Geld FR Cheque innen zonder FR bankrekening

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196768
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben van de VEOLIA EAU teveel aan water betaald. Omdat we geen FR bankrekening hebben hebben we een cheque van de VEOLIA (Banque BNP Paribas) gekregen van € 48,20. Kon volgens de Veolia niet anders.

    Bij een NL bank moet ik de cheque aangetekend opsturen en ben ik bovendien
    € 15,- verwerkingskosten kwijt. Dan houd ik dus niets over.

    Kan ik de cheque wel bij een FR bank inleveren en (zonder FR bankrekening) het geld contant terugkrijgen? Moet dat bij Banque BNP Paribas of kan het bij elke FR bank?

    Zijn er nog andere manieren om mijn te veel betaalde geld te krijgen? Op mijn geschreven brieven reageert de VEOLIA niet.

    #196772
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tsja.. betalen via IBAN en het teveel betaalde terugkrijgen als Cheque, blijft vreemd.
    Maar helaas zijn er maar twee mogelijkheden voor zover ik weet.
    Een eigen Franse rekening of in Nederland betalen voor innen zijn volgens mij de enige twee mogelijkheden.
    En ik denk maar zo; als ik geen extra Franse rekening wil dan moet ik die extra kosten maar gewoon accepteren..
    Uiteindelijk heeft de invoering van SEPA er ook voor gezorgd dat betalen via IBAN op veel meer plaatsen kan nu, dus op termijn zal dit ook wel goed komen..

    Je moet hier overigens wel een beetje oppassen met het c woord, want voor je het weet staat een thread vol met reacties dat het stom is om geen Franse rekening te hebben en dat cheques zo handig zijn… 😉

    #196773
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ps Ik heb ook geprobeerd het geld contant terug te krijgen bij een Franse bank, maar dat kon niet werd mij verteld, alleen naar een Franse rekening op mijn naam.

    #196769
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee cheques zijn ondingen, maar er is 1 voordeel: Mocht het financiële systeem crashen, dus niks pinnen en geen geld uit de automaat, dan stagneert het leven overal in de Eurozone, behalve in Frankrijk.

    In Frankrijk gaat het leven gewoon verder en worden overal cheques uitgeschreven.:-)

    #196770
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Daarvoor heb ik een collectie kralen en spiegeltjes klaar liggen. 😉

    #196771
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor jullie reacties.

    Idioot inderdaad: met IBAN betalen maar vervolgens verplicht worden een FR rekening te openen om geld terug te krijgen.
    het feit dat Veolia ook niet reageert op 2x een gefankeerde brief vind ik ook slecht. Mijn Franse buurman moest eraan te pas komen om telefonisch een cheque te krijgen aangezien ik geen FR rek heb. Veolia bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?