Grande Maison XIXe

Dit onderwerp bevat 31 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #200726
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Met alle respect, maar als er íets is wat ik persoonlijk níet zou uitbesteden, is het wel dergelijk sloopwerk. Voordat u het weet hangt u aan de huur van een afvalcontainer, extra kosten voor afvoeren van het materiaal, etcetera. De officiële aannemer moet zich immers aan de FR wetgeving houden. Enige duizenden euri’s gaan er minimaal mee heen.

    Nee, dit is typisch iets dat je zelf moet organiseren. Een groepje stevige vrienden en bekenden. Autokofferbak vol sloopgereedschap, waaronder kettingzaag. Een paar kisten bier. Wellicht nog enige liefhebbende echtgenotes voor de catering. Improviseren en zo nu en dan wat afzien.

    Het hout kleinzagen om later in de haard te kunnen opstoken, of eventueel direct een vreugdevuur aanrichten. De kalk enzo komt vast wel ergens van pas om iets te verharden, een pad of een terras of zo. Niks kosten voor milieuvriendelijk afvoeren en duur transport.

    Op die manier wordt het een werkvakantie-achtige eerste ervaring in uw eigen huis. Naar mijn persoonlijke mening één van de leukste dingen die er zijn. Plus dat u het gebouw op deze manier pas écht goed leert kennen. Dat is van onschatbare waarde voor uw latere planning-, teken- en rekenwerk.

    Neem van mij aan, met een huis in FR krijgt u nog méér dan genoeg gelegenheid om uw zuurverdiende NL euri’s in FR zakken te laten stromen… 🙂

    Salutations, Jos

    #200727
     Noë
    Sleutelbeheerder

    … Op die manier wordt het een werkvakantie-achtige eerste ervaring in uw eigen huis. Naar mijn persoonlijke mening één van de leukste dingen die er zijn. Plus dat u het gebouw op deze manier pas écht goed leert kennen. Dat is van onschatbare waarde voor uw latere planning-, teken- en rekenwerk.

    Doet me denken aan de leuze van de vereniging ‘Maisons Paysannes de France’:
    Efforcez?vous de comprendre votre maison.
    En inderdaad: bij het slopen goed opletten, soms legt men oude dingen bloot waarvan noch u noch de verkoper een idee had.
    Aan de uitspraak van Jos Autokofferbak vol sloopgereedschap, waaronder … wil ik toevoegen: Denk ook aan uw veiligheid, bij het slopen gebeuren eerder ongelukken dan bij het bouwen. Veiligheidsuitrusting is het ene, met beleid te werk gaan is het andere.

    Christian-le-bricoleur

2 berichten aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?