Het Homo Huwelijk

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #193571
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste forumleden,

    Ik kreeg toch wel een brok in mijn keel toen ik vandaag in “De wereld draait door” zag dat in Frankrijk nu een homo huwelijk is gesloten.
    Cees en ik mogen het van Wim niet meer hebben over politieke situaties in Marokko en India, waar de homo’s het net zo goed hebben als de vrouwen, maar ik zou graag eens aan Cees willen vragen waarom Frankrijk, het land van laisser faire en laisser passer, zo homofoob is?
    In Oost Europa ben ik dat ook wel tegengekomen,(foei, daar ga ik al weer buiten Frankrijk) maar Frankrijk spant in Europa toch wel de kroon. WAAROM?

    Groeten aan alle hetero’s en homo’s

    Peter.

    #193572
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik geloof niet dat Frankrijk veel homophober is dan andere Europese landen. Wel denk ik dat de inmiddels immens impopulaire regering Hollande die -terecht- dit onderwerp door de politieke besluitvorming gesleurd heeft nu de “retour du bâton” krijgt van een jaar slechte politiek. En die weerstand kristalliseert zich uit in protest. Waarbij de UMP een bijzonder valse rol speelt en het FN grijnzend aan de zijlijn staat.

    Om me heen hoor ik vaak “zijn geen geen belangrijkere dingen zoals werkloosheid, economie etc die aandacht vragen?” Mijn antwoord is systematisch dat morele/ethische kwesties niet mogen wachten tot het economisch beter gaat. Als er wat meer werk was gemaakt met ethiek in het verleden, hoefden er geen draconische maatregelen genomen te worden om een uit de hand gelopen graaikapitalisme te beteugelen. Of immobilisme als het gaat om pensioenen, kosten van gezondheidszorg, cumuls des mandats en “zones sensibles”.

    Vandaag is een mooie -vooral symbolische- stap gemaakt. Dit hebben we maar mooi binnen!

    Steven

    #193573
     Anoniem
    Inactief

    Ik ervaar zelf dat Frankrijk homovriendelijker is dan bijvoorbeeld Nederland waar kerken het in veel gevallen nog voor het zeggen hebben en dus ook de homofobe uitspraken van Imams oogluikend worden toegelaten.
    Hoe kun je een Imam verbieden te zeggen dat je homos met hun kop naar beneden van de flat af moet gooien, als ze op de biblebelt het zelfde zeggen?
    Over cijfers is weinig bekend, in Nederland is een slag met een handtasje al een aanslag gebaseerd op homohaat, echte cijfers worden niet echt gefilterd, en in Frankrijk zijn cijfers helemaal niet bekend, allemaal giswerk.
    Frankrijk is homovriendelijker omdat het de fransen een biet zal wezen, zoals met alles halen ze hun schouders op en lopen verder.
    Nu is dat anders omdat men A een mediahype heeft ontwikkeld, en B men bang is dat we de kindertjes gaan adopteren en verkrachten.
    Een minister die het verschil nog niet weet tussen een pedofiel en een hohfiel zou je mijns inziens direct moeten ontslaan, als je met een lagere school diploma al minister kunt worden, foei.
    De politieke partijen ump en fn omarmen de extremisten, sterker nog, waar sarkozy voorheen de jongeren met hordes gendarmes de elektriciteitshuisjes in joeg waar ze zich ophingen in hoogspanning, nu klapt hij in zijn handen als diezelfde jongeren de straattegels uit het trottoir trekken en de ruiten van de homos ingooien.
    Waarom? Politieke machtslust, hij wil weer winnen.
    Sarkozy tegen homos? Vergeet het maar, Carla Brunis broertje was homo, Carla is ambassadeur van het franse aidsfonds, Carla is niet achterlijk.
    Over drie weken kijkt er geen journnalist meer naar een koppeltje jongens in bruidskostuum, dan zoeken we weer een nieuw slachtoffer om het misgenoegen te uiten.
    Hoe slechter de politiek-financiele situatie, hoe eerder de vlam in de pan slaat, its that simple.
    Het merendeel van de franse bevolking heeft al eeuwen lang hun kop in het zand gestoken, er bestond niets buiten Frankrijk, Brooklin, is dat in Parijs?
    Nu de wereld opeens op ze afkomt schrikken ze zich te pletter, die domme lui.
    En hoe kunnen ze noiu weten dat er in Nederland maar een paar kinderen bij homo-ouders wonen, ze kennen geen engels dus ze verstaan niets van de conversatie op buitenlandse tv.

    #193574
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Vandaag is een mooie -vooral symbolische- stap gemaakt. Dit hebben we maar mooi binnen!

    Helemaal mee eens.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?