Glasvezel: wie wat en hoe??

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188539
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In het dorpje van mijn tweede huis in Frankrijk, wordt binnenkort (…) een glasvezelnetwerk aangelegd. Ik wil daar graag op worden aangesloten (kannie wachten…). Lobby al bij de mairie om de boot niet te missen…
    Momenteel is daar geen vaste telefoonlijn. Ik gebruik een satelliet voor internetontvangst met inhuis wifi. Deze is echter zeer traag en dat irriteert mij niet alleen maar ook de huurders die het huis huren. Dat moet veranderen. Heeft iemand ervaring met het aan (laten) leggen van glasvezel? Loopt dat glasvezel langs/onder de openbare weg? En moet je dan zelf van openbare weg naar woonhuis regelen (sleuf graven?, kabels leggen? en dan?) Of gaat dat op een andere manier? En heb je dan speciale kastjes nodig? En een abonnement? Welk abonnement is dan te verkiezen? Hoe werkt het inhuis?
    Wie kan me adviseren? Ervaringen delen?

    #188540
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Glasvezel tot aan huis (FTTH) of wordt alleen de telefooncentrale aangesloten op glasvezel? In dat laatste geval krijgen de abonnees dicht bij de centrale (veel) sneller internet en verder verandert er niks.

    FTTH werkt voor de gebruiker net als bij een telefoonkabel: je sluit een geschikt modem aan op je AOP waar je dan internet en televisie uit komen. Ook qua abonnementen werkt dit hetzelfde als bij internet via telefoonlijn: verschillende tarieven en mogelijkheden per provider.

    Bij mijn weten gaat ook de aanleg identiek als bij koperen kabels, geen idee wat ze daar voor rekenen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?