak als nodig
    – ik ontstop een paar keer per jaar een afvoer
    Dus voor mij, de aanschafprijs ruimschoots terugverdiend.

    Steven

    PS ik vergat de dakgoten te melden, de fietsen en de auto’s van bezoekers….

    #198722
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij mij gaat er ook wel eens een jaar voorbij zonder de HDR aan te zetten… Maar vorig jaar alle gevels schoon gespoten, dus hij moest ‘aan de bak’.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?